  • 111. Data: 2013-07-29 11:01:22
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 10:53:25 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > No i Żywiec z knajpką przyfabryczną. Piwko o wiele lepsze od tego
    > sprzedawanego w całej Polsce.

    Mam wrazenie ze po ostatnich zmianach to piwo juz nie jest takie smaczne :(
    Kiedys jak przyfabryczna knajpka byla dostepna bezposrednio od strony ulicy
    to bylo najlepsze piwo jakie pilem! A w zeszlym roku bedac tam na wycieczce
    bylo dosc przecietne. Inna sprawa ze wszyscy byli juz na niezlym kacu wiec
    moze dlatego nie smakowalo tak bardzo. (tak kogut, dzien wczesniej robilimy
    grilla!) hehehe.

    > W Bielsku B. fajnie się pije, rano nie ma kaca. :-)

    Mam wrazenie ze tylko w domu ma sie kaca, na wszystkich wyjazdach jakos
    kac mnie omija ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2013-07-30 09:54:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 Jul 2013 09:41:24 +0200, /// Kaszpir ///

    > [ciach]
    > Pozwoli to ograniczyć do minimum brud ...

    Zasady to ja znam i stosuję. Powiem więcej: żeby ograniczyć brud w
    "palarni" to sobie zbudowałem okap nad piecem -- wszystko co latające jest
    zaciągane wysokowydajnym wentylatorem w ten okap i wyrzucane w cholerę. Co
    i tak nie zmienia faktu, że węgiel brudzi i więcej trzeba czasu i pracy
    (choćby na dostarczenie worów do pieca) poświęcić na utrzymanie czystości.
    Nawet jeśli paliwo jest tańsze, to w rezultacie (oszczędności czasu i mimo
    wszystko czystości -- o czystości powietrza na zewnątrz nie wspomnę, bo nie
    wierzę że na osiedlu domków gdzie każdy kotłuje groszkiem pachnie fiołkami)
    PC jest bardziej korzystna i tego się będę trzymać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 113. Data: 2013-07-30 10:10:06
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > to brud, smród (okna otworzyć w zimie nie można), do tego czyszczenie
    Aby dalo sie otworzyc okna to i sasiedzi musieliby wylaczyc swoje piece.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 114. Data: 2013-07-30 12:42:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Jul 2013 10:10:06 +0200, Marek

    > Aby dalo sie otworzyc okna to i sasiedzi musieliby wylaczyc swoje piece.

    Niestety nie wszyscy mogą (koszty przebudowy są ogromne), a widać po
    grupie, że nie wszyscy chcą (bo mają dostęp do taniego paliwa).

    --
    Pozdor Myjk

  • 115. Data: 2013-07-30 13:15:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > to brud, smrĂłd (okna otworzyÄ? w zimie nie moĹźna), do tego czyszczenie
    >Aby dalo sie otworzyc okna to i sasiedzi musieliby wylaczyc swoje piece.

    Jeśli wybudowało się dom w pobliżu starych domów to jest olbrzymia szansa że
    w tych domach są piece śmieciuchy i pali się byle czym.

    W nowo budowanych domach są nowoczesne piece. Nikt w nich śmieci nie pali ,
    bo piec za drogi ...
    Nowoczesne piece mają elektronikę która dba o proces spalania ...
    Przy poprawnym procesie spalania nie widać nawet dymu z komina ...

    Ja mieszkam na nowym mini osiedlu domków (kilkadziesiąt) , w każdym domu
    taki sam piec i w zimę smrodu nie ma ...

  • 116. Data: 2013-07-30 13:24:23
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Niestety nie wszyscy mogą (koszty przebudowy są ogromne), a widać po
    >grupie, że nie wszyscy chcą (bo mają dostęp do taniego paliwa).

    A co się dziwisz ?

    Większość tych co buduje patrzy na każdą wydaną złotówkę.
    Aby móc wykonać DZ poziome wymagana jest naprawdę duża działka i to jeszcze
    z odpowiedniki warunkami "glebowymi".
    Większość buduje się na małych działkach , bardzo często są to działki nie
    większe niż 800-1000m2.
    Więc oni już od razu się nie kwalifikują na DZ poziome i pozostaje im
    pionowe ...
    Tyle że jeśli ich nie stać na dużą działkę to tym bardziej na pionowe
    odwierty ...
    Piec na ekogroszek /gaz jest tani i nie ma żadnego znaczenia wielkość
    działki. Koszty zakupu , montażu są dużo niższe niż pompy , tym bardziej z
    DZ pionowym.

    Gwarantuje CI że jakby pompa głębinowa + odwierty pionowe kosztowały nie
    więcej niż 10tys zł (na gotowo) to nikt by nie myślał o kupnie pieca na
    ekogroszek ...

    Nie jest problemem wydać olbrzymią kasę na coś co później da nam minimalnie
    mniejsze koszty użytkowania , sztuką jest kupić coś co nie jest drogie w
    zakupie a później eksploatacja nie będzie też zbyt droga ...

  • 117. Data: 2013-07-30 14:46:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Jul 2013 13:24:23 +0200, /// Kaszpir ///

    > A co się dziwisz ?

    Ja się wcale nie dziwię. Sam od dawna kombinuję (znaczy już przestałem) jak
    tu zamienić piec węglowy (oraz instalację) na inny. To nie jest o tyle
    problem w kosztach, tylko w burdelu w domu jaki to ze sobą niesie. W
    kosztach oczywiście też, bo wydałbym na przebudowę 2x więcej niż budowę od
    nowa. Stąd właśnie decyzja o przemęczeniu się trochę dłużej i rozpoczęciu
    prac nad nowym domem.

    > Większość tych co buduje patrzy na każdą wydaną złotówkę.

    Zwłaszcza ci co kupują/budują dom o powierchni 260m2. ;P

    Fakt jest taki, że większość jest porażona tą technologią -- nie wiedzą co
    to jest, nie znają zasady działania -- boją się więc jak ognia. Widzą za to
    wysokie koszty instalacji. Wolą wydać mniej na starcie, dołożyć później
    swój wysiłek (a, jakoś to będzie z tym noszeniem i sprzątaniem, kręgosłup
    może nie pęknie), zamiast nadłożyć raz i mieć potem spokój na lata.

    > Aby móc wykonać DZ poziome wymagana jest naprawdę duża działka i to jeszcze
    > z odpowiedniki warunkami "glebowymi".

    Akurat warunki glebowe to mamy w PL całkiem niezłe praktycznie w każdym
    miejscu. Natomiast jeśli ktoś sobie buduje dom 260m2 to z pewnością nie na
    działce mniejszej jak 800m2. A jeśli nawet, to powinno go być stać na pion.
    :P

    > Gwarantuje CI że jakby pompa głębinowa + odwierty pionowe kosztowały nie
    > więcej niż 10tys zł (na gotowo) to nikt by nie myślał o kupnie pieca na
    > ekogroszek ...

    Ja Ci gwarantuję, że jakby każdy usiadł na spokojnie i policzył czas i
    wysiłek jaki marnuje na obsługę pieca spalającego (niezależnie od paliwa) i
    przełożył to na pieniądze, to KAŻDY by sobie zrobił PC. Niestety większość
    tego nie robi i idzie po tzw. taniości. Ja przeliczyłem i PC się kalkuluje.
    Czas to jedno, zdrowie to drugie. Kręgosłupa się wymienić, póki co, nie da.
    Kolejna sprawa to możliwość chłodzenia w zimie -- nie zrobisz tego piecem
    na groszek, w zamian będziesz musiał instalować klimatyzator.

    Dla przykładu ja planuję PC, wentylację mechaniczną z rekuperatorem
    powietrza wewnętrznego przy jednoczesnym podpięciu powietrza przez GWC.

    > Nie jest problemem wydać olbrzymią kasę

    To już było nie raz napisane -- nie jest to wcale tak olbrzymia kasa jak
    się niektórym wydaje. Większości rzeczy nie musi robić wyspecjalizowana
    firma zdzierająca pieniądze z niewiedzy inwestora -- wystarczą zwykli
    robotnicy należycie nadzorowani.

    Zresztą dyskusja jest w zasadzie akademicka. Polemika będzie trwać zawsze,
    tak jak od zawsze trwa i trwać będzie pomiędzy użytkownikami samochodów ze
    skrzynią manualną i automatyczną. Jedni i drudzy wiedzą swoje -- dla
    jednych liczy się wygoda, dla innych oszczędność.

    --
    Pozdor Myjk

  • 118. Data: 2013-07-30 14:48:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Jul 2013 13:15:27 +0200, /// Kaszpir ///

    > Jeśli wybudowało się dom w pobliżu starych domów to jest
    > olbrzymia szansa że w tych domach są piece śmieciuchy
    > i pali się byle czym.

    Nie o to chodzi. Sam proces rozpalania węgla jest mocno nieprzyjemny. Wcale
    nie trzeba palić byleczym, aby śmierdziało.

    > Nowoczesne piece mają elektronikę która dba o proces spalania ...

    Co tam za elektronika niby jest? Która dba o cykliczne podanie powietrza
    (co zresztą nie jest wynikiem dbania o "prawidłowy" proces spalania, ale
    aby nie dopuścić do zaduszenia paliwa i unieruchomienia kotła) i wpływa na
    jego ekonomikę? Palisz węgiel to będzie zawsze śmierdzieć, tym mocniej
    zawsze gdy akurat zajmuje się nowa porcja paliwa. Jak ktoś twierdzi, że ze
    spalin węgla wychodzi zapach fiołków, to trudno nawet podjąć dyskusję.

    > w każdym domu taki sam piec i w zimę smrodu nie ma ...

    ...albo nie jesteś w tej kwestii uczulony. Ja jestem, i pokutuję dzień w
    dzień w zimie, że tak kopcę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 119. Data: 2013-07-30 22:22:13
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 13:24:23 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

> [...]
    >
    > mniejsze koszty użytkowania , sztuką jest kupić coś co nie jest drogie w
    >
    > zakupie a później eksploatacja nie będzie też zbyt droga ...

    Jeśli ktoś obecnie jest na etapie zamiaru budowy domu to musi założyć że domek
    winien być pasywny, a przynajmniej energooszczędny.
    Uruchomiono w tym roku dofinansowanie do tych projektów do wysokości 50 tys. zł.
    Budowa tych domów jest obecnie skomplikowana.

  • 120. Data: 2013-07-30 23:07:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >nowa. Stąd właśnie decyzja o przemęczeniu się trochę dłużej i rozpoczęciu
    >prac nad nowym domem.

    Ja dom kupiłem 2 lata temu i nie planuję następnego , zapewne jak większość

    >Zwłaszcza ci co kupują/budują dom o powierchni 260m2. ;P

    Takie domy budują często "gołodupcy" aby się pokazać że ich stać i będe
    mieli dom większy od sąsiada :)
    Oczywiście później zaczynają "lubić" robić wszystko samemu bo lepiej niż
    fachowcy i wogóle ;)
    A prawda jest taka że budują dom na którego ich nie stać i nawet nie chcą
    słyszeć że starczyłby im dom na ich "miarę" czyli np. 2x mniejszy :)

    Tam gdzie mam dom większość działej jest mniejsza niż 1000m2. Domy w
    większości mają po 80-160m2 , większe baaardzo rzadko spotykane ...

    Ludzie nie budują wielkich kolosów, bo trzeba je urządzić , sprzątać i co
    najważniejsze ogrzać , a nie każdy lubi przekazywac nadmiar gotówki
    energetyce lub spalać w kotle ...

    U mnie nie widac nikogo kto ma pompę ciepła , nawet w bardziej luksusowych
    dzielnicach i miejscach. Jak już to gaz ...

> [...]
    >swój wysiłek (a, jakoś to będzie z tym noszeniem i sprzątaniem, kręgosłup
    >może nie pęknie), zamiast nadłożyć raz i mieć potem spokój na lata.

    Ja planuję w przyszłości zakup pompy ale powietrznej ...
    Nie jest powiedziane że ci co mają piece na ekogroszek/drewno kiedyś nie
    będa mieli piecy na gaz ...
    Mój znajomy przez kilka lat miał piec na drewno , gmina robiła gazyfikację
    wsi i ma gaz ...

> [...]
    >działce mniejszej jak 800m2. A jeśli nawet, to powinno go być stać na pion.

    Jak kogoś stać na tak duży dom , stac na tak duża działkę to stać i na pompę
    nawet w pionowymi odwiertami :)

> [...]
    >tego nie robi i idzie po tzw. taniości. Ja przeliczyłem i PC się kalkuluje.

    Bez sensu. Dużo rzeczy nie przelicza się na pieniądze. Kosi się trawę i też
    tego nie przelicza , a zajmuje to więcej czasu niż obsługa pieca , tak samo
    podlewanie trawy , ogródka i wiele innych rzeczy.

    U mnie załadunek zajmuje kilka minut , raz na minimum tydzień. Wysypanie
    popiołu kilka minut , czyszczenie kilka minut , umycie podłogi - kilka
    minut. Niech będzie że w ciągu tygodnia "marnuje" max pół godziny.

    Ja jak wielu mam możliwość ZMIANY nośnika ciepła , więc nie jestem skazany
    tylko na węgiel ...
    Mogę w przyszłości zamienić piec na ekogroszek na piec na gaz lub na pompe
    ciepła powietrzną , więc takie gadanie że jest się "skazanym" jest bez sensu
    bo nie jest tak ...

    Nie wiem co będzie za kilka , kilka naście lat ...

    >Czas to jedno, zdrowie to drugie. Kręgosłupa się wymienić, póki co, nie da.
    >Kolejna sprawa to możliwość chłodzenia w zimie -- nie zrobisz tego piecem
    >na groszek, w zamian będziesz musiał instalować klimatyzator.

    A po co mam chłodzić w zimę ? Otworzę okno i będzie zimno :)

    >Dla przykładu ja planuję PC, wentylację mechaniczną z rekuperatorem
    >powietrza wewnętrznego przy jednoczesnym podpięciu powietrza przez GWC.

    WM z rekuperatorem lub mam. W poprzednim roku zamontowałem sobie.