    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podlogowka i c.w.u.
    Date: Wed, 8 Sep 2010 17:13:03 +0200

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i681ds$bo9$1@news.onet.pl...

    > Ale jak widzisz w tej opcji jasności nie ma skoro autor postu zadał
    > pytanie jakie zadał i nie jest pewny jakie koszty poniesie.
    > I w opcji z materiałem zdajesz sie na materiał wykonawcy który mając
    > ustalona cene za całośc roboty nie ma wiekszego interesu w tym aby kupowac
    > lepszy(czytaj droższy materiał) W takich przypadkach z reguły kupowany
    > jest najtańszy materiałi zaczyna sie rzeźbienie w gównie.

    Zabierasz głos nie przeczytawszy wcześniej innych wypowiedzi, a przecież już
    o tym pisałem i nie tylko ja.
    Twierdzisz, że wykonawca będzie "rzeźbił w gównie". Na jakiej podstawie tak
    twierdzisz ?
    Pomyśl tylko logicznie. Kiepski materiał to wady i problemy. Jak myślisz ile
    moze kosztować wykonawcę remont Twojego mieszkania jezeli wykonawca sprzeda
    Ci najgorszej jakości towar ? Czy w przypadku, kiedy będzie musiał pokryć
    wyrządzone u klienta szkody, zarobi ? Nie, straci i to więcej niż mógłby
    zarobić. Dlatego każdy wykonawca, który sprzedaje materiały nie będzie się
    pierd....ł z gów....., bo w imię czego ? Zarobieniu dziasiaj 500, no może
    1000zł na materiale i późniejszym pokryciu kosztów kilkunastu czy nawet
    kiulkudziesięciu tysięcy złotych ?
    Bo trzeba będzie instalację naprawić, a może wyymienić, a jak do tego
    dojdzie zrywanie wylewek (bo szczeliła podłogówka), pokryć koszty murowania,
    gipsowania, malowania itp.
    Naprawdę uwierz mi, ze to Ty jesteś w błędzie. To właśnie wykonawcy, ktrórym
    się kupuje materiały rzeźbią w g...., bo zwisa im i powiewa czy Ty kupisz
    dobry czy też najbardziej podły materiał. Oni i tak wyjdą na swoje, a za
    materiał nie odpowiadają tak jak wykonawca, który Ci sprzedaje materiał.

    > Gdy materiał wybiera inwestor to on odpowiada za jego jakość a wykonawca
    > nie ma powodu aby robic rzeżby z gówna. Jak jakość materiału mu nie
    > odpowiada( a tylko durny inwestor kupi badziewny materiał) to po prostu
    > nie podejmuje sie roboty

    I tu jesteś w błędzie.
    Jeżeli inwestor się upiera przy kupnie kiepskiego materiału to ja mu to
    zamontuję, ale jednocześnie każę mu dopisać do umowy aneks, w którym
    informuję go, że ze względu na niskiej jakości towar, zakupiony przez
    klienta nie biorę odpowiedzialności za jego wady oraz wyrządzone z tego
    powodu szkody. Jeżeli klient nie chce podpisać takiego aneksu to mu dziekuję
    za współpracę i idę na inną budowę. "Dziękuję i cześć pieśni". Klient wie,
    klient chce, klient ma. Ja mam kasę za robotę i spokojną głowę co się
    później stanie.

    > Czyli ostatecznie i tak inwestor płaci za całość materiałow

    Oczywiście, tylko z tą różnicą, ze jak ja jemu załatwiam i sprzedaję towar
    to ja ponoszę pełną odpowiedzialność zarówno za wykonanie roboty jak i za
    jakość tego towaru. Kiedy klient sam kupuje towar to ja odpowiadam za jakość
    wykonania, ale nie odpowiadam za jakość materiałów.
    W pierwszym przypadku ja sprzedaję najlepszy towar, bo nie opłaca mi się
    wciskać klientowi gów.... z prostych powodów:
    1. Żebym nie miał później problemów.
    2. Na droższych towarach ja dostanę większe upusty w hurtowni, z których
    częśc kasy pozostanie w mojej kieszeni.
    W drugim przypadku klient i tak nie dostanie w hurtowni lepszych upustów ode
    mnie, bo klient przyjdzie i kupi raz, a ja kupuję non-stop i pracuję na
    utrzymanie tejże hurtowni. Co najwyżej klient chcąc zaoszczędzić kupi
    gorszej jakości towar. Nierzadko pójdzie do marketu i kupi najgorszy badziew
    jaki jest, byle tylko był ładnie zapakowany i był tani.