eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Date: Wed, 30 Nov 2011 05:51:44 -0800 (PST)

    On Nov 30, 1:21 pm, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    1g2000vba.googlegroups.com...

> [...]
    > rtv i tam robisz najwięcej gniazdek ew. dajesz dwa podwójne uwzględniasz
    > listwę przepięciową. Dodatkowo ustalasz gdzie będzie ew lampa stała i ze dwa
    > gniazdka do odkurzacza, ładowarki, choinki
    > Ja u siebie w salonie o powierzchni pewnie z 50 m2 mam 6 podwójnych gniazdek
    > założone z czego 2 podwójne za szafka ze sprzętem rtv. W sypialniach po 4
    > sztuki. w kuchni 3 podwójne nad blatem i podłączenie kuchenki, mikrofalówki
    > i zmywarki za tymi urządzeniami.
    > I jak do tej pory nie mam potrzeby używać przedłużaczy

    Ile masz np. telefonow komorkowych w domu i gdzie je ladujesz?
    Laptopa uzywasz zawsze w tym samym miejscu?
    Nie czepiam sie. Po prostu u mnie mialem okres gdzie mialem tak jak ty
    i pierdylion przedluzaczy, rozdzielaczy a i tak co chwile trzeba bylo
    nurkowac pod stol czy za szafke zeby cos podlaczyc.
    Wybralem opcje "0 rozdzielaczy" i jestem kontent.
    Dodatkowo jak sie komus umyslo zeby zrobic przemeblowanie i zastawic
    cala sciane to nie bedzie to tak dolegliwe jesli gniazdek bedzie
    wiecej.

    Zreszta zeby ci pokazac jakie ogromne koszty ponioslem poklikalem po
    allegro i wyszlo mniej wiecej tak:
    http://allegro.pl/gniazdo-pojedyncze-z-u-kontakt-sim
    on-akord-agz1e-i1929729583.html

    Jedno gniazdo 5zl. Do tego ramka i puszka.
    Ramka poczworna 7,50. Puszka kolejne 5 zl.
    Razem za obsadzenie 4 punktow wychodzi jakies 32zl. Na caly pokoj 4
    takie czyli 120zl plus kilka (3-4) podwojnych za 7.30
    http://allegro.pl/gniazdo-podwojne-z-u-kontakt-simon
    -akord-agz2-i1954453699.html

    Razem oszalamiajace 150zl.

    > Jak zakładasz że kupia przedłużacze to ok. Ale jak błedne założenie to i
    > wynik błędny wychodzi

    Jak komus nie potrzeba tyle punktow to i na moj wariant sie nie
    zdecyduje. Nie twierdze ze trzeba az tyle.
    Mozna pojechac wariantem 6x4 jak u mnie albo 4x3 albo 4x2. Jak sie
    komu podoba.
    Tyle ze od przybytku glowa nie boli. A jak ktos nie ma glowy do
    planowania albo ma zone ktora lubi sobie meble poprzestawiac albo
    wymienic to im wiecej gniazdek tym lepiej.

    > Każdy liczy pod siebie. Moim zdaniem można rozsądniej te 200 zł wydać. No i
    > pieszemy tu o gniazdkach za 10zł. A jak ktoś sobie zechce droższy osprzęt
    > kupic?

    nawet mniej. Kontakt-simon wyglada solidnie i dziala calkiem ok.
    Ale przyznam ze gniazdek rtv-komputer-telefon-satelita nawet nie
    dotykalem, takie drogie.

    > Jeśli chcesz się bawić w rozwiązania typu serwer i termometr mierzący
    > temperature w każdym pokoju to ok kabel się Tobie przyda. Ale ty[pisaleś o
    > 16 skrętkach na na pokój.

    Napisalem 10-16.
    Nie przesadzaj.
    Minimum 2-3 trzeba liczyc na ethernet zeby sie kable nie pałętały. Do
    tego ze dwa glosniki - jedna skretka. Podpiecie telewizora, konsoli
    czy media center kolejna lub nawet dwie.
    Z tych 10 nagle robi sie 4-6 uzytych. A to calkiem normalna sytuacja.
    Nie przesadne gadzeciarstwo.

    > To co piszesz w teorii wygląda ok, w praktyce 90% użytkowników praktycznie
    > nic z tego nie wykorzysta. Mój szwagier 4 lata temu planował tpodobnie jak
    > ty- okablował dom totalnie. Do dzisiaj kable ze ścian nieużywane wyłażą bo
    > termometr to stacja pogodowa na baterie, bezprzewodowa, telefon
    > bezprzewodowy, kompy po wifi. Ja dałem tylko skrętke z miejsc gdzie stoja
    > telewizory bo do rozdzielenia Cyfry + się przydało ale tam by chyba nawet 2
    > żyłowy kabel telefoniczny starczył. Zresztą sa teraz w podobnych cenach
    > splitery bezprzewodowe.

    Widzisz. Sposrod moich znajomych mam takich co maja stare domy/
    mieszkania. I bardzo im dokuczaja wlasnie przedluzacze i brak skretki
    w niektorych miejscach.
    Rozsadne jest dac po jednej na sciane. Bo nie wiadomo czy za 5-7 lat
    meble sie nie zmienia i nie beda ulozone inaczej. A wtedy czemu sie
    ograniczac skoro dodanie 3xtyle kosztuje 40-60zl?
    Wtedy nie ma problemu z przesunieciem telewizora gdzie indziej...

    > Po co puszczać tą sama muzykę w całym domu?
    Puszczam moje mp3 na komputerze i ide do kuchni. I muzyka jest.
    Zreszta nie tylko z mp3 ale i z radia czy satelity. Ide sobie na
    podwórko i pstryk, muzyka idzie za mna.

    > Dziecko słucha ta samą muzykę co Ty i zona w kuchni również?
    Jesli tam jestem to tak. Zreszta nie ma przeszkod zeby sluchali swojej
    muzyki ze swoich zrodel w dowolnym pomieszczeniu.
    Wiem, nie kazdy tak chce ale u mnie sie sprawdza.

    > U mnie mama muzyke na jednym kompie(taki serwerek z filmami i muzyką) i jak
    > chcę sobie posłuchać muzyki np w salonie czy obejrzeć film to
    > słucham/oglądam poprzez Xboxa360 do którego mam podłączony zestaw kina
    > domowego. Xbox komunikuje się z serwerem poprzez wifi. Żadna skrętka do tego
    > nie potrzebna

    I jak idziesz do kuchni to xbox idzie za toba czy sluchasz tak glosno
    zeby bylo slychac i tam?

    > Napisze inaczej- nie wykorzystujesz 2/3 z ułożonych skrętek.

    No. Ale nie skonczylem wszystkiego wiec jeszcze troche dojdzie.
    Dodatkowo czesc jest przeslonieta meblami ktore kiedys moga sie
    przesunac wiec tak moze byc.
    Napisze jeszcze inaczej, Nie korzystam z jakichs 300zl ktore wydalem.
    Czy to zle?

    > a powiedziałbym że do domowych zastosowań ta różnica jest nieistotna.

    No to jest twoje zdanie. U mnie wifi sie nie sprawdza - za grube mury.
    Paru moich znajomych tez z zazdroscia patrzy na te moje skretki. Tak
    dlugo jak 50Mbit ci wystarcza jest ok. Gorzej jak sie okazuje ze dane
    leza na NAS, gra je xbox a pokazuje tv. I nagle te 54czy 100Mbit
    trzeba podzielic na 3. I sie tnie.
    Rezultat? Zamiast wydac 300zl na kable wydaje sie 300zl na mediacenter
    z dyskiem na usb i kombinuje jak sie do tego dysku wygodnie odwolywac.
    Taki przypadek wlasnie niedawno przerabialem. Kolega ma dyska z wifi,
    xbox-a i telewizor. Tyle ze ten telewizor jest w innym pokoju niz
    xbox. I 54mbit nie starcza. Mieszkanie w bloku.
    Trzeba bylo dyska podpiac bezposrednio do konsoli.
    Ale jak jest potrzeba poogladac cos na laptopie to trzeba albo xbox-a
    wlaczyc albo pojsc po dysk i podpiac pod laptopa albo nie trzymac na
    tym dysku danych nie filmowych.

    > A czemu nie 20? Przeciez kabel to tylko 5zł za metr? Tu wydasz dodatkowo
    > 200zł, tam 200zł a potem okazuje się że zmywarke to trzeba na raty kupić;))

    Nie przesadzajmy.
    U siebie polozylem troche z zapasem bo wiem ze kable beda
    wykorzystywane coraz intensywniej.
    Tu kamerka dla malego dziecka, tam jakis automacik do robienia
    "czegos" i kable zaczna byc wykorzystywane.

    > Dokłądnie tak. Policzyć, rozplanować i nie dawac na zapas czy na wszelki
    > wypadek.
    Dawac, dawac.
    Minimum to +30% tego co policzysz. Bo jak nie to albo przedluzacz albo
    nowa skrzynka (mediacenter zamiast nas+konsola+tv). Kable sa tanie.

    > Do instalacji elektrycznej dobrym patentem jest puszczenie w tynku peszela
    > dookoła każdego pomieszczenia tak na wysokości gniazdek i w tym peszelu
    > przewód. Wtedy dodanie gdzies gniazdka a gdzieś zlikwidowanie jest banalnie
    > proste.

    Widze ze nie wciagales kabli w peszel. Szczegolnie jak tam juz jeden
    kabel jest.
    W normalny peszel wchodza 3 skretki jako tako. 4 z trudem. 5 to
    hardkor. I to przy wciaganiu do peszla luzem. Takiego nie
    zatynkowanego.
    Przesuwanie 3 skretek w zatynkowanym peszlu jest mocno ciezkie. jak
    sie za nie ciagnie to obawiam sie ze moze to je nadwyrezac.

    Wiesz, gdyby te kable/gniazdka kosztowaly mnie dodatkowo wiecej niz
    130% alternatywnego rozwiazania to bym w to nie wchodzil. Ale drozej
    nie jest. Mam nadzieje ze wifi nie bede potrzebowal jeszczcze dlugo.