    From: "Kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podlogowka i c.w.u.
    Date: Thu, 9 Sep 2010 12:07:29 +0200

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i69e8o$49r$1@node1.news.atman.pl...
    > Bo to jest też świetny układ dla wykonawcy. Biore wynagrodzenie za robote
    > i znikam. Daję gwarancję na jakość roboty i to, że instalacja (np
    > grzewcza) po uruchomieniu będzie działać. Nic innego mnie nie obchodzi.

    Skoro to taki swietny układ to dlaczego wykonawcy tak bardzo pyskuja gdy to
    klient sam chce kupować towar. Bodajże to Ty pisałes że w takiej sytuacji
    rzygnujesz ze zlecenia.

    > Gdy w trakcie eksploatacji coś się uszkodzi przyjadę i powiem (pamiętajmy,
    > że instalacja grzewcza psuje się z reguły wtedy gdy pracuje, a pracuje
    > wtedy gdy jest to potrzebne):
    > ma Pan uszkodzony (dajmy na to) zawór bezpieczeństwa lub mieszacz
    > czterodrogowy. Demontaż i montaż kosztuje tyle i tyle. Dojazd tyle i tyle.
    > Proszę sobie kupić nowy zawór lub ten oddac do reklamacji. Terazm płaci mi
    > Pan za dojazd i demontaż, po załatwieniu reklamacji zapłaci mi Pan za
    > dojazd i montaż. Do zobaczenia.

    Zgoda. Ale suma sumarum inwestor wychodzi na tym i tak do przodu. Kupujac
    materiał samemu zaocszczedzi sporo więcej niz wyda później na wizyty
    "reklamacyjne" U mnie instalacja pracuje juz dwa lata więc gwarncja sie
    skończyła i nie było potrzeby wzywania fachofca.
    No chyba że Ty dajesz 10lat gwarancji to warto by było przemyśłec Twoja
    propozycje.

    > Gdy ja jestem dostawcą materiałów, w przypadku jakiejkolwiek awarii u
    > klienta lecę z pełnymi gaciami i natychmiastowo ( w większości przypadków)
    > usuwam awarię aby być wiarygodnym, aby klient był zadowolony i polecał
    > mnie dalej i w końcu po to by...... miał ciepło Z finansowego punktu
    > widzenia niejednokrotnie jestem do tyłu na takich serwisach bo coś
    > klientowi wymieniam na własny rachunek, a potem reklamuję to u producenta
    > i po 2-3 tygodniach mam "za darmo" nowy element. Element nie zawsze
    > potrzebny

    Widocznie i tak się to Tobie opłaci. Tak sobie skalkulowałes biznes i tyle.
    Chociaz wyżej pisałes że mój model usługi to lepszy interes dla wykonawcy;))
    .>Czasem
    > zamontuję to w jakiejś innej instalacji, czasem leży rok w magazynie i
    > traci gwaranję.

    I pewnie zostaje wczesniej lub później zamontowany u klienta biorącego
    usługę z materiałem.

    Krzysiek