  • 101. Data: 2013-07-28 23:38:22
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >To ja dziekuje co sezon 3t do piwnicy znosic w workach. Worki po 30kg to
    >trzeba 100 x zejsc i wejsc po schodach z ciezkim brudnym workiem. Po calej
    >operacji sciany i podloga MUSZA byc przynajmniej zapylone z czarnego pylu
    >weglowego :)

    Nie mam piwnicy :)
    Średnio co minimum tydzien muszę załadować 3 worki po 35kg.
    Podłogi myję. W kotłowni są kafelki.

    >Moze tak, moze nie - jednak wszyscy ktorych znam narzekaja, ze jest brudno.
    >Bo musi byc brudno, wegiel jest brudny :)

    No jest brudny i będzie zawsze brudny ale są sposoby aby brud ograniczyć do
    minimum

    >Elewacja jak elewacja - w srodku zapewne trzeba 2 x czesciej malowac, a
    >farby
    >nie tanie :)

    Mieszkam ponad 2lata i nie musiałem malować ...
    Jak się dba to się ma :)

    >A w zakupie dla Kowalskiego ciagle coraz drozszy ;) Jak sie budowalem to
    >kosztowal ponizej 400, teraz powyzej 700 :)

    Zgadza się , ale na szczęście nie tylko Polski wegiel jest ...

    >Tylko ze owies i pelet sa sporo drozsze od wegla (wliczajac oczywiscie
    >kalorycznosc).

    No niestety. Jak kupowałem piec to owies był bardzo tani. Niestety były
    powodzie, susze i poszło mocno w górę.
    Ale poza ekogroszkiem jest jeszcze miał który jest tanszy do ekogroszku ...

    >Wszyscy ktorzy sie wprowadzaja i pala pierwszy rok :D
    Ja w tym roku zacznę za kilka miesięcy 3 sezon i szczerze mówiąc nie
    narzekam.
    Wiedziałem w co się pakuję i jakie są niedogodności , dla tego szukałem
    takiego pieca którego eksploatacja będzie najmniej upierdliwa i męcząca.

    >W zakupie tak - ale przy eksploatacji na przestrzeni ~30 lat juz jest b.
    >drogie.
    >No i komfortowo to jednak sredniowiecze.

    A co jest tanie ?
    Gaz i prąd przez lata podrożały niesamowicie i przynajmniej prąd będzie
    mocno drożał.
    Czemu ?

    W PL mamy w fatalnym stanie linie przesyłowe i brak nam bloków mocy. Czekają
    nas inwestycje w linie przesyłowe i budowę nowych bloków gigantyczne
    inwestycja. Firmy energetyczne się spieszą bo jest zapaść energetyczna i za
    chwilę będziemy brali prad z Poza Polski bo mamy za małą ilośc mocy a
    zapotrzebowanie rośnie ...
    Niestety przez dziesiątki lat pieniądze przejadliśmy zamiast inwestować i to
    się mści ...

  • 102. Data: 2013-07-29 00:36:09
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 23:38:22 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

> [...]
    >
    > zapotrzebowanie rośnie ...
    >
    > Niestety przez dziesiątki lat pieniądze przejadliśmy zamiast inwestować i to

    Niedawno jakiś program informacyjny w tv oglądałęm. I na pasku leciały ceny surowców
    energii itp. Prąd to u producenta jakieś drobne kosztuje. Ze 6 groszy za
    kilowatogodzinę. Jak tutaj piszą że światowe ceny węgla spadają to i cena tylko spaść
    może. No fakt przesłać tzreba i tutaj nas w chuja zrobią. Ceny w polsce za prąd są
    takie że kto wie czy nie warto mieć własnej maszyny parowej na węgiel co by prąd
    robiła.

  • 103. Data: 2013-07-29 07:16:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jul 2013 16:04:15 +0200, AT

    > w kotłowni mam czysto,

    Też mam czysto, ale wiem ile to pracy kosztuje (a przecież nie mam tak
    pylącego materiału jak groszek). Dźwiganie "czarnego złota", czyszczenie po
    nim -- to nie jest warte swojej "niskiej" ceny. Nie wspominając o tym co
    się dzieje na dworzu jak w pobliżu większość dymi węglem. Szczerze Ci
    powiem, nie rozumiem ludzi którzy z własnej nieprzymuszonej woli pakują się
    w węgiel.

    --
    Pozdor Myjk

  • 104. Data: 2013-07-29 08:11:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jul 2013 21:04:32 +0200, /// Kaszpir ///

    > Trzeba umieć palić lub mieć nowoczesny piec ...

    Co tu jest do umienia? Otwierasz torbę z grochem, który jest pylący i nie
    ma siły żeby się z takiej torby pył nie wydostał jeśli go przesypujesz do
    zasobnika. Możesz siebie okłamywać że jest cacy, mnie nie musisz -- bo
    palę, niestety, węglem od paru ładnych lat (3 lata temu był wymieniony piec
    na, jak to nazywasz, nowoczesny) i wiem co to oznacza. Owszem, też tak
    miałem na początku i chwaliłem węgiel -- że taniej niż inne, nie tak znowu
    strasznie brudno itp. Teraz o niczym innym nie marzę, jak pozbyć się tego
    syfu, bo szkoda czasu i zdrowia. Niestety przebudowa jest nierentowna, stąd
    m.in. decyzja o budowie nowego domu z czystym ogrzewaniem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 105. Data: 2013-07-29 08:39:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-26 13:09, Adam wrote:
    >[...]

    Dzięki za odpowiedzi.

    Kolejne pytanie. Czy swoją instalację wykorzystujesz (latem) do chłodzenia?

    Jeśli TAK to chłodzisz pasywnie czy aktywnie
    (<http://www.e-instalacje.pl/a/6542,chlodzenie-pompa
    -ciepla>)?

    Oczywiście producent pewnie by mi również (p)odpowiedział ale wolę
    spytać Ciebie.

    Zgaduję że robiłeś optymalizacje rozwiązania przed zakupem i to ma dla
    mnie większą wartość niż (ewentualny) marketingowy bełkot.

    Piotrek

  • 106. Data: 2013-07-29 08:48:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Jul 2013 23:51:27 -0700 (PDT), Adam

    > i zostala pompa ecopolowa - mialem okazje z wlascicielami wczesniej
    > porozmawiac i zobaczyc ich instalacje / pompe w dzialaniu i mi sie
    > spodobala :)

    Nadmieniłeś coś na temat "jakości" ich storny internetowej? :D

    --
    Pozdor Myjk

  • 107. Data: 2013-07-29 08:51:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 08:39:46 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Kolejne pytanie. Czy swoją instalację wykorzystujesz (latem) do chłodzenia?
    > Jeśli TAK to chłodzisz pasywnie czy aktywnie
    > (<http://www.e-instalacje.pl/a/6542,chlodzenie-pompa
    -ciepla>)?

    Nie, aczkolwiek chyba na przyszly rok o tym pomysle.
    Pasywnie to wystarczy dolozyc wymiennik i cztery zawory - 500-600 pln,
    no i moze jakies czujniki i sterowanie ktore bedzie dbalo o to zeby nie
    wystapil punkt rosy na podlogach bo "poplyniemy" :-)

    > Zgaduję że robiłeś optymalizacje rozwiązania przed zakupem i to ma dla
    > mnie większą wartość niż (ewentualny) marketingowy bełkot.

    Trudno powiedziec czy to byla optymalizacja - po prostu wybralem najtansza
    z pomp ktora odpowiadala mi parametrami - odrzucilem wszystkie chinczyki
    i zostala pompa ecopolowa - mialem okazje z wlascicielami wczesniej
    porozmawiac i zobaczyc ich instalacje / pompe w dzialaniu i mi sie
    spodobala :)

    Ja za moja 9kW dalem 13k brutto dwa lata temu. Jak widac niestety od tamtej
    pory troche podrozala ;) Surowce poszly w gore...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2013-07-29 09:41:24
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >syfu, bo szkoda czasu i zdrowia. Niestety przebudowa jest nierentowna, stąd
    >m.in. decyzja o budowie nowego domu z czystym ogrzewaniem.

    Zasady:

    1. Przy załadunku opału wyłączyć piec (sterownik)
    2. Władamy w całości worek z opałem do podajnika
    3. rozcinamy (otwieramy worek) i powoli wyjmujemy pusty
    4. Zamykamy klapę i włączamy sterownik
    5. Popiół wyjmujemy w całości na popielniku i go wywalamy do kubła
    (oczywiście zawartość a nie popielnik ;)
    6. W kotłowni warto posiadać odkurzacz do czyszczenia popiołu i sadzy

    Pozwoli to ograniczyć do minimum brud ...

    Jak ktoś wsypuje od góry opał przy włączonej dmuchawie a dodatkowo wysypuje
    zmiotką popioł i przesypuje go do jakiegoś wiaderka to ma syfu co nie miara.

    Wszyscy z jakimi rozmawiałem i którzy mają syf nie mieli pojęcia jak ładować
    opał ani wywalać popiół ...
    Znajomy ma niesamowity syf ale on już od założenia wyszedł że musi być syf i
    ma syf ...

  • 109. Data: 2013-07-29 10:50:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 lipca 2013 12:23:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A tak na marginesie:
    > w zeszłym tygodniu zwiedzałem południe Polski+Czech i przejeżdzałem przez tą Twoją
    "wiochę"
    > Miasteczko całkiem, całkiem;)

    Ale przez centrum jechales? Pewnie jakimis obwodnicami :)
    Wodzislaw jest super:

    http://www.radio90.pl/files/2012/06/wodzislaw-slaski
    -fot.-turystyka.subregion.pl_.jpg

    http://www.wodzislaw-slaski.pl/files/Image/galeria/g
    ora/3.jpg

    Przede wszystkim mamy tu b. duzo zieleni :)

    > W sierpniu w Bielsku B. na weselu będe to chyba tez niedaleko;)

    Bielsko jakos 60-80km, dosc kawalek! Bielsko tez jest super - miasto w gorach,
    blisko fajne szlaki, wyciagi, zarypiste jezioro bielskie i zywieckie.
    Blisko gora zar slynna z "anomalii grawitacyjnych" :-) Bielsko mi sie
    podoba :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 110. Data: 2013-07-29 10:53:25
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 29 Jul 2013 01:50:02 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]
    > blisko fajne szlaki, wyciagi, zarypiste jezioro bielskie i zywieckie.
    > Blisko gora zar slynna z "anomalii grawitacyjnych" :-) Bielsko mi sie

    No i Żywiec z knajpką przyfabryczną. Piwko o wiele lepsze od tego
    sprzedawanego w całej Polsce.

    W Bielsku B. fajnie się pije, rano nie ma kaca. :-)

    --
    Franc