  • 21. Data: 2009-07-18 21:15:03
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Do Mariusza:
    > Pobaw się "purmo SDG" pobranym stąd:
    > http://www.purmo.com/pl/pobierz-pliki/programy-kompu
    terowe.htm

    Nie wiem czy dobrze się posluzyłem, ale wychodzi mi że ok 3 metry, wysokości
    60 cm grzejnika wystarczą... czy to aby nie zamało jak na 55/45/22?

    --
    Mariusz

  • 22. Data: 2009-07-18 21:17:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Ja ci cos powiem. Zrób tak jak ja mam to tu to tam. Zrób podłogówkę żeby
    > tylko niwelowała uczucie zimna w stopy, a na ścianie kaloryfer. Bedzie
    > fajnie, drewno nie bedzie przeszkadzać i go nie uszkodzisz, a będzie wilk
    > syty i owca cała.

    Mowi sie wilk syty i wilk syty. :-)
    To co proponujesz to redundacja, moze byc kosztowna i niepotrzebna, bo
    wymusza bardziej skomplikowane rozwiazania, chociaz sam mam wyprowadzone
    rury do grzejnikow mimo pelnej podlogowki, tak na wszelki wypadek. Tyle ze w
    sypialniach mam grzejniki i rzeczy typu mieszac i sterowniki dwuobiegowe i
    tak mam.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-07-18 21:18:34
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Wierze w to, ze instalatorzy to jednak grupa w wiekszosci myslacych juz
    > budowlancow i takich kwiatkow nie powinno byc. Chociaz znam przypadek
    > podlogowki u znajomego zasilanej bezposrednio z kotla weglowego. :-))

    Ja akurat trafiłem dobrze z hydrauliką i kotłownią ale mój hydraulik należał
    do Cechu ! On był rzemieślnikiem z krwi i kości. Jak trafi na bandę z
    łapanki to po nim. Czasem trudno sie kapnąć kto co umie i jak zrobi.
    Mogą cię tak zaskoczyć, że usiądziesz z wrażenia :-)

  • 24. Data: 2009-07-18 21:24:03
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    >. Mysle, ze powinienes popytac jeszcze gdzies poza Viessmanem, gdzie
    >gwarantuja szybki serwis, no i pytaj odrazu o dwa obiegi dla porownania.

    Chcą go skroić, poczuli pieniądze. Viessmann jest najdroższym piecem. W
    piecach nie ma tego co w samochodach, że jest mercedes i Fiat Panda. Te
    produkty są porównywalne.
    Nie daj sie zdziercom. Kup na Allegro wszystko sam. tam są normalne
    hurtownie z cenami o połowę niższymi niż w sklepach.

  • 25. Data: 2009-07-18 21:26:24
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    > w sypialniach mam grzejniki i rzeczy typu mieszac i sterowniki dwuobiegowe

    Ja nie mam sterowania podłogówkami ani obiegów do nich. Przy podłogówce jest
    mieszacz z termostatem, a instalacja jest kaloryferowa zwykła.
    Jak kolega chce tam pod deskami tylko mieć podłogówkę, niech mu wstawia
    trójnik i ją podłączą jak kaloryfer z tym ustrojstwem ograniczającym
    temperaturę.

  • 26. Data: 2009-07-18 21:29:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Mogą cię tak zaskoczyć, że usiądziesz z wrażenia :-)

    Zwlaszcza ze to najdrozsza instalacja, koszt moze przekroczyc stan surowy
    niezamkniety.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2009-07-18 21:31:44
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message
    terowe.htm

    > Nie wiem czy dobrze się posluzyłem, ale wychodzi mi że ok 3 metry,
    > wysokości 60 cm grzejnika wystarczą... czy to aby nie zamało jak na
    > 55/45/22?

    Trudno mi powiedzieć ale ja ci proponuję poszukać hydraulika z Cechu. On ci
    wszystko zrobi i przeliczy z zapasem. No i nie zedrze jak niektórzy "bizi" .
    Kaloryfery dałbym KERMI X2 tak w ogóle.
    Pamiętaj, że pomieszczenia narożne sie inaczej liczy niż takie mające 1
    ścianę zewnętrzną i takie co są wewnątrz. Powinien to zrobić ktoś rozsadny i
    najlepiej zrzeszony w Cechu z p[otwierdzonymi kwalifikacjami. Oni wcale nie
    sa drodzy. Najdroźsi sa ci biznesmeni co założyli firmę bez przygotowania
    zawodowego.

  • 28. Data: 2009-07-18 21:32:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Chcą go skroić, poczuli pieniądze. Viessmann jest najdroższym piecem. W
    > piecach nie ma tego co w samochodach, że jest mercedes i Fiat Panda. Te
    > produkty są porównywalne.

    Jasne ze chca go skroic i licza na niewiedze.
    Przy okazji, wiesz ze np. amortyzatory do Pandy nowej moga byc drozsze jak
    do Mercedesa? :-) Taki to tani fiut.

    > Nie daj sie zdziercom. Kup na Allegro wszystko sam. tam są normalne
    > hurtownie z cenami o połowę niższymi niż w sklepach.

    Tu bym nie ryzykowal z uwagi na serwis, przynajmniej nie z kotlem.

    Pozdo.. TK

  • 29. Data: 2009-07-18 21:33:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

    > Tzn, mogę dac parkiet 11mm? Kombinowałem, że może pas kafelek wokół a
    > w środku drewno...
    > Ale co jest z tym piecem kondensacyjnym - nie są to tanie zabawki.
    > Mam w tej chwili w ręku wycene kotłowni na 19 tys z piecem Vitodens
    > 200W, zasobnikem 150L, pogodówka, i resztą akcesoriów (sprzegło,
    > zawory, przyłącza).

    Viessman zatrudnia wybitnych fachowców od wyciągania forsy z kleintów:)

    19000 za kotłownie do domku, niezła cena

  • 30. Data: 2009-07-18 21:35:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > żeby tylko niwelowała uczucie zimna w stopy, a na ścianie kaloryfer.
    > Bedzie fajnie, drewno nie bedzie przeszkadzać i go nie uszkodzisz, a

    może jednak nie doradzaj w sprawach na ktorych sie kompletnei nei znasz :)

    ja ci drogi ginekologu nie mówie jak robic skrobanki :)