    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór rekuperatora
    Date: Thu, 18 Aug 2011 02:34:34 -0700 (PDT)

    On 17 Sie, 21:28, quent <x...@x...com> wrote:

    > > szum w kanałach
    > > 32dB. To nie jest bezgłośnie.
    >
    > Na jakim biegu?
    > Jakieś parametry?

    Pieprzy trzy po trzy (jak zwykle) - uzytkuje z poltorej roku swoja
    wentylacje, chodzi praktycznie 90% czasu na 150m3/h (rowniez w nocy) i
    nie slychac jej WOGOLE. To wylacznie kwestia duzych przekrojow kanalow
    (= niskich predkosci powietrza). Szczegolnie, ze w sypialni mamy
    anemostat nawiewny, a nawiewnych jest zawsze wiecej niz wywiewnych. A
    jak jest wiecej to struga powietrza dzieli sie na wiecej kawalkow i na
    ich koncowkach jest mniejsza predkosc. Jak sobie na muszli w nocy
    stane i przyloze ucho do anemostatu wywiewnego to rzeczywiscie uslysze
    lekki szum! Na szczescie nie mam zwyczaju sypiac w kiblu :)

    > W sumie to współczuję Ci szczerze, że ktoś Cię tak załatwił.
    > Ja zanim zdecydowałem się na wentylację, zasięgnąłęm opinii kogoś kto ma
    > to już ponad 1 rok i na JEDYNE co narzekał, to fakt, że w upalne dni
    > szybciej zasysa zzewnątrz gorące powietrze (nie ma GWC). Można jednak
    > wtedy wyłączyć WM i włączyć wieczorem.

    Brink ma automatyczny bypass - w nocy kiedy jest chlodniej sie wlacza
    i pompuje do domu z pominieciem wymiennika chlodniejsze powietrze z
    zewnatrz. Jak zrobi sie cieplej - bypass sie wylacza i powietrze
    przechodzi przez wymiennik - te przychodzace oddaje cieplo
    wychodzacemu i te wlatujace ma zdecydowanie nizsza temperature, bliska
    pokojowej. U mnie przez cale lato w domu jest przyjemnie chlodno. Nie
    wiem na ile pomaga tu wentylacja (nie mam jeszcze nawet GWC!), a na
    ile spora akumulacja domu ale to fakt.

    A co do sprawnosci to mierzylem temperatury na wlotach / wylotach nie
    raz i podstawiajac do wzoru zawsze wychodzi od 80% (przy 400m3/h) do
    90% (w okolicy 100m3/h). I wypociny kogucika ktory wymiennika nie
    potrafi sobie "zwizualizowac" nic tu nie zmienia - bo taki prosty test
    pokazuje jak to wszystko dziala w praktyce. I jak widac dziala bardzo
    podobnie do zapewnien producenta.
    pozdr.

    --
    Adam