eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Date: Wed, 30 Nov 2011 07:57:46 -0800 (PST)

    On Nov 30, 4:15 pm, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ja nie u ywam w domu adnego przed u acza opr cz listwy przepi ciowej do
    > rtv.
    Moje "jak ty" tyczylo sie ilosci gniazdek. Przedluzacze to juz moj
    dorobek.

    > Ja ju przemeblowywa em sypialnie. I przenios em kinkiety na inn cian , i
    > przesune em gniazdko o ok 1metr.  Zaje o  mi to mo e dwie godziny roboty
    > dodatkowej(wykucie bruzdy i jej zaszpachlowanie. sypialnie i tak
    > przemalowywa em na inny kolor wi c ladu nie ma po tych robotach.
    > Co do zastawiania ca ej ciany to zdaje mi si e czasy meblo cianek ju
    > mine y;))

    I jakies 30zl wydane na gips czy te 2h wolnego czasu. Co do
    mebloscianek pewnie tak ale szafy czasem sie pojawiaja a regaly na
    plyty/ksiazki sa dosyc popularne. Szansa ze zastawia dostep jest.

    > Mikser za to mog e zonie kupi np;))
    >
    > Tu 150z tam 150z i uzbiera si pare tysi cy. W a nie takie "150z " tu czy
    > tam najbardziej podra aj koszt budowy domu.
    > Robi e sam to masz 150 z . Gdyby robi elektryk i liczy za tzw. punkt to
    > by mia deczko wi cej
    > No i walorry estetyczne: gniazdko co p tora metra na cianie to nie jest to
    > co np mi sie podoba;))
    > Ty w pokoju o kt rym piszemy na 18 metrach bie cych ciany masz 27
    > gniazdek;))

    Nie wyglada zle. system wielokrotnych gniazdek jest calkiem
    estetyczny.
    Poza tym mozna je montowac nisko, wtedy ich nie widac.
    Jak kto woli.

    > Dlatego kilka razy pisa em aby liczy pod siebie. Ty potrzebujesz 27
    > gniazdek w salonie a mi wystarcza 6-7. jeden zbiera znaczki inny jest
    > filatelist ;))

    Ano. Moje "epatowanie" iloscia bierze sie stad ze czasem "wiecej"
    znaczy "duuzo lepiej".
    inny przyklad: Wkretarka. Zazwyczaj posiada sie jedna plus wiertarke.
    A ja kupilem trzy wkretarki. Jedna wierce otwor, jedna go fazuje a
    jedna wkrecam wkreta. Oszczednosc czasu ogromna.
    Ale nie twierdze ze kazdy tak musi.

    > Ok warto maks przyje em tak to jest w dyskusjach- patzr jakie ty ceny
    > gniazdek przyje e ;))

    Spoko.

    > Tu sie r nimy. Moim zdaniem w wi kszo ci typowych dom w wifi wystarczy.
    > Ethernet to dla hobbyst w;))

    O gustach sie nie dyskutuje.
    A czytajacy nasze teksty sami stwierdza co dla nich dobre.

    > Kable od kina domowego rozprowadzi em na etapie instalacji. Ko c wki w
    > puszkach gniazdek nie dawa em i dobrze bo g o niki do kina jakie sobie
    > kupi em mia y go e kable. Po czy em je wi c w puszkach, puszka z dekielkiem
    > jest schowana za g o nikiem nic nie wida , nic wi cej nie trzeba

    Mozna rowniez dac kable w listwach przypodlogowych.
    Odpowiednio obszerne pomieszcza to o co sie spieramy a jesli byly by
    za male mozna kupic wieksze :)

    > 220v gniazdko, ew mo na lan to jedna skr tka, ale mo na tez wifi

    > xbox robi za media center- ale to u mnie, a jak kto po lanie podepnie media
    > center to juz raczej lan do TV mu nie potrzebny, czyli nadal starczy 1
    > skr tka

    Gorzej jak do tego media center bedziechcial podpiac NAS czy inny dysk
    zewnetrzny albo jednoczesnie korzystac na dwu TV. Niech zona oglada
    swoj serial a maz swoj i wifi moze niewydolic.
    Nie twierdze ze wifi to zło i dziadostwo ale niestety pasmo dla
    materialow hd moze sie okazac za male.
    Jak komus wifi dziala to fajnie, ale zbyt czesto czytam o problemach z
    wydajnoscia.
    Czasem to wina jakiegos taniego routerka czasem wina jest po stronie
    wymagan.

    > To taka teoria e jak mam 3 kom rki, 2 laptopy i 2 mp4 to potzrebuj 7
    > gniazdek aby to adowa . A nigdy raczej wszystkiego razem nie laduje si .
    > To samo z lanem- jak doprowadzisz do konsoli to nie musisz do telewizora czy
    > media center itp.

    A widzisz. U mnie metodyka jest taka ze laptop, komorka ma swoja
    ladowarke wpieta w sciane i sobie tam siedzi. Jak przychodze do domu
    to tam dokuje cale to barachlo i nie tylko sie laduje ale rowniez wiem
    gdzie jest.
    I do tego miejsca mam w tym 4 segmentowym gniazdku wylacznik :) zeby
    sie ladowarki niepotrzebnie nie grzaly.

    > Zgoda. Moja bacia w domu z lat 30tych ma dwa gniazdka na pok j umiejscowione
    > na wysoko ci wzroku. Skr tek nie ma. I jej gniazdek by si przyda o wi cej.
    > U mojej mamy w domu wybudowanym w 68 roku robi m now instalacj i tak
    > rozplanowa em ze 4-5 gniazdek na pomieszczenie jest maks a przed u aczy nie
    > u ywa.
    > A co do skr tki to naprawd tylko w bardzo specyficznych zastosowaniach jest
    > lepsza od wifi. A zreszt jedna skretka to co innego jak 10-16 skr tek o
    > kt rych Ty piszesz.

    > Wcze niej pisa e o 4.

    Ponizej jest wyjasnienie.
    Sadzilem ze sie albo zgodzisz na 1 skretke per sciana lub stwierdzisz
    ze jednak to tez za duzo.

    > Ja wychodz z za o enia e lepiej wtedy przerobic gniazdka/skr tki. Koszt
    > por wnywalny a cian malowa i tak trzeba wi c nie problem przesun
    > gniazdko doda dodatkowe.

    > Aha czyli przy ka dym g o niczku masz jeszcze pstryk. Jak wychodzisz z
    > kuchni to robisz pstryk w g o niczku w kuchni wy czaj c go a drugi  pstryk
    > robisz w czaj c g o niczek na zewn trz.?

    Mniej wiecej.

    > Z tych samych g o niczk w i z tego samego laptopa?

    "rozdzielnia" jest w przedpokoju. Tam sobie mozna przelaczyc jak
    sobie kto lubi.

    > Niewa na kwota, wa ne e to zbytecznie wydane pieni dze

    Ale tylko potencjalnie.
    Jak sie okaze jednak potrzebne to zwraca sie szybko. Nie tylko w braku
    remontu ale rowniez w latwosci rekonfiguracji.

    > ,
    > Nie pisaa em o skr tkach one s niepotrzebne moim zdaniem. Pisa em o peszelu
    > w kt rym jest kabel 3*2,5mm i jak chcesz gdzie dodatkowe gniazdko to
    > nawiercasz otw r pod puszke ko o peszela wyci gasz kabel i zak adasz
    > gniazdko.

    Ten peszel jest pusty czy zawiera kabel w momencie powstania potrzeby
    gniazdka?
    Przeciagales taki kabel przez peszel gdzie jest wiecej niz 3-4
    zakrety?