  • Data: 2009-05-15 21:27:57
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:e0662b05-f8a1-4653-a791-

    > Tylko w jednym progu mi tak wyjdzie. Pozatym nie mam i nie planuje
    > zadnych grzejnikow.

    Bo to sa indywidualne problemy. :-)

    > To tez malo wazne - ponizej bedzie ogrzewana piwnica. Pozatym te rurki
    > przykryje druga warstwa styropianu (3cm), wiec zle nie bedzie :-)

    Ja pod spod polozylem sryropian 7cm, na to rurki, obok rur drugie 7cm a na
    rurki 3cm. By to wszystko sie trzymalo pod, miedzy i na rurki wycisnalem
    piane niskoprezna. Bylo troche zabawy z docinaniem styropianu (kupe czasu,
    jak to dla siebie), ale zachowalem idealny poziom dla podlogowki. Doklejany
    styropian 3cm nad rurkami przyciskalem pustakami zeby nie wylazil dodatkowe
    3cm. :-) Wyszlo tak jakby nie bylo tam zadnych rurek i podlogowke moglem
    rozlozyc bez zadnych kolizji. Dzieki temu CWU latem nie bedzie podgrzewac mi
    posadzki, a cyrkulacja nie wystudzi wody, o ogrzewaniu ziemi nie
    wspominajac. Koledze teraz bedzie hydraulik kladl styropian i podlogowke.
    Podobno caly styropian rozloza w dwa dni, 5 osob. Nawet nie chce sobie
    wyobrazac z jakim namaszczeniem ten styro bedzie ulozony i gdzie w tym
    wszystkim beda rury. No ale co sie dziwic, ludzie maja zarobic a nie
    pierdzielic sie z instalacja miesiacami.
    Przy okazji podlogowki odkrylem wylany olej silnikowy i przekonalem sie jak
    to styropian nie jest nasiakliwy, bylem w lekkim szoku. Gdyby robili to
    ludzie, to zostalo by jak bylo. Za 10 lat podloga w wiatrolapie moze by sie
    zapadla o ile styropian reaguje z olejem, chociaz pewnie nie bo to polimer
    przecia.

    Pozdro.. TK