  • 31. Data: 2010-11-04 21:50:41
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
    > Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bezedura. Grzanie w elektrowni atomowej jest naturalne, bo najbardziej
    > przypomina Słońce.

    > Kto Ci zabrania?
    > A może wogóle zamieszkaj w lesie?

    I niech się nauczy naturalnie ciepłą wątrobę jeść. Podział wnętrzności w
    polskiej gwarze myśliwskiej wywodzi się wprost z paleolitu - wnętrzności
    zwierzyny dzielą się na drobia i patrochy. Drobia to serce, język i
    wątroba - to co po upolowaniu jelenia albo mamuta można było zjeść na
    miejscu na surowo żeby mieć siłę wrócić do jaskini po resztę plemienia
    żeby zdobycz przenieśli. Ganianie za mamutem wyczerpuje...

    Ja potrafię wątrobę na surowo - ciekawe jak on?

    --
    Darek

  • 32. Data: 2010-11-04 22:23:28
    Temat: Re: Plyta indukcyjna
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-11-04 21:29, Marek Dyjor pisze:

    > sądzę że co najmniej 90%
    >
    > jak daję 3500W na duży gar pełen wody to zaczyna sie gotować w
    > ekspresowym tempie.
    >
    > kuchenka gazowa ma olbrzymie straty, podejrzewam że z połowa energii
    > idzie w dom

    A straty na oporach wewnętrznych elektroniki (półprzewodniki,cewki itp)
    nie występują?

    --
    Filip.

  • 33. Data: 2010-11-04 22:36:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    x.googlegroups.com...

    > W warunkach domowych moc indukcji 3-5kW mozna uzyskac wylacznie wielkim
    > palnikiem, takim co ma 7-10 kW. Polowa mocy idzie w powietrze.

    Znaczy jak odpalisz cztery palniki indukcyjne to leci prad 100A?

  • 34. Data: 2010-11-04 23:18:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Jaka jest zatem sprawność układu płyta indukcyjna->garnek? Czy te 3-5kW to
    > moc jaką ciągnie kuchenka z sieci czy moc która już ląduje w garnku?

    Moc w indukcji jest na moje amatorskie oko zużywana do 10% na elektronikę,
    90% idzie w dno garnka, a stamtąd w potrawę. Zupa ogrzewa ścianki garnka i
    dopiero wtedy powietrze.
    Palnik gazowy ogrzewa w połowie garnek, a w połowie powietrze.
    Tak w uproszczeniu to wygląda.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 35. Data: 2010-11-04 23:20:19
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > Indukcja jest OK i faktycznie moc jest potężna... ale zdziebko
    > przesadziłeś. Bo pewnie twoja kuchnia ma 3,5kW ale raczej na pewno nie
    > daje tego 3,5kW w jedno pole grzejne...

    Racja. Sprawdziłem w instrukcji. Moja daje 3200 W na jedno pole maksymalnie.
    :-)

  • 36. Data: 2010-11-04 23:21:41
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > A straty na oporach wewnętrznych elektroniki (półprzewodniki,cewki itp)
    > nie występują?

    Prosto je można ocenić. Otwieram szufladę na sztućce, która jest pod
    kuchenką. Bucha stamtąd pewna ilość ciepła z chłodzenia elektroniki. Znikoma
    ilość w porównaniu z ciepłem zgromadzonym w gotującej się wodzie. Myślę że
    mniej niż 10% się marnuje.

  • 37. Data: 2010-11-04 23:26:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci

    > Znaczy jak odpalisz cztery palniki indukcyjne to leci prad 100A?

    Uzywam dwupalnikowej. Maks 3,2kW. Jezeli jeden odpale na max, to drugi tylko
    do 500W. Kuchnie czteropolowe podlaczczone trójfazowo maja to troche inaczej
    rozwiazane. Je sie podlacza do dwóch faz i maja zwykle mozliwosc
    uruchomienia jednoczesnego dwóch pól z osobnych grup na maksa.
    Nie jest to zaden problem, bo duza moc jest tylko chwilowo do zagotowania, a
    potem juz niepotrzebna.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 38. Data: 2010-11-05 03:22:01
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-04 06:18, Krzysiek pisze:
    > Aktualnie w kuchni mam kuchenkę gazową, ze względu na to, że połączyłem
    > salon z kuchnią skusiłbym się ku temu aby zrezygnować z gazu.
    > No i teraz pytanie do osób które tak zrobiły. Czy koszta użytkowania
    > płyty indukcyjnej są znacząco wyższe od gazowej?
    > I drugie pytanie, czy warto dopłacić do indukcji?
    > W necie jest dużo różnych opinii, a przyznam że cenię sobie wymianę
    > doświadczeń na tej grupie.

    Kolejna sprawa, oprócz tego co tu wszyscy napisali.. To jeśli np.
    słyszysz infradźwięki, a jest sporo osób, którzy je słyszą, to
    dostaniesz SZAŁU!!!! Mnie osobiście do szału doprowadza bzyczenie takiej
    indukcji, ja to słyszę, wiele osób nie słyszy.. Poza tym jak gotujesz
    coś na małym "gazie", to ciągłe słychać "bzy i cisza... Bzy i cisza...
    Bzy i cisza..." jest to też wkurzające. Trzecia sprawa, to dużo droższy
    jest prąd od gazu.
    Czwarty minus, to taki.. Że ciągle widać brud, plamy.

    Na plusy:
    - Indukcja jest wydajniejsza od gazu, szybciej gotujesz wodę w garnku..
    - Łatwość w utrzymaniu czystości
    - Bezpieczniej używać indukcji, nie wybuchniesz w domu jak Ci ogień
    wygaśnie (możesz śmiało też wyjść z domu, ustawiając gotowanie czegoś na
    określony czas)

  • 39. Data: 2010-11-05 03:24:32
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-04 12:36, Ghost pisze:

    > Gaz ma wieksza moc i kontrole nad nia.

    Kontrolę tak ale na pewno nie moc!

    Spróbuj zagotować wodę w garnku na indukcji i na gazie.. To się przekonasz.

  • 40. Data: 2010-11-05 03:35:46
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-04 21:51, wolim pisze:

    > Miesiecznie za prad place ok. 120 zl ....
    > Praktycznie co drugi dzien gotuje obiad - zeby nie bylo, ze nie
    > korzystam. Dla porownania, w starym mieszkaniu placilem za sam gaz ok. 35 zl
    > / miesiac
    >
    > Estetyka i funkcjonalnosc
    > nie do pobicia, a koszty porownywalne.

    Jakoś nie widać z powyższego Twojego przykładu, że koszty są
    porównywalne! Bo ponad 3 krotnie więcej płacisz...

    > Wyobraz sobie, ze brudna indukcje przecierasz wilgotna szmatka i masz
    > czysto... teraz pomysl ile czasu zuzyjesz na doprowadzenie do czystosci
    > kuchenki gazowej.

    W jaki sposób liczysz zużycie czasu?

    > No i ile zaplacisz za przeglady instalacji gazowej i
    > wentylacyjnej...

    Nic się za to nie płaci.