  • Data: 2010-07-20 19:37:46
    Temat: Re: uziom
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > A i ważne żeby gdzieś po drodze było złącze probiercze - pozwalające
    > chwilowo odpiąć zero instalacji od uziomu i zmierzyc rezystancję uziomu.

    A ja się zastanawiam, czy czasem nie popełniłeś kardynalnego błędu
    polegającego na spięciu zera z instalacji z uziomem służącym przecież do
    odprowadzenia ogromnych ładunków pochodzących z uderzenia pioruna...?

    Jak na mój chłopski rozum czegoś takiego nie wolno robić !!!

    Przecież jak Ci pierdyknie w dom i po tych stalowych linkach spłynie
    ładunek do uziomu, do którego podłączone jest zero instalacji, to ten
    ładunek częściowo owszem spłynie do ziemi, ale częściowo wylezie na
    wszystkich bolcach gniazdek elektrycznych i niech nie daj Bóg ktoś wtedy
    będzie sobie stał bosymi nogami na mokrej posadzce w łazience i trzyma
    się pralki... Trup na miejscu.

    Wydaje mi się, że bednarka nie tylko nie powinna być spięta z zerem
    instalacji el. ale też powinna być wkopana niezależnie od części
    stalowych budynku w wilgotnym podłożu.

    Ale może ja się nie znam, bo prosty chłop jestem... [?]

    pozdr.
    robercik-us