  • 21. Data: 2013-07-26 09:59:14
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Sezon zimowy (CO+CWU) = ok 2 tys pln. Pozostale ~4-5 miesiecy samo grzanie
    CWU
    wyjdzie jak widac jakies 40-50 pln / mc. Przy czym jest nas coprawda tylko
    dwojka doroslych ale cieplej wody nie zalujemy (baniak 300l dogrzewany 3 x
    dziennie) i prawie non stop chodzi cyrkulacja ktora sporo ciepla wyciaga z
    baniaka :)

    Pieknie widac jaka glupia inwestycja jest solar (tak, teraz sie zacznie!).
    Sensownie ciepla daje przez max 7 miesiecy w roku, co mnie kosztuje 280 pln.
    Zakladajac nawet jakas tania instalacje za ~5k pln - bedzie sie zwracal
    prawie 18 lat. Wliczajac koszty pompek i wymiane glikolu - pewnie ze 25 :)
    pozdr.

    Ale nie ma lekko jak chce się w rozsądnej cenie znaleźć wykonawce, zresztą
    co się stało ze nie robisz tego już? :) miałes wykonać u znajomego i bidak
    teraz szuka niesprawdzonej firmy
    na domek ok 130m2 cos znalazł za ok 70k.

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2013-07-26 10:03:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 09:59:14 UTC+2 użytkownik AT napisał:

    > Ale nie ma lekko jak chce się w rozsądnej cenie znaleźć wykonawce, zresztą
    > co się stało ze nie robisz tego już? :) miałes wykonać u znajomego i bidak
    > teraz szuka niesprawdzonej firmy

    Hmmm a gdzie? Bo nie przypominam sobie :)
    Ja nigdy pomp nie instalowalem - pomagalem, doradzalem, DZty robilem, OZC i
    projekty podlogowek ale z samych instalacji nic nie wyszlo z braku czasu
    - po prostu mam inna robote i na niej sie tylko skupiam :)

    > na domek ok 130m2 cos znalazł za ok 70k.

    Rany julek chyba jednak musze zaczac :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-07-26 11:00:02
    Od: w...@g...com

    > No super, super.
    > http://www.mojeco.pl - tu masz baze z dwoch lat wykresow temperatur i zuzycia
    > energii przez moja pompe. Zuzycie energii jest tak przeskalowane ze 1stC = 100W.
    > Czyli 20stC = zuzycie 2kW. Masz wszystko czarno na bialym :)

    Nie do końca się rozumiemy. Ja nie podważam twoich danych i wierzę.

    Natomiast nie zgadzam się z tezą, którą forsujesz, że skoro tobie się udało
    zainstalować pompę w kosztach 22tys, to znaczy, że WSZYSTKIM (czy też większości) się
    uda.

    Trochę mi to przypomina dyskusję z kimś, kto kupił okazyjnie samochód. No i jak z
    takim dyskutować ? Bo faktycznie kupił tanio i dobry, więc wszem i wobec twierdzi, że
    MOŻNA, bo on jest tego dowodem. Ale dlatego to okazja jest, bo wszyscy pozostali
    kupili 'w normalnej' rynkowej cenie.

    pzdr
    Bogdan

  • 24. Data: 2013-07-26 11:00:56
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 09:33:46 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > A dlatego że mam działkę 939m2 ...
    > Dodatkowo jakby się "dało" to trzeba by zniszczyć cały ogród ....
    > Dodatkowo tam gdzie są rury nie wolno sadzić drzew i itd , co najwyżej trawa
    To jest faktycznie problem. Jeżeli nie chcesz zryrać ogrodu to musisz
    zrobić odwierty pionowe.

    > Marny piec na ekogroszek można kupić za niecałe 5tys zł. Dobry kosztuje 6-7
    > tys zł.
    > Fajnie napisane ...
    > Tyle że rzeczywistość jest trochę inna i ceny też ..

    > Z pompami to po prostu zaklinanie rzeczywistości. Sprzedawcy podają to co
    > ludzie chcą usłyszeć i zapominają o wielu kosztach ...

    Tak sobie myślę, że pompa ciepła ma sens TYLKO w momenciu budowania domu od
    zera - gdzie możemy uwzględnić ją na etapie projektowania. W domu z już
    działającym systeme CO zamiany na pompę ciepła bym się nie podjął (nie
    zdecydował).

    Faktycznie, koszty na strzał są duże (wysokie), ale np. moim zdaniem można
    oszczędzić na innych sprawach, bo:
    - rezygnujesz z komina, które musisz mieć przy innym źródłe CO - pewnie z
    parę tysięcy złotych
    - w miarę prosta automatyka przy pompie. Kolega mi opowiadał, jak to on
    wydał z jakies 40 tys. na system CO: opalany ekogroszkiem + CWU +
    podłogówka. CHodził o to, że "zdrowa" podłogówka nie może być zasilona zbyt
    wysoką temperaturą, a taką daje spalanie. Stąd jakieś systemy, mieszace
    itp. a to kosztuje.
    ZTCW przy pomnie ciepła nie podasz wysokiej temperatury w podłogę, bo jej
    tam po prostu nie ma i już.
    - trzeba zaplanować "kotłownię" gdzie będziesz miał syf, przydałoby się ją
    jakoś odizolować od reszty domu, żeby syf nie przełaził. Dla mnie to
    "dodatkowy koszt", którgo nie masz przy pompie ciepła.
    - jeżeli dodasz do tego WM z reku, to przyoszczędzisz np. na stolarce
    okiennej - nie potrzebujesz tylko okien otwieranych, tylko same witryny.

    PS.
    Co chwilę przekonują się jakim beznadziejnym grajdołkiem jest nasze miasto.
    Bardzo lubię Toruń, ale czuję że tutaj znalezienie prawdziwego fachowca,
    który nie będzie "nacinał" ludzi na kasę jest mocno trudne.
    Z drugiej strony, jaki to problem że system zrobi firma np. z Krakowa - w
    dobie komunikacji globalne itp. Fuck patriotyzm lokalny, skoro działa to
    tylko w jedną stronę.

    --
    Franc

  • 25. Data: 2013-07-26 11:09:20
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 02:00:02 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

> [...]
    MOŻNA, bo on jest tego dowodem. Ale dlatego to okazja jest, bo wszyscy pozostali

    Skoro można taniej, to lepiej o tym wiedzieć i nie pozwolić zedrzeć z
    siebie na maxa.

    Myślę, że my jako naród (sorry za generalizowanie) wstydzimy się negocjować
    ceny, mówić że coś jest za drogie, albo że nie mamy tyle kasy. Tak jakbyśmy
    od razu krzyczeli, że jesteśmy "biedakami" i nie trzeba nas szanować. Od
    czasu do czasu mi się zdaży zapytać o rabat np. przy płatności gotówką w
    sklepie - za ciuchy, buty itp. Zazwyczaj okazuje się, że można dostać
    jakieś 2% od ceny. Jasne, 4 złote przy 200 zł. z paragonu to mikra kwota,
    ale chodzi o wpajanie sobie zasady - trzeba się targować.

    Dlatego też zgadzam się z Adamem, że WSZYSCY mogliby mieć pompę ciepła w za
    mniejsze pieniądze niż 50K, którą zazwyczaj walą na twarz firmy, ale to
    zależy od tego kto i jak mocno jest zdeterminowany do walczenia o rabaty,
    "mania" wytrarczającej ilości czasu żeby samemy coś zrobić itp.

    --
    Franc

  • 26. Data: 2013-07-26 11:09:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 11:00:02 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    MOŻNA, bo on jest tego dowodem. Ale dlatego to okazja jest, bo wszyscy pozostali

    Tyle ze taki samochod musisz trafic jakims cudem. Pompa, osprzet i cala
    reszta elementow jest do kupienia od reki, w normalnym sklepie - dzwonisz,
    zamawiasz i masz. Tu nie trzeba miec szczescia, czy szukac okazji -
    wszystko jest na wyciagniecie telefonu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2013-07-26 11:14:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 11:00:56 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > zera - gdzie możemy uwzględnić ją na etapie projektowania. W domu z już
    >
    > działającym systeme CO zamiany na pompę ciepła bym się nie podjął (nie
    >
    > zdecydował).
    Dokładnie tak.
    I wtedy odpada też problem że ogórd zryty itp.
    I tak sobie mysle że
    PC to raczej z DZ poziomym ma sens. Z pionowym większe kosztry i więcej potencjalnych
    kłopotów w przyszłości moze być

  • 28. Data: 2013-07-26 11:17:43
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >zainstalować pompę w kosztach 22tys, to znaczy, że WSZYSTKIM (czy też >większości)

    Ale gdzie tu widzisz problem?
    Koszt pompy 12-15tys- Adam podał link i kazdy może Sobie kupić- żadna okazja.
    Zrobienie dolnego żródła poziomego to dwa dni pracy minikoparki
    Spięcie PC z DZ i podłaczenie PC do instalacji CO to dwa dni pracy dla hydraulika.
    Raczej haczyków, gwiazdek i drobnego druku tu nie ma.

  • 29. Data: 2013-07-26 11:20:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 11:14:05 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > PC to raczej z DZ poziomym ma sens. Z pionowym większe kosztry i więcej
    potencjalnych kłopotów w przyszłości moze być

    Mysle ze ani z DZ poziomym ani pionowym nie ma co oczekiwac klopotow.
    Moje DZ poziome jest w pelni zregenerowane juz w czerwcu (a pracowac
    na CO zaczyna dopiero w listopadzie czyli praktycznie ma jeszcze cale
    5 miesiecy na "odnowienie zapasow" :)

    Ludzie serio mysla ze dolne zrodlo w pompie to jakas kosmiczna technologia :-)
    A to zwykla rura wodna rzucona w ziemie. Rury wodociagowe w ktorych jest
    kilka razy wyzsze cisnienie prowadzone sa w miastach i wsiach czasem przez
    takie tereny i w taki sposob ze DZ zakopane w ogrodku z cisnieniem 1bar
    to jak hotel 5-cio gwiazdkowy z lozkiem wodnym i klimatyzacja ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-07-26 11:26:10
    Od: w...@g...com

> [...]
    > zależy od tego kto i jak mocno jest zdeterminowany do walczenia o rabaty,
    > "mania" wytrarczającej ilości czasu żeby samemy coś zrobić itp.

    1) Po pierwsze to rynek nie znosi 'próżni' - jeżeli jest nisza na rynku, w tym
    przypadku znacznie niższa kosztowa instalacja pompy - to by była ta usługa dostępna.
    2) Na pewno są ludzie czytający grupę spoza Polski (Skandynawia, Niemcy, Ameryka
    (Alaska?) , Kanada). Niech ktoś powie, jaki jest koszt instalacji-urządzeń-utrzymania
    tam. Albo zdobyć dane. Będziemy dzięki temu wiedzieli (przynajmniej), czy wszędzie
    naciągają, czy tylko w Polsce

    pzdr
    Bogdan