  • Data: 2009-07-01 13:28:02
    Temat: Re: zbrojenie ławy 4fi16 - norma czy przesada?
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli dobrze zrozumiałem to lekkie zbrojenie poziome może spełniać tą
    > samą rolę ale (z różnych względów) ludziska tego nie stosują. Zamiast
    > tego zbroją ławy choć nie zawsze jest to potrzebne? Czy tak?
    >
    > PZDR
    > Shaman
    Przelecialem projekt ale w biegu bo czas to pieniadz:)
    Z lawa wszystko jest w porzadku, gosciu przyjal zbrojenie jakie przyjal, mogl
    przyjac znacznie mniejsze, standardowe 4 x fi 12.
    Nosnosc law dostosowal do obciazen stad lawa pod sciana srodkowa wyszla
    szersza.
    Parametry gruntu do obliczen, fi rowne okolo 11 stopni i kohezje przyjal z
    normy bardzo ostroznie zatem z duzym zapasem bezpieczenstwa, mogl przyjac
    wartosci wieksze wtedy fundament wyszedlby jeszcze cienszy. W sumie nie widze
    jakichs bledow. Jedyne to nie wiem, to ten rumosz. Jaki rumosz, pisales o
    ilach, czyzby wystepowal tam rumosz: mozliwe, ze glebiej to jeszcze sprawdze.
    Natomiast intryguje mnie ta metrowej wysokosci belka wspornikowa nad garazem.
    podparta slupem. Moze nie dogladnalem ale wyglada ona jak choragiewka na
    patyku; to znaczy z prawej stronu slupa jest solidna belka a z lewej? Ona
    powinna przechodzic o tej samej lub zblizonej wysokosci na lewo od slupa,
    wtedy ta lewa strona bedzie przeciwwaga dla obciazenia. Na to trzeba zwrocic
    uwage.
    Pzdr.
    Tornad