    From: "emarcin" <e...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: zabezpieczenie przed licznikiem
    Date: Tue, 29 Jun 2010 00:30:59 +0200

    > Jest sobie dom. W domu są urządzenia elektryczne które pobierają
    > ileś tam mocy.

    To jest zagadka na którą trzeba samemu sobie odpowiedzieć
    (może sumując moce na tabliczkach znamionowych?)

    > Przed domem jest zabezpieczenie 160A.

    Czyli daje to moc około 100kW (oczywiście przy 3 fazach)

    > Zaistniała potrzeba, aby doszło do tych urządzeń jeszcze kilka, które będą
    > pobierały dodatkowe 24000 W.
    > Czy chociażby na oko jest ktoś w stanie mi powiedzieć o ile musiałbym
    > zwiększyć to zabezpieczenie ? czy w ogóle konieczna jest taka operacja?

    Trzeba do mocy z pkt1. dodać 24kW i zobaczyć czy nie przekraczamy 100kW

    > Przyznam szczerze że nie jestem ekspertem w tych sprawach na co dzień
    > zajmuję się innymi rzeczami. Mogę powiedzieć że teraz +/- działają w domu
    > urządzenia pobierające w okresie rozliczeniowym dwumiesięcznym około
    > 7500kWh

    A ten parametr akurat nie da dużo informacji
    ;)

    > Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i w razie co służę szczegółami.

    Pozdrawiam emarcin