  • Data: 2010-09-09 10:23:00
    Temat: Re: podlogowka i c.w.u.
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i69ng9$c10$1@news.onet.pl...
    > Koleś powiedział mi jasno i bez ogródek... na materiałach dałoby się
    > zaoszczędzić pewnei z pięć tysięcy, ale wtedy on nie gwarantuje, że nie
    > będzie z tym problemu.

    Czyli wykupiłes sobie dwa lata gwarancji za 5tys złotych
    A gdybyś sam dokładnie te same materiały kupował to prawdopodobieństwo
    problemów byłoby większe?

> [...]
    > pięć razy montował, a potem problemu z tym nie było żadnego. Zastosował i
    > u mnie... a że pewnie sobie coś tam narzucił i zwiększył przez to swój
    > zarobek...? No cóż... ja też coś tam robię i mi za to płacą, w końcu na
    > bezrobotnym nie jestem. Jak komuś zlecam robotę, to też płacę tak, by obie
    > strony były zadowolone. Nie widzę powodu, dla którego nie miałby i
    > instalator zarobić skoro podjął się zrobienia instalacji, doboru
    > odpowiednich materiałów i podzespołów oraz zagwarantował, że będzie to
    > wszystko bezproblemowo działać, a w razie czego - mieszka nie daleko i

    Ale ja też nie widze problemów w tym że ktoś kupuje usługe z matriałem.
    Tylko trzebna jasno powiedzieć że jest to droższa wersja. Ma swoje wady i
    zalety.
    Panowie instalatorzy tu pisza jaki to oni dobrej jakości materiał montuja
    jesli go sami kupuja itd. I może w niektórych przypadkach tak jest.
    Jednak wystarczy pogadac dobrze z włascicielami składów i hurtownui
    budowlanych. Kto u nich wykupuje przeterminowane produkty, zlezałe elementy
    itp.
    Inwestor kupując sam nie kupi raczej worka cementu którego okres
    przydatności skończył się wczoraj. Będzie chjiał towar "świerzy".a taki
    prezterminowany cement np czy inne produkty bardzo chetrnie po obniżonych
    cenach kupuja wykonawcy robiący "swoim" materiałem.
    W branży instalatorskiej to jeszcze nie problem bo tam za bradzo nie ma co
    się przeterminowac ale zanm osobiscie przypadki ze wykonawca kupował
    przeterminowane farby, struktury, cement itp. I z tego robił.
    Są wiec dwie strony medalu.

    > Jasne, że trzeba oszczędzać, bo budowa domu to nie zakup bułek i masła w
    > spożywczym, ale jak się buduje dla siebie, to nierozsądne są oszczędności
    > na tym, co ma być bezawaryjne i w miarę możliwości bezobsługowe. Całą
    > resztę można potrektować ulgowo.

    Zgoda. Ale dokładnie ten sam towar mogę kupic samemu zamiast zlecac to za
    dodatkowa opłata wykonawcy.
    Ale to kazdego osobista decyzja.
    Nie mówię o sytuacji że inwestor kupuje jakąś tandete bo to idiota by
    musiałby byc.
    Ale wykonawca nie ma specjalnie powodów aby kupowac drozszy/lepszy towar
    swiadcząć usługe z materiałem. No chyba ze dogada się z inwestorem że cena
    usługi xxxzł a materiał płatny osobno.
    Wtedy nic nie ryzykuje i nie ma powodów do kombinowania na jakości
    materiału.

    Krzysiek