  • Data: 2010-07-20 19:23:08
    Temat: Re: uziom
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A i ważne żeby gdzieś po drodze było złącze probiercze - pozwalające
    > chwilowo odpiąć zero instalacji od uziomu i zmierzyc rezystancję uziomu.

    BTW mam od 2 lat prowizoryczne (nie zakopane jeszcze) połączenie
    bednarki i szpilki 4,5m, a dlaczego?
    w ciągu tych dwóch lat nie mogę doprosić się kilku elektryków, żeby
    pomierzyli mi rezystancje uziomu...
    nie wiem w czym problem, czy to jest takie skomplikowane? każdy z nich
    kilkukrotnie umawiał się i zawsze mu coś wypadło :-)
    w rozmowie odniosłem wrażenie, że myślą sobie: "kiego h..ja ten gość
    chce, ma zrobione jak wszyscy, a nawet lepiej, bo sobie miedziowana
    szpilę wbił, a nie zwykłą rurę ocynkowana, i jeszcze wymyśla..."
    powiedzcie, czy wymyślam?
    czy to jest jakaś wyższa matematyka z tym pomiarem, że żaden elektryk
    w podlaskiem nie potrafi (nie chce) tego zrobić?
    nie znam się, ale moja wrodzona... ekhm... przepraszam... nabyta
    nieufność do różnej maści fachowców podpowiada mi, że jak fachowiec
    mówi, że ta jedna szpila wystarczy, to ja od razu myślę, żeby wbić co
    najmniej trzy...
    szpila 4,5 m, grunt piaszczysty (piasek, żwir), woda gruntowa na
    3-3,5m

    pozdrawiam
    s_13