  • 51. Data: 2011-05-29 19:16:59
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Maj, 14:03, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > niech doleje 5cm - niech postawi wyższe szalunki. Będą i sztywniejsze i z
    > lepszą otuliną.

    Ale po co wieksza otulina? Jak jest chudziak to te zbrojenie mogloby
    nawet lezec bezposrednio na nim bez zadnej otuliny - po zalaniu bylyby
    zachowane wszystkie parametry wytrzymalosciowe, a i zbrojenie byloby
    zabezpieczone prawidlowo przed korozja. Twoje propozycje sa bezsensu -
    prawie wszystko co mu w tym watku poradziles zrobi gorzej tym lawom :)

    A to ze wykonawca zaciera ew. drobne rysy skurczowe (ktore MOGA sie
    pojawic!) tylko dobrze o nim swiadczy (mniejsze ryzyko dostania sie
    tam wody i powietrza, wiec i mniejsze ryzyko korozji), a Ty ciagle ze
    to zakrywanie fuszerki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 52. Data: 2011-05-29 20:01:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2011 o 21:00:15 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    > A gadajcie sobie co chcecie. jak tym co czytają popękają ławy to niech
    > sobie wsadzą palec w 4 litery za to, że nie posłuchali :-)
    > Normy normami, a popękana ława do niczego się nie nadaje :-)
    Kiki, nie pitol, słyszałeś o rysach skurczowych? Chyba nie, zawsze
    minimalne
    są, jakbyś widział mój strop, jakie mam rysy, i co? nic, strop stoi, dom
    stoi,
    nic się nie wali, zrobiły się bo się trochę spóźniłem z podlewaniem,
    a wodę musiałem nosic w wiaderku i mało jej było.
    Wracając do meritum, beton ma być prawidłowo pielęgnowany czyli podlewany,
    jak są za duże przerwy to się trochę więcej zrysuje, czasami wystarczy
    go tylko dobrze przykryć, i woda w nim zawarta wystarczy aby związał.
    Zbrojenie ma mieć otulinę, 2cm wystarczy, jak jest chudziak to może
    leżeć na nim. I to wszystko wystarczy zeby ławy były PRAWIDŁOWO zrobione
    KaPeWu? I nie mąć ludziom w głowach, bo sam tak pilnowałeś wykonawców
    że ci wszystko sp..li, zresztą kot też cie ma w nosie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 53. Data: 2011-05-29 20:37:58
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > i spokojnie... masz dobrze zaprojektowane, ładnie belki ukręcone, masz
    > podbeton (co jest rzadkoscią)... teraz tylkodopilnuj aby faktycznie belka
    > była na podkładkach minimum 2 cm i po sprawie...
    >
    > Popieram w całej rozciągłości
    > Ludzie podnoszę belki, zmniejszają przekroje
    > nadlewają ...bez elementarnej wiedzy z zakresu
    > konstrukcji budowlanych
    >
    > A tak na marginesie czy Twój ojciec
    > Marcinie nie zajmował się architekturą?
    > bo nazwisko całkiem podobne :)

    nie... Ojciec prowadził firmę budowlaną od lat osiemdziesiątych ;)
    ja jestem skromnym tech. budownictwa i za sobą mam kilka domków
    jdnorodzinnych oraz pełnenie funkcji kierownika robót na 2 salach
    gimnastycznych, kawałku szkoły i kilku podobnych ;)
    wszystko stoi, zostało wykonane zgodnie z projektem ;)

    co do powiększania ław i dodawania zbrojenia....

    firma w której pracowałem stawiała sale gimnastyczna przy SP... standardowa
    wysokość - czyli jakieś 8 - 9 metrow, a pod ścianami ławy 40*50 z B15 (o ile
    nie 40x40) zbrojone 4x10 gładkie i strzemiona co 30 z pręta 6....
    KierBud, Inspektor i przedstawiciele gminy wezwali konstruktora z pytaniem
    "o co biega... 4x fi10 gładkie!!"... a konstruktor - starszy pan około 60
    lat ich wysmiał zeby przeliczyli sobie to - bo to i tak jest przewymiarowane
    i to znacznie.

    co do pekania powierzchownego ławy - tak strasznie opisywanego przez
    kikiego... czy on wie jak ława przenosi obciązenia ?? zreszta.. czy on
    cokolwiek wie ?? otulina betonu na 8 cm !! ?? po co ??

    Kiki - przestań straszyć ludzi.

  • 54. Data: 2011-05-29 20:44:41
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Kiki, nie pitol, słyszałeś o rysach skurczowych?

    Po to dajemy sobie margines bezpieczeństwa aby nie popękało.

    Jak nadlałem ławy na ławy to za drugim razem nie pękło nic na 75m3 betonu.
    Poprzednio popękały wszystkie. Czasem aż zbrojenie prawie wystawało.
    Wszystko zrobili źle - od otulin począwszy.

    Mówi się, że coś jest fundamentem czegoś :-) Więc bym nie żałował i zostawił
    to zbrojenie ale bym dolał kilka cm na grupość tych ław.
    Chudy beton jest jako wyrównanie i też musi być zachowana otulina we
    właściwej ławie. Chudziak można potraktować jakby go tam nie było.

    Ale proponuję powiedzieć wykonawcy, że otulina jest za mała i beton ulegnie
    popękaniu, jest wielka szansa, że po 4 godzinach popeka wszędzie gdzie jest
    stal i w związku z tym inwestor zapłaci dopiero następnego dnia.

  • 55. Data: 2011-05-29 21:01:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > pojawic!) tylko dobrze o nim swiadczy (mniejsze ryzyko dostania sie
    > tam wody i powietrza, wiec i mniejsze ryzyko korozji), a Ty ciagle ze

    facet sie nie zna, dajcie mu spokój :)

    pewnie krawca za prasowanie ubrania po uszyciu też opierdoli że tuszuje
    fuszerki bo pewnie źle zszył.

  • 56. Data: 2011-05-29 21:26:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kiki - przestań straszyć ludzi.

    Nie słuchać ludzi z branży budowlanej wypowiadających się tutaj. Zamiast
    powiedzieć co zrobić żeby nie było pęknięć to wmawiają, że tak jest zawsze.
    A nie jest.
    Może ty jesteś inny ale ja nie spotkałem żadnego wykonawcy, kierbuda czy
    inspektora żeby czegoś nie zaniedbał :-)

  • 57. Data: 2011-05-29 22:12:16
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 22:44, kiki pisze:

> [...]
    > gdzie jest stal i w związku z tym inwestor zapłaci dopiero następnego dnia.
    daruj - ale poza tym wszyscy zdrowi? na to nie da sie normalnie
    odpowiedzieć ... ;)

  • 58. Data: 2011-05-30 06:33:59
    Od: łukasz <g...@o...pl>

    > A tak na marginesie czy Twój ojciec
    > Marcinie nie zajmował się architekturą?
    > bo nazwisko całkiem podobne :)

    No właśnie to są wykonawcy :-)
    Nie wolno im wierzyć na słowo :-)

    akurat śp Zenon Wajnert
    uczył mnie historii architektury jeszcze w szkole średniej
    więc z wykonawstwem ma to nie wiele wspólnego !

    pozdrawiam

  • 59. Data: 2011-05-30 06:39:12
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-30 00:12, MichałG pisze:

    > daruj - ale poza tym wszyscy zdrowi? na to nie da sie normalnie
    > odpowiedzieć ... ;)

    Jedyne sensowne zdanie powyżej, to że chudziak nie jest otuleniem,
    niezależnie od tego jaki jest śliczny i równy.

  • 60. Data: 2011-05-30 06:40:29
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 13:11, kiki pisze:

    > "PioPio" <e...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Ale zawibrowanie betonu nie jest jakąś specjalną łaską wykonawcy i
    > zrobienie tego we właściwy sposób.
    > Bunkry są zawibrowane, bo za fuszerkę szło się na rozstrzelanie :-)
    > My rozstrzeliwać nie będziemy ale za brak tej czynności możemy nie
    > zapłacić i już.

    > Bo to jest spisek niedouczonej branży budowlanej

    układ? ;)