    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podlogowka i c.w.u.
    Date: Tue, 07 Sep 2010 21:53:03 +0200

    Użytkownik MUA napisał:

    > Nie gniewaj się ale z budową jest tak że jak nie ustalisz czegoś od początku to
    > potem okazuje sie ze jesli sciana ma byc prosta to trzeba doplacic, ze aby
    > posprzatali po sobie trzeba doplacic bo to przeciez dniowki leca. A teraz to
    > trafili się tacy co liczą dniówka + wyżywienie a jeśli nie mam jak to dopłata
    > 15PLN. etc... itd ...

    Ja na swojej budowie nie umawiam się na dniówki, tylko na zrobioną robotę.
    Jak potem liczę czas jaki fachowcy poświęcają na wykonywanie
    poszczególnych zadań, to ze dwie, może ciut ponad dwie stówy im dniówka
    wychodzi, ale chłopaki przychodzą o siódmej i do szóstej wieczorem
    ciachają - z małymi przerwami na posiłki.

    [..]
    > No to podobnie jak ja ;) Nie rozumiem wykonawców którzy podają zaniżone kwoty a
    > potem w połowie roboty mowią, że przypomniało im się że będzie potrzebnych
    > kilkanaście dupereli wartych 30% inwestycji.
    > I dlatego często na propozycję czy umawiamy się na określoną kwotę
    > wykonawcy "sie przypomina", że potrzeba jeszcze kilka dupereli wartych wyżej
    > wspomniane 30% inwestycji lub podobnie.

    Wspominałeś o 40 kzł za instalację...
    Ja mam dom coś ponad 190 m2 po podłodze i hydraulik mi zrobił całą
    hydraulikę w domu - co, cwu i kanalizację. Przed robotą zrobił wycenę i
    tej kwoty się trzymal. Jak zrobił to się rozliczyliśmy i tak jak pisał
    Plumpi, dał gwarancję, że będzie wszystko działać - mnie nie obchodziły
    jakieś tam alupexy, czy rozdzielacze, albo inne gówna... po prostu on mi
    to pozoakładał, pomontował i to ma teraz działać, a jakby coś było nie
    tak, to on przyjedzie i mi naprawi, ale podzespoły dał raczej z dobrej
    półki. Oto wycena, jaką dostałem i tego się trzymaliśmy:

    Kocioł Defro EKO KONFORT 15KW z przerobionym wylotem spalin 7800zł
    Wymiennik ciepłej wody użytkowej Biawart 300l. 1760zł
    Wymiennik 2 płaszczowy 24KW z pompami Grunfost 1600zł
    Zawór trójdrogowy z pompom do ogrzewania podłogowego 1400zł
    Zbiornik wyrównawczy z dobijaniem chromowy 15l. 420zł
    Zespół pompowy na piec 5/4 cala 220zł
    Pompa ładująca + pompa na piec Grunfos Dn 25/6 2szt 760zł
    Grzejniki V226001600 1szt
    V 226001400 2szt
    V22900600 2 szt.
    V226001000 2 szt.
    V226001200 1 szt
    V22600600 1 szt
    V116001800 1 szt
    Grzejniki firmy Kermi wyposażone w przyłącz kontowy i głowice 7800zł
    Drabinka 5001600 1 szt
    Drabinka 6001200 1 szt z kompletem zaworów i głowicami
    Rozdzielacze mosiężne kompletne + szafki podtynkowe 2 komp. 950zł
    Rura pex alupex Cosmo 16/2 400mb 1480zł
    Wykonanie wody i kanalizacji wewnętrznej bez stelaży ( wc) i baterii
    podtynkowych 3500zł
    Wszelkiego rodzaju rury miedziane złączki izolacje komin do kotła ekran do
    ogrzewania podłogowego 2800 zł
    Oferta nie obejmuje styropianu oraz foli pod niego.
    Ogólny koszt materiałów 30490zł ( 22%Vat)
    Koszt wykonania całości instalacji wod.kan i c.o oraz ogrzewania podłogowego
    4500zł
    Całość instalacji z materiałem i robotą 30500zł

    Zmienił się tylko kocioł - ostatecznie stanęło na Seko Bawaria 25 kW, w
    tych samych pieniądzach.

    Wszystko czysto, schludnie, w miarę terminowo...

    Jakieś tam kolanka i inne duperele, to już gość miał w bagażniku i ich
    nie liczył, dawał ile potrzeba było.

    Acha... wymiennik dał jakiś większy i coś tam jeszcze potem dołożył, ale
    już kwot nie podnosił - wyszło tyle, ile było umówione.

    Zamówiłem u niego jeszcze odkurzacz centralny i też przy okazji jednym
    bólem wszystko mi zainstalował.

    Nie wiem po co się użerać z ludźmi i usiłować zaoszczędzić nie znając
    się na temacie. Jak chcesz bardzo zaoszczędzić, to zrób se sam... tylko
    jak to będzie Ci działało...?

    pozdr
    robercik-us