  • 61. Data: 2011-12-02 09:46:12
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    news:jba63a$kqs$1@node2.news.atman.pl...
    > Pomyśl o czym innym skoro masz pomieszczenie kotłowni. Kocioł elektryczny
    > + bufor - tak z 1000 l, ale niech to ktoś lepiej policzy. Przechodzisz na
    > rozliczenie dwutaryfowe i grzejesz bufor kotlem w taniej taryfie (w nocy i
    > w dzień pomiędzy 13 a 15)

    u mnie liczyłem - wystarczyłby bufor 900 litrów. Ale i tak cena za prąd w
    drugiej taryfie wychodzi 0,3zł/kwh a za gaz 0,2zł/kwh.

    b.

  • 62. Data: 2011-12-02 09:49:08
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > To jest bardzo prosta konstrukcja.
    > Na youtube pełno jest filmików z działaniem takiego pieca.
    >
    > A na allegro można go kupić za 650 zł :)
    > http://allegro.pl/piec-na-olej-przepracowany-najtani
    ej-i1968170651.html

    > Wystarczy do niego jakąś podkowę albo wężownicę zamontować i masz grzanie
    > za półdarmo :)
    >
    > Pozdry,
    > MW

    To przypuszczam że kupując materiał na złomie, koszt wykonania wyniesie mnie
    150-200 zł jeżeli będę chciał go zrobić "na pięknie"

  • 63. Data: 2011-12-02 09:53:11
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Ok. Masz bardzo duży zasobnik :)
    > Zwróć tylko uwagę, że Kaszpir pisał, że wywala popiół co 7 dni :)

    Może nie musi, ale lubi. Nie wiem jak wy, ale wieeeelu moich znajomych
    przez pierwsze pół roku/rok przesiedziało w kotłowni przestawiając
    pstryczki, programy, krzywe, czyszcząc piec, wybierając popiół by dało
    się jeść z popielnika :) Niektórzy jak Adam budują NASA II żeby zobaczyć
    jak działa PC :). Później to przechodzi, czego z całego serca życzę :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 64. Data: 2011-12-02 10:01:59
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > a jak chciałem suszyć spodnie na kaloryferze to w
    >
    > Termet nie jest badziewny. To bardzo dobry i przyjazny cenowo kocioł,
    > zwłaszcza pogwarancyjnie

    Wiem, to samo twierdził gościu, który zakładał kocioł(to jakiś szwagier
    wujka, albo siostra ciotki:) ) wybił z głowy rodzicom niemieckie
    hiperkołty za pierdylion złotych, które jak twierdził są nieadekwatnie
    drogie do jakości i sakramencko drogie po gwarancji, zainstalował
    taniego termeta i z tego co się orientuję nic się w nim jeszcze nie
    spieprzyło. Chodziło mi raczej, że to było z 10 lat temu więc teraz
    kotły powinny być dużo bardziej sprawne, z czujnikami pogodowymi, z
    wyświetlaczami LCD, MP3 i co tam jeszcze, czego tamten nie ma lecz
    tylko auraton w pokoju.

    pozdrawiam
    rafał

  • 65. Data: 2011-12-02 10:03:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Gru, 09:24, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > U ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:d99ae018-f2d2-4167-a539-4ce7276c5806@w3g2000v
    bw.googlegroups.com...

    > -> to sie nic nie narobisz ale za metr zaplacisz nie 70, a 200 pln :)

    > Tyle e do drewna mog sobie r bak kupi albo zrobi i mnie pozostanie tylko
    > pouk ada to drewno.

    Tia - a chocby przeniesc te bele do rabaka to niby lekka robota? Dwa
    lata temu dostalem prawie gratis jakies 15-20m3 drewna (to samo co mi
    jeszcze ~2m3 zostaly), walczylem z tym z tesciem kilka ladnych dni nim
    wszystko bylo pociete i porabane. Syfu (wiorow z ciecia i kory co
    odpadla przy rabaniu) tyle ze glowa boli, a robota - kiki ma racje ze
    miesnie mozna przy tym wycwiczyc :D Teraz sie z tego smieje bo glupi
    bylem ze to wogole wzialem - raz ze wiekszosc to byla topola co daje
    ciepla tyle co nic, a dwa ze meczylem sie z tym przez dwa sezony a to
    zamiast sie palic tylko dymilo i smrodzilo. Dopiero w tym roku - nim
    zamontowalem PC, przepalilem ze cztery razy w kominku i dopiero w tym
    roku to drewno nadawaloby sie do spalenia bo rzeczywiscie palilo sie i
    dawalo calkiem sporo ciepla :) Zostawiam go na mrozne i sniezne
    wieczory, swieta etc. Ale drugi raz to ja sie nie dam nabrac - zaplace
    2 x wiecej ale juz pociete i porabane, tylko minimum dwa sezony to
    musi przelezec - czyli jakbys chcial palic tylko drewnem to musisz
    miec potezna drewutnie zeby trzymac zapas drewna na 2-3 lata. Robota
    dla hobbystow!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 66. Data: 2011-12-02 10:06:16
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4"
    > Jak zycie mnie zmusi to zweryfikuje poglad i sie przestawie, ale poki co
    > drugi rok ciesze sie, ze nie musze pakowac, suszyc, przekladac, czyscic,
    > wynosic popiolu, rozpalac, szuflowac i takich innych rekreacyjnych rzeczy
    > co sa bez problemu.

    Podajesz tutaj najgorszę opcję jaką tylko można sobie wyobrazić.
    Wyobraż sobie, że moje palenie węglem wygląda tak, że raz w tygodniu muszę
    załadować podajnik, wyciągnąć popiół, pozamiatać kotłownie, (zajmuje mi to
    10minut).
    Dodatkowo sam ten węgiel workuję, zajmuje mi to dwa popołudnia. Mógłbym
    kupić zaworkowany, ale jakoś daje radę.

    Mój sezon grzewczy to 2 tys zł.

    Byłoby mnie stać na ogrzewanie gazem, ale po co? Po prostu nie lubię
    przepłacać.

    mar

  • 67. Data: 2011-12-02 10:08:41
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > dużo bardziej sprawne, z czujnikami pogodowymi, z wyświetlaczami LCD, MP3
    > i co tam jeszcze, czego tamten nie ma lecz tylko auraton w pokoju.

    Tu się akurat w ciągu 10 lat niespecjalnie dużo zmieniło. Automatyczne
    zawory i sterowanie modulujące pracę palnika mogą być bardziej ukierunkowane
    na ekonomikę ale nie obiecywałbym sobie bóg wie jak dużo.

  • 68. Data: 2011-12-02 10:11:49
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "wolim"
    > OK. Jeśli zasobnik 150 kg, to się zgodzę.
    > Ale wybieranie popiołu co 7 dni, to jest bardzo dziwna sprawa...

    Czmu dziwna? Ja tez wybieram raz na tydzień.

    mar

  • 69. Data: 2011-12-02 10:18:49
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]
    > zawory i sterowanie modulujące pracę palnika mogą być bardziej
    > ukierunkowane na ekonomikę ale nie obiecywałbym sobie bóg wie jak dużo.

    Dlatego jeśli nic się z nim nie będzie działo (odpukać), to rodzice nie
    mają zamiaru go zmieniać. Choć nie wiem, czy z racji wieku pamiętają, że
    mają jakiś kocioł, bo to ja 2 razy do roku przestawiam go z trybu zima
    na lato i odwrotnie :) A rachunki za gaz są w pełni dla nich
    akceptowalne, to po co się silić i być może sprawę zamiast polepszyć,
    tylko pogorszyć.

    Wracając do wątku twierdzę, że cena ogrzewania gazem może być podobna
    cenie ogrzewania węglem, gdzie różnica w cenie nośnika może być
    skompensowana sprawnością układu. (różnica w sprawności samych kotłów,
    jak również straty spowodowane poprzez podtrzymywanie palenia w kotłach
    stałopaliwowych)

    pozdrawiam
    rafał

  • 70. Data: 2011-12-02 10:19:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Gru, 10:22, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > OK. Je li zasobnik 150 kg, to si zgodz .
    > Ale wybieranie popio u co 7 dni, to jest bardzo dziwna sprawa...

    Inny wegiel ma i tyle - jeden moze miec niska zawartosc popiolu, inny
    bardzo wysoka. Nie da sie tego tak latwo porownac :)
    pozdr.

    --
    Adam