  • 141. Data: 2011-12-04 18:42:02
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    wolim <n...@t...pl> napisał(a):

    > Palenie brykietem za 800 złotych w kominku to wyrzucenie pieniędzy w
    > błoto. Za te pieniądze masz tonę dobrego węgla, który jest dużo bardziej
    > kaloryczny. Wiem, w kominku nie spalisz, ale jak masz piec na paliwo
    > stałe, to już problemu nie ma...
    ~~~~ Albo 3 m3 dobrego drewna opałowego.., które może nie jest tak
    kaloryczne(jak ten węgiel)ale za to nie zieje siarką !i mamy ogień w pokoju..

  • 142. Data: 2011-12-04 18:42:02
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

  • 143. Data: 2011-12-05 08:00:23
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:4eda776a@news.home.net.pl...

    > Po to się ma 2 taryfy żeby grzać w drugiej, a nie w pierwszej.

    Ile osób mających kocioł na ekogroszek ma Ii taryfę?

    > A w drugiej w PGE mam 37 groszy brutto.

    Czyli 2x drożej niż gazem.

    > I pamiętaj, że przy grzaniu prądem u mnie "w komin" nie idzie nic - a
    > nawet najlepsze kondensacyjne zawsze coś w atmosferę stracą.

    Straty kondensata i wynikły koszt 20gr/kWh już żeśmy uwzględnili.

    Marek

  • 144. Data: 2011-12-05 08:07:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2011 09:00, 4CX250 pisze:

    > Ile osób mających kocioł na ekogroszek ma Ii taryfę?

    Przyznaję, że się zgubiłem - dlaczego (skoro ma ekogroszek) ma grzać prądem?

    A amortyzację uwzględniłeś?

  • 145. Data: 2011-12-05 08:09:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musisz o nic pytać, przedstawiłem Ci wcześniej wyliczenia dla
    > słabszego węgla, niż owe mityczne 29 MJ/kg, które chyba w przyrodzie nie
    > występuje i gazu, wzbogaconego powietrzem.

    Masz jakieś poprawne źródło o kaloryczności? Nie. Więc oprzyjmy się na
    porównaniu tego co podają dystrybutorzy.

    > Różnice w cenie za kWh miałeś 15 gr vs 22 gr. Chcesz jeszcze o coś
    > pytać... :-)

    A mnie wyszło nie 15 lecz 17,5 i nie 22 a 20 przy tonie ekogroszku 820zł
    Gdybym policzył dla ceny jaką usłyszałem w hurtowni to z 17,5 zrobiłoby się
    19gr.

    > Chcesz mi przez to powiedzieć, że płaciłem owe 905 za tonę...???
    > Na zaniki pamięci jeszcze nie cierpię :-), dam głowę, że płaciłem po 700
    > luzem już z transportem. :-))) Chyba, że jednak płaciłem więcej i o tym
    > nie wiem..., ale z kieszeni mi ubyło właśnie tyle.

    Nie ja nie twierdzę że tak kupiłes. Ja tylko pozwoliem sobie zauważyć że u
    nas takie ceny są i liczę to na zasadzie co by było gdybym ja miał palić
    węgle. Widzisz więc zachwalanie węgla wszem i wobec ma się nijak bo nie
    każdy mieszka przy kopalni.

    Marek

  • 146. Data: 2011-12-05 08:20:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jbb8u5$6c0$1@inews.gazeta.pl...

    > Co do jakości gazu nie masz na nią żadnego wpływu a "standardem" jest
    > "chrzczenie" gazu poprzez jego wzbogacanie azotem ...
    > Wtedy jakoś dużo więcej się zużywa , głównie pod koniec roku , bo firmy
    > gazowe chcą sie wykazać zyskami ...
    >
    > Niestety oszukiwanie na jakości gazu to niemalże standard i nie ma się
    > żadnego wpływu jak kaloryczny jest dostarczany gaz ...

    Zaglądnij sobie do taryfy i poczytaj jakie są założenia co do parametrów
    dostarczanego gazu.
    Nikt nie oszukuje na azocie a pompowanie powietrza jak to Robert G mówi to
    już paranoja. Chyba każdy z nas wie jak zachowuje się mieszanka gazu z
    powietrzem.
    Problem leży bardziej w ciśnieniu gazu.

    Marek

  • 147. Data: 2011-12-05 08:26:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ble ble ble... a jak zaczną się poważne kłopoty z prądem - obojętnie z
    > jakiej przyczyny: wichury, deficyt energii elektrycznej, wojna itd, to
    > Twoje PC też leży. Chyba że sobie będziesz ją napędzał na pedała :-)))

    Jak będzie wojna to i gazu nie będzie i węgla nie będzie bo bez prądu węgla
    nie wydobędziesz a gaz bez prądu też się nie da do końca ze względu na
    urządzenia sterownicze.
    Owszem może będzie węgiel ale tylko dla wojska i wybrańców. Tobie pozostanie
    tylko kraść drzewo z lasu bo sprzedać napewno nikt nie będzie chciał.

    Marek

  • 148. Data: 2011-12-05 08:29:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nie ja nie twierdz e tak kupi es. Ja tylko pozwoliem sobie zauwa y e u
    > nas takie ceny s i licz to na zasadzie co by by o gdybym ja mia pali
    > w gle. Widzisz wi c zachwalanie w gla wszem i wobec ma si nijak bo nie
    > ka dy mieszka przy kopalni.

    Ja mimo że nie mieszkam koło kopalni a raczej bardzo daleko od kopalni
    ekogroszek kupiłem po 740zł za tonę. Fakt ruski , ale wygląda na
    kaloryczny , choć mocniej kopci ;)
    Na nastepny rok planuję zakup miału. Tam gdzie kupowałem ekogroszek
    mają miał o kaloryczności 24MJ za 520zł , a 26MJ za 560zł ...
    Więc za cenę 3T ekogroszku będę miał 4t miału ...

  • 149. Data: 2011-12-05 08:34:35
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > a pompowanie powietrza jak to Robert G mówi to już paranoja.

    Uczepiłeś się słowa, a ja je potem poprawiłem... Zdajesz sobie sprawę,
    że się zwyczajnie czepiasz...??? :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 150. Data: 2011-12-05 08:41:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Widzisz więc zachwalanie węgla wszem i wobec ma się nijak bo nie każdy
    > mieszka przy kopalni.

    Wybacz, ale ja naprawdę do Ciebie siły nie mam...

    Po pierwsze nie mieszkam przy kopalni - gdybyś był uważniejszym
    dyskutantem, to być to wiedział. Mieszkam w Wysowej, niedaleko Nowego
    Sącza, gdzie raczyłeś sprawdzać ceny węgla i... kupiłem węgiel u
    miejscowego sprzedawcy, a nie bezpośrednio w kopalni.

    Tak!!! po 7 stów za tonę z transportem. Tylko, że zrobiłem to wiosną, a
    nie teraz, czego z gazem nie da się zrobić.

    Po drugie... zapewnienia dystrybutorów rozbij sobie o kant d... oni są
    ostatnim źródłem wiedzy o świecie - przynajmniej dla mnie, a skoro dla
    Ciebie informacje marketingowe stanowią podstawę do wyrabiania sobie
    poglądów na świat i zjawiska fizyczne, to gratuluję i kończę dyskusję...
    szkoda czasu.

    pozdrawiam
    Robert G.