  • 21. Data: 2010-11-04 16:46:44
    Temat: Re: Plyta indukcyjna
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 4 Lis, 14:47, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:
    > Chcia bym mie jedno i drugie w jednej kuchni.

    Zostan kucharzem
    KADAR

    Ja tez

  • 22. Data: 2010-11-04 17:17:56
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    x.googlegroups.com...

    > Nie. W telewizorni nie jeden kucharz mowil wlasnie o mocy, jest po prostu
    > czasem niezbedna.

    W warunkach domowych moc indukcji 3-5kW mozna uzyskac wylacznie wielkim
    palnikiem, takim co ma 7-10 kW. Polowa mocy idzie w powietrze.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 23. Data: 2010-11-04 17:20:10
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > RudeBoy nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Gaz bo... grzanie na ogniu jest naturalne, dla mnie indukcja to
    > ostatecznośc

    Bezedura. Grzanie w elektrowni atomowej jest naturalne, bo najbardziej
    przypomina Słońce.

    > taka jak mikrofalówka. Gdybym mógł, to bardzo chętnie bym gotował na
    > drewnie/węglu.

    Kto Ci zabrania?
    A może wogóle zamieszkaj w lesie?

  • 24. Data: 2010-11-04 17:33:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    > Nie twierdzę że indukcja jest zła. Gaz moim zdaniem jest po prostu
    lepszy zwłaszcza przy smażeniu (podejrzeam że chodzi głownie o to że
    na gazie boki patelni są równiez mocno rozgrzane, a na indukcji
    niestety nie).

    Przy grubej patelni musisz dać trochę czasu na dojście temperatury. Używam
    głównie grubych stalowych i tłuszcz wrze także na brzegach jednocześnie nie
    będąc przypalanym na dnie.

    > Ja mam idukcje bo nie mam przyłacza gazowego (nie opłacało sie dla
    samej kuchenki).

    A ja mam jedno i drugie. Nie używam gazu w kuchni.

    > Na pewno płyta indukcyjna jest łatwiejsza w czyszczeniu niż gazowa,
    często ma fajne bajery typu timer ale wymaga tez specjanych garnków.
    Własne można wymienić ale gdy ktoś coś przyniesie w swoim garnku to
    często okazuje się że indukcja go nie chwyta i trzeba przekładać
    jedzenie do własnego.

    Straszne. I co wtedy?

    > Do tego koszt grzania prądem (nawet indukcją) jest wyraźnie większy od
    gazu.

    Taaa? A to ciekawe. Usłyszałeś w kolejce po węgiel, czy masz badania
    naukowe?

    > Zatem jeżeli ktos ma gaz i sie pyta czy indukcja lepsza to polecam
    pozostanie przy gazie, jeżeli ktos musi/chce grzać prądem to
    zdecydowanie polecam indukcję. Wybór zawsze należy do pytającego.
    Należy pamiętaż też że aby sensownie korzystać z indukcji trzeba ja
    podłaczyć do dwóch faz co w przypadku remontu a nie budowy może
    oznaczać kucie ścian w celu poprowadzenia dodatkowego kabla.

    Pacz Pan, a ja mam dwupalnikową do jednej fazy. Działa elegancko.

  • 25. Data: 2010-11-04 17:50:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Wyrazenie "garnki od Solingena" ma podobne znaczenie jak "buty od Myszkowa",
    > albo "krasnale od Nowej Soli".
    > Solingen to niemieckie miasto, gdzie jest stara tradycja wyrabiania metalowych
    > garnków i sztuccy i dlatego firmy z tamtego regionu chwala sie (pod kontrola)
    > tym miastem, aby przekonac klientów o jakosci.
    > Oczywiscie wszystko jest obecnie robione na Dalekim Wschodzie a nieliczni
    > producenci (np.www.briefanker.de) calkiem niedawno tylko szlifowali w
    > Niemczech.

    Czepiasz sie. Potraktuj to na luzie.
    KADAR

  • 26. Data: 2010-11-04 17:51:57
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-04 17:24, Laphroaig pisze:

    > NIkt jakos nie mowi o estetyce. Dla nikogo to nie ma znaczenia?
    > Zwlaszcza w kuchni polaczonej z salonem. Dla mnie wlasnie ta cecha jest
    > w tym przypadku najistotniejsza.

    Oczywista oczywistość... cytując klasyka.
    Zapomniałem dopisać do listy.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 27. Data: 2010-11-04 19:54:54
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-11-04 18:17, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    >
    > W warunkach domowych moc indukcji 3-5kW mozna uzyskac wylacznie wielkim
    > palnikiem, takim co ma 7-10 kW. Polowa mocy idzie w powietrze.

    Jaka jest zatem sprawność układu płyta indukcyjna->garnek? Czy te 3-5kW
    to moc jaką ciągnie kuchenka z sieci czy moc która już ląduje w garnku?

    --
    Filip.

  • 28. Data: 2010-11-04 20:29:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Filip Ozimek wrote:

    > Jaka jest zatem sprawność układu płyta indukcyjna->garnek? Czy te
    > 3-5kW to moc jaką ciągnie kuchenka z sieci czy moc która już ląduje w
    > garnku?

    sądzę że co najmniej 90%

    jak daję 3500W na duży gar pełen wody to zaczyna sie gotować w ekspresowym
    tempie.

    kuchenka gazowa ma olbrzymie straty, podejrzewam że z połowa energii idzie w
    dom

  • 29. Data: 2010-11-04 20:39:03
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-04 21:29, Marek Dyjor pisze:

    > sądzę że co najmniej 90%
    >
    > jak daję 3500W na duży gar pełen wody to zaczyna sie gotować w
    > ekspresowym tempie.

    Indukcja jest OK i faktycznie moc jest potężna... ale zdziebko
    przesadziłeś. Bo pewnie twoja kuchnia ma 3,5kW ale raczej na pewno nie
    daje tego 3,5kW w jedno pole grzejne...

  • 30. Data: 2010-11-04 20:51:02
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Juz sie w temacie duzo ludzi wypowiedzialo. Ja tylko dodam, ze mam indukcje
    od ponad roku. Miesiecznie za prad place ok. 120 zl (duzo czy nie - kwestia
    upodoban). Praktycznie co drugi dzien gotuje obiad - zeby nie bylo, ze nie
    korzystam. Dla porownania, w starym mieszkaniu placilem za sam gaz ok. 35 zl
    / miesiac - do tego dochodzi prad zuzyty do oswietlenia i uzytkowania
    urzadzen.

    Jak dla mnie indukcja to cala epoka przed gazem. Estetyka i funkcjonalnosc
    nie do pobicia, a koszty porownywalne.

    Wyobraz sobie, ze brudna indukcje przecierasz wilgotna szmatka i masz
    czysto... teraz pomysl ile czasu zuzyjesz na doprowadzenie do czystosci
    kuchenki gazowej. No i ile zaplacisz za przeglady instalacji gazowej i
    wentylacyjnej...