  • Data: 2009-03-30 23:27:32
    Temat: Wstawili mi okna :-)
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    To był ciężki dzień, okna na budowie, zapieprz w pracy i dłuuuuugo by mówić,
    ale do rzeczy:
    Dostawa okien z fabryki oraz ekipa monterska była na budowie przede przed
    godz. 7:00 rano.
    Rozładunek przebiegł szybko i sprawnie, widać że nie pierwszy raz to robili.
    Mimo że było dość zimno z ochotą przystąpili do pracy.
    Zaczęli od największego okna/ drzwi 2,7m X 2,3 m ( 2 skrzydła + fix)
    Byłem pełen zachwytu (ale nie okazywałem tego) gdy widziałem jak z
    dokładnością do milimetra ustawiali pion i poziom.
    Potem kotwy, 6 na jednym boku, 5 od góry i 6 na drugim boku..
    Kotwy mocowane do ściany i nadproża kołkami rozporowymi ( nie były przecięte
    do końca) - ściana z gazobetonu.
    Każda kotwa przed przykręcenie była najpierw przeginana w stronę ramy okna a
    następnie odginana w stronę ściany.
    To powodowało że na kotwie powstawało delikatne zagięcie w kształcie jak
    poniżej

    /

    Zapytałem po co to robią, odpowiedzieli że gdyby tego nie zrobili kotwa w
    momencie dokręcania do ściany "ściągnie i odkształci ramę".
    Nawet mi zademonstrowali, zgadza się mieli Panowie rację.
    Od dołu okno/drzwi ustawione na cegłach + podkładki z drewna bo nie mam
    jeszcze wylewek.
    Później wjechał laserowy niwelator (szok) i wyznaczyli wysokość montażu
    drugiego okna/drzwi.
    Przy okazji sprawdziliśmy podłogę ... trzeba minimalnie wyrównać :-(
    Po zamocowaniu okien kotwami, sprawdzeniu czy są stabilne szczeliny między
    ścianą a ramą były pryskane czymś żeby pianka lepiej trzymała ( nie wiem czy
    to woda czy magiczny płyn). Następnie piankowanie. Mieli dwa rodzaje pianek
    , nisko i wysokoprężną, obie Soudala.
    Później okno w kuchni , kolejność prac identyczna.
    W sumie Panowie pracowali dość wolno i bez zbędnego pośpiechu ale dokładnie.
    Po zakończeniu parteru nastąpiła przerwa śniadaniowa, a ponieważ podobała mi
    się ich praca do śniadania wręczyłem po jednym piwku.
    Konsternacja, podziękowali i schowali do skrzynki narzędziowej, w czasie
    pracy nie wypili, trochę głupio mi się zrobiło bo wyskoczyłem jak z minionej
    epoki, a tu nowoczesność i profesjonalne podejście do pracy.
    Po przerwie oblecieli poddasze, w sumie w całym budynku było 11 okien/drzwi.
    ( 67 mb.)
    Oczywiście w lukarnach okna przykręcone wkrętami do drewna.
    Zdjęć niestety nie zrobiłem bo większość wątków przeczytałem przed chwilą,
    ale dokładnie obejrzałem okna.
    Łby wkrętów nigdzie nie były wciągnięte w plastik, żadnych deformacji też
    nie zauwazłyłęm w okolicach wkrętów.
    Natomiast opukiwałem ramę i rzeczywiście tam coś było metalowego, odgłos o
    tym świadczył.
    Próbowałem uginać plastik paluchami, ale do tego raczej Pudzian byłby
    potrzebny,sztywne jak cholera.
    Okna są dość ciężkie i zdaję sobie sprawę że najwięcej waży wkład szyby
    zespolonej ale stali nie żałowali w profilach.
    Okna z miasta od sławnego peronu wzbudzają zaufanie, wykonane solidnie (
    profil Brugman), cieszę się że dokonałem właśnie takiego wyboru.
    Jutro wpadną wyregulować, pianka musi dokładnie wysnąć i utwardzić się.
    Następna regulacja po tynkach i ostateczna przed zamieszkaniem.
    Co do montażu, z czystym sumieniem mówię , to byli Panowie montazyści, słowa
    uznania i każdemu mogę polecić.
    Być może pieję z zachwytu nie zdając sobie sprawy gdzie zostały popełnione
    błędy, ale póki co jestem zadowolony.
    Podobała mi się ich praca, precyzja i podejście do pracy, np gdy zdjęte
    skrzydło okna zawsze było stawiane na styropianie i w punkcie oparcia o
    ściane też podkładany był styropian, tak dla ochrony przed porysowaniem.
    Ten szacunek dla towaru klienta był dla mnie zdumiewający i bardzo miły.
    Jutro sprawdzę jak trzymają pion i poziom, póki co jest dobrze a ja jestem
    lżejszy na 11.500,00 zł ( okna wraz z montażem).

    Pozdrawiam
    Jarek