  • 31. Data: 2009-07-18 21:36:26
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości
    news:h3tekd$76b$1@opal.futuro.pl...

    > Ja nie mam sterowania podłogówkami ani obiegów do nich. Przy podłogówce
    > jest mieszacz z termostatem, a instalacja jest kaloryferowa zwykła.
    > Jak kolega chce tam pod deskami tylko mieć podłogówkę, niech mu wstawia
    > trójnik i ją podłączą jak kaloryfer z tym ustrojstwem ograniczającym
    > temperaturę.

    Tak moze byc, wszystko zalezy od powierzchni tej podlogowki. Podlaczajac sie
    do grzejnikow zaworami RTL nalezy pamietac ze zakrecenie grzejnika powoduje
    jednoczesnie odlaczenie zasilania podlogowki.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-07-18 21:37:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > podłogówkę, niech mu
    > wstawia trójnik i ją podłączą jak kaloryfer z tym ustrojstwem

    no i to są rady specjalisty kikiego... nie rob chlopu wody z mózgu. taka
    kupiana podłogówka to sie nadaje do łazienki czy korytarza. Pod drewno
    czegoś takiego nie należy dawać i niema sensu.

  • 33. Data: 2009-07-18 21:39:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > temperatur wyjścia. Musisz mieć większe kaloryfery, a żeby coś
    > oszczędzać to musisz mieć małą delta T. Inaczej i tak wygonisz ciepło
    > w komin. Przy małych domach do 150m2 powiedzmy nie zawracał bym sobie
    > głowy
    > zabawą w oszczedności, bo w sumie tylko przepłacimy i skomplikujemy
    > kotłownię. Jak ktoś lubi i chce podłogówke to jak najbardziej
    > kondensacyjny ale
    > jak kaloryfery i niewielki metraż to bym sobie darował.
    > Lepiej zainwestować w zwykły kocioł z zamkniętą komorą ale żeliwny.

    ale teraz raczej mało kto projektuje układ grzewczy na wysokich parametrach,
    zwykle sie projektuje jakieś 65 na 55 czy nawet 55 na 45 wtedy kondensat
    będzie bardzo ladnei pracował przez większą część sezonu.

  • 34. Data: 2009-07-18 21:45:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message

    > Trudno mi powiedzieć ale ja ci proponuję poszukać hydraulika z Cechu.
    > On ci wszystko zrobi i przeliczy z zapasem. No i nie zedrze jak
    > niektórzy "bizi" . Kaloryfery dałbym KERMI X2 tak w ogóle.
    > Pamiętaj, że pomieszczenia narożne sie inaczej liczy niż takie mające
    > 1 ścianę zewnętrzną i takie co są wewnątrz. Powinien to zrobić ktoś
    > rozsadny i najlepiej zrzeszony w Cechu z p[otwierdzonymi
    > kwalifikacjami. Oni wcale nie sa drodzy. Najdroźsi sa ci biznesmeni
    > co założyli firmę bez przygotowania zawodowego.

    a teraz ludzkim językiem potrzebujesz firmy która potrafi zrobić ci
    obliczenia zapotrzebowania ciepła dla budynku i projekt instalacji. Cechy?
    to one jeszcze istnieją? na cechy bym uważał bo to skupiska dziadków
    wspominających dobre czasy gdy można było dobrze sie paść na składkach od
    obowiązkowecho członkowstwa. Żebyś nie trafił na wykonawce emeryta który ci
    zaprojektuje instalacje taką jak sie robiło w latach 70tych ubiegłego wieku.

    Już widziałem taki projekt, facet chyba sie urwał z choinki, klientowi
    chciał robić instalację w domku stalowymi rurami po ścianach :)

  • 35. Data: 2009-07-18 21:46:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Szolek wrote:

    > A to ciekawe. Mozesz wyjasnic dlaczego tak jest?

    kiki zna sie na wszytskim nawet na ciepłownictwie.

  • 36. Data: 2009-07-18 21:49:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Już widziałem taki projekt, facet chyba sie urwał z choinki, klientowi
    > chciał robić instalację w domku stalowymi rurami po ścianach :)

    A ja ostatnio slyszalem o kolesiu co zrobil sobie podlogowke z miedzi. Niby
    nic, tylko ze byla twarda i lutowana ksztaltkami i do tego zalana
    bezposrednio betonem. Podobno wytrzymala blisko cale dwa tygodnie.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-07-18 21:51:59
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    Mariusz pisze:
    > W projekcie nie mam, jest coś tam napisane ale dla 75/55 a to mnie nie
    > interesuje, a i tak nie ma tam szczegółów. Nie mam projektu wykonawczego.

    Powinieneś mieć chociaż zapotrzebowanie na ciepło dla pomieszczeń.
    Ja mam podobne pomieszczenia, salon z jadalnią 35m2 + kuchnia ~12m2
    razem mają zapotrzebowanie ok 3800W i napędzają to 3 grzejniki o
    oznaczeniu Purmo VKO22-60 0.9m. Okna: tarasowe 180, 3*120, 2*90, 1*150.
    Pozdr
    KK

  • 38. Data: 2009-07-18 22:04:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Podlaczajac sie do grzejnikow zaworami RTL nalezy pamietac ze
    > zakrecenie grzejnika powoduje jednoczesnie odlaczenie zasilania

    no i regulacja tempratury podłogówki jst dość mało precyzyjna, RTLe to sie
    nadają do podgrzewania podłogi w łazience czy w korytarzu a nie do
    ogrzewania domu podłogówką.

  • 39. Data: 2009-07-18 22:20:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > no i regulacja tempratury podłogówki jst dość mało precyzyjna, RTLe to sie
    > nadają do podgrzewania podłogi w łazience czy w korytarzu a nie do
    > ogrzewania domu podłogówką.

    Racja, domu to bym tym nie ogrzewal, myslalem raczej o jakichs lokalnych
    zastosowaniach.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-07-18 22:26:16
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > kiki zna sie na wszytskim nawet na ciepłownictwie.

    Ty natomiast to głównie udzielasz wszystkim uszczypliwych odpowiedzi, z
    których nic nie wynika. Ja sie przynajmniej staram :-)