  • Data: 2013-04-28 12:32:37
    Temat: Re: podsumowanie sezony grzewczego
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 10:41:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Uwielbiam takie porównania;)
    >
    > Porównaj to z paleniem w kominku banknotami to wyjdzie Tobie zwrot po pierwszym
    tygodniu grzania.

    Ale ja nie mam innej alternatywy. Gazu nie ma. Olej / gaz z butli / czysty prad -
    wychodza drozej i pompa szybko sie zaczyna oplacac. Biore pod uwage tylko i wylacznie
    bezobslugowe zrodla ciepla. Nic innego w gre nie wchodzi :)

    > Ale żeby nie było niejasności- śledząc Twoje dane uważam że PC gruntowa ma sens.

    Pewnie ze ma. Ta racje przyznaja mi teraz prawie wszyscy znajomi ktorych nie udalo mi
    sie w trakcie budowy przekonac do PC i wybrali wegiel. Po pierwszym sezonie jeszcze
    sie wahaja - po drugim nie maja watpliwosci ze zrobili mega glupote - wiekszosc
    deklaruje ze jak im piec padnie - wezma PC. Szkoda ze tak pozno bo mogliby sporo
    oszczedzic jakby ta decyzje podjeli na etapie budowy :)

    > Trzeba mieć tylko warunki na dolne źródło.

    Teraz odwierty to 50 pln / mb wiec nawet nie majac duzego terenu mozna zrobic w miare
    tanio DZ. Takie 4 otwory po 50mb = 10k pln + rozdzielacz i glikol, mozna sie w 12k
    zmiescic. Nie ma tragedii :)

    > Kumpel ma dom(a właściwie ogromna rezydencję) nad brzegiem jeziora.
    > Tak sobie myślę że takie jezioro to idealna sprawa na dolne zródło by było

    Jak jest glebokie to owszem - DZ ulozony na dnie takiego jeziora to najlepsze DZ
    jakie sobie mozna wyobrazic - mozna go skrocic 2-3 krotnie w stosunku do tego jakby
    lezal w ziemi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.