  • Data: 2017-03-27 16:34:27
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-27 o 16:05, Kris pisze:

    > i próbuję Ci uświadomić na czym polega >Twój błąd myślowy.
    > Tłumaczysz w kontekście strat
    > Ok
    > Przyjmijmy że mamy dwa identyczne domy i źródła ciepła bez jakichkolwiek strat. W
    jednym kalafiory w drugim podłogówka
    > Na wysokości gęby chcemy mieć 22stc bo tak jest nam komfortowo.
    > No chyba że jakiś inny wyznacznik komfortu zaproponujesz

    Komfort cieplny to nie jest 22'C na wysokości gęby, ale taka
    temperatura, żebyś się dobrze czuł i nie było Ci ani za gorąco, ani za
    zimno.Jest to bardzo indywidualne i subiektywne odczucie.

    U mnie taki komfort uzyskuję jak na regulatorze pokojowym ustawię 21'C.
    Łażę po domu w koszulce z krótkim rękawem i krótkich spodenkach.

    Jak przyjeżdża do mnie szwagrostwo to narzekają, że jest u nas zimno.
    Jak ja jadę do szwagrostwa to muszę co jakiś czas wychodzić z domu, aby
    się przewietrzyć, bo jest mi u nich za gorąco. Nie wiem jaką mają
    temperaturę w domu, ale mają węglowy kocioł zasypowy i grzejniki bez
    termostatów. Lubią ciepło.

    > Będą różnice w zużyciu energii pomiędzy tymi domami?

    Będą. Mniej będzie zużywał dom z podłogówką, bo przy takim samym
    odczuciu komfortu cieplnego, powietrze w domu z podłogówką będzie miało
    niższą o ok. 2'C średnią temperaturę powietrza.
    Dla polskich warunków klimatycznych, obniżenie średniej temperatury w
    domu o 1'C daje ok. 5% oszczędności na ogrzewaniu.
    Poza tym przy ogrzewaniu podłogowym jak obniżysz temperaturę w domu o
    kolejny 1'C to nie odczujesz dyskomfortu. Jak to samo zrobisz przy
    ogrzewaniu grzejnikowym to zdecydowanie będzie Ci za zimno, zwłaszcza
    jak dom będzie już dogrzany do zadanej temperatury i grzejniki przestaną
    grzać.
    Dlatego też łącznie przy podłogówce możesz mieć niższą średnią
    temperatury nawet o 3'C bez odczuwalnego dyskomfortu.