eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa › Re: kosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa
  • Data: 2018-08-08 09:12:56
    Temat: Re: kosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 08 Aug 2018 08:34:17 +0200, Marek wrote:
    > Jeszcze nie wiem czy piszesz serio czy wkręcasz ale zakładam, że serio.

    Ja mało kiedy cokolwiek serio piszę. Ale jeśli chodzi o owce to tu nie ma
    miejsca na żarty.

    > Tez myślałem o kosiarkach biologicznych. A co z ich bobkami?
    > Powiedzmy przy 3 sztukach na powierzchni 0.5ha ze niewielkim stawem i
    > laskiem, będą w problematycznej ilości?

    Ilość podobna do tego co może wyprodukować niewielki pies. Z tą różnicą
    że owcze bobki są mniejsze i w większej ilości (trochę jak u zająca),
    oraz dużo szybciej i sprawniej się rozkładają, w zasadzie po większym
    deszczu wszystko znika i wtapia się z powrotem z ziemią. Nie ma też
    przykrych zapachów.

    Inna sprawa że 0.5ha to niewiele, jeśli część tej powierzchni jest zajęta
    stawem i laskiem. Jeśli powierzchni trawiastej jest mniej niż 0.3ha to
    nie ma w ogóle sensu kombinować z owcami. Może jakieś gęsi lub kaczki co
    najwyżej. Od 0.3ha wzwyż można próbować, ale tylko dwie owce (mniej nie
    wolno, samotna owca zapadłaby na depresję i żyłaby w ciągłym stresie), i
    ew. dodać trzecią po roku lub dwóch latach jeśli okaże się że materiału
    starcza. Owce oczywiście muszą być stosownie dobranej rasy. Te trzy rasy
    które wymieniłem w innej wiadomości doskonale nadają się na kosiarki:
    Soay, Kameruńska i Ouessant. Te ostatnie trzeba co roku strzyc. W żadnym
    wypadku nie należy dać się naciągnąć na owcę hodowlaną, taka nie dość że
    wyrośnie na duże bydlę, to będzie cierpieć na wszelakiego rodzaju
    problemy zdrowotne.

    > Czy rośliny ozdobne przy stawie wpierniczą

    Oczywiście. Wszystko co jest liściem, źdźbłem lub kwiatem o wysokości
    poniżej metra prędzej czy później zniknie. Jakiekolwiek niskie rośliny
    ozdobne muszą zostać zawczasu ogrodzone siatką.

    > i czy będzie wchodzić do tego stawu?

    Nie, owce się nie kąpią. Nie dlatego że nie lubią, a po prostu boją się
    wody. Oraz cieni. Owca widzi świat w 90% w dwóch wymiarach, więc trudno
    jej rozróżnić cień krzaka od przepaści. Dla nas to niepojęte bo jesteśmy
    przyzwyczajeni dostrzegać we wszystkim głębię. Stąd rodzą się durne
    przeświadczenia jakoby owce były intelektualnie upośledzone, a one po
    prostu postrzegają świat całkiem inaczej od nas.

    Do stawu będą podchodzić i ostrożnie pić wodę, jeśli jest przejrzysta,
    ale do samego stawu nie wejdą.

    > Jaka cena takiej owcy?

    Nie mam pojęcia, ja nie w kraju, więc moje ceny są z pewnością wyższe niż
    te praktykowane w PL. Jakiś olx czy inna tablica na pewno tą kwestię
    rozjaśni.

    Mateusz