    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kamera na baterie
    Date: Wed, 11 Aug 2021 09:15:46 +0200

    2021-08-10 o 20:27 +0200, LordBluzg(R) napisał:
    > Były swojego czasu takie mikrokamery, bez WiFi ale z kartą SD i
    > możliwością podpięcia pod USB. W sumie każda z tych kamer w końcu
    > zdycha bez ostrzeżenia i to w najlepszym momencie, dlatego osobiście
    > unikam zasilania bateryjnego.

    Do podobnego wniosku doszedłem, dlatego ostatecznie rozwijam
    kilkadziesiąt metrów przedłużacza.

    > Jest i nie bierze dużo
    > https://allegro.pl/oferta/solarny-regulator-ladowani
    a-akumulatorow-pwm-10a-10604915725

    > Kilka mA.

    No to całkiem inaczej niż mój chiński wynalazek zamówiony onegdaj na
    ali. Aczkolwiek przyznam, że w moim przypadku nie mam pewności, czy
    problemem był pobór samego kontrolera, czy też spadek napięcia który on
    powodował - nie wnikałem, tylko wywaliłem dziada. Sprawa i tak była
    mocno przekombinowana względem moich potrzeb.

    > Chyba pomyliłeś :) To ładowanie cykliczne a nie buforowe.

    O, właśnie. :)

    > 2 lata i nadal sprawny. Zwykły kwasowy/samochodowy.

    Taki zwykły to chyba nie, skoro 100 Ah. Nie znam się na samochodach,
    ale w moim akumulator jest dużo mniejszy, jakoś w okolicach 40 Ah. W
    traktorze natomiast mam 105 Ah, stąd skojarzyłem że ten twój to może
    jakiś specjalny typ.

    > Skoro w samochodzie codziennie też jest rozładowywany i ładowany to u
    > mnie ma lepszą pracę nawet, bo nie jest obciążany prądem rozruchowym.

    Zimą też? W samochodzie akumulator mało kiedy rozładowuje się do cna, a
    w twoim przypadku taka sytuacja może chyba wystąpić często w okresie
    zimowym. Być może kontroler ratuje sprawę i odcina obciążenie
    wystarczająco często? Ale te kontrolery przewidują chyba zgodność z
    akumulatorami "słonecznymi" (czy jak to się zwie po polsku), a te są
    zdaje się odporniejsze na pełne rozładowanie.

    > Liczę że jeszcze z 2 lata pociągnie. Co prawda zbudowałem dodatkowo
    > wiatrak bo zimą kiedy nie ma słońca to trochę tego prądu brakuje.

    Też ciekawy temat. To jakaś autorska konstrukcja, czy udało ci
    się gdzieś kupić rozsądnego gotowca? Ponoć to głośne trochę potrafi
    być, a przynajmniej "słyszalne" - sąsiedzi (jeśli są) nie narzekają?

    Mateusz