  • Data: 2015-05-20 09:02:55
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:mjgk08$3ca$...@n...news.atman.pl...

    > Skoro jest tak dobrze, to może chociaż przepisy podatkowe mamy
    > skomplikowane i niejasne?

    Oczywiście że mamy skomplikowane przepisy podatkowe. Tyle że w każdym kraju
    są one skomplikowane :-)

    Jak prowadzisz działalność czy to u nas czy w DE czy w UK (innych nie znam)
    to w każdym z tych krajów obejdziesz się bez księgowej bo jesteś albo na PIT
    albo na liniowym. A jak masz dużą firmę to niezależnie od tego gdzie ja
    prowadzisz to potrzebujesz bandy księgowych i radców by być na bieżąco z
    przepisami. I nie chodzi tu tylko o podatki ale prawo pracy, sanepid, normy
    ochrony środowiska itd.

    W praktyce różnica jest jedna (i o niej wspomniałem) u nas domyślnie jesteś
    winny tam nie. Czyli jak są jakieś wątpliwości jak wysoki powinieneś
    zapłacić podatek - tam płacisz niższy i czekasz na decyzję u nas od razu
    każą zapłacić wyższy i co najwyżej kiedyś zwrócą. - to jest ta zmiana której
    domagają się od lat przedsiębiorcy, a minister finansów ją blokował. Dobrze
    że to wypłynęło w czasie kampanii bo "magicznie" nagle prace przyspieszyły
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie