  • Data: 2010-06-25 10:45:45
    Temat: Re: Ca?kowity koszt domu pod klucz
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "kaszpir"<k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie ja napisalem, ze producent? Klient ma potrzeby i producent za tym
    > nadaza. Skoro klienci klimy oczekuja to staje sie standardem oferowanym
    > przez producentow. To jest rynek wlasnie.

    Ha, to sprawdź czy kupując samochód koło zapasowe, bądź dywaniki są w
    standardzie :)

    racja.

    > To jest standard podstawowy i nie tak wcale oczywisty jeszcze jakis czas
    > temu. Teraz sobie mozesz pisac, ze to standard, ale lata temu moze ktos
    > toczyl takie dyskusje uzywajac podobnych argumentow odnosnie kibla w
    > mieszkaniu. Wyraznie oddzielilismy standard wyzszy i nizszy.
    Właśnie, sąrówne standardy, a nie jeden zdefiniowany przez kolegę.

    > Taki tynk np. Uzytkowo kazdy bedzie taki sam, krzywy czy prosty to tylko
    > szczegoly. Tyle, ze dzis chyba malo kto godzi sie na byle co na scianach i
    > to jest standard. Wchodzisz do nowowykonczonego mieszkania i widzisz proste
    > jak szklo sciany a nie obskurny ostry, krzywy tynk. Nie piszemy nic o
    > materialach sprowadzanych na zmowienie z egzotycznych krajow, bo to bedzie
    > luksus a nie standard. Wyzszy standard to deska na podlodze, nizszy to
    > panele.

    No więc deska sosnowa, czy wypasione panele po 500 zł/m2 ? Co jest
    wyższym standardem ? Uważam, że bez doprecyzowania jakie panele, jaka
    deska, jakie płytki dyskusja nie ma sensu. i arbitralne odrzucanie
    tapet/paneli itp. jest nieuzasadnione. Zaś co do staranności wykonania,
    proste/krzywe ściany, tynk dobrze czy źle położony to tu akurat cena nie
    ma znaczenia jedynie kultura techniczna, reżim wykonawczy i umiejętności
    wykonawcy. I nie jest regułą, że ktoś kto weźmie x zł za robotę zrobi to
    gorzej niż ktoś za 3x zł.

    > Pozdro.. TK

    pozdrawiam
    rafał