    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Tue, 19 Jul 2011 08:21:46 +0200

    W dniu 19.07.2011 05:43, Jacek B. pisze:

    > Mylisz się. Elektrykowi zwyczajnie jeżą się włosy na głowie jak czyta
    > tego typu jak wyżej herezje ! Źle wykonana instalacja elektryczna grozi
    > remontem (kucie, koszty itd.), porażeniem lub śmiercią. Jest tyle

    Owszem. Źle wykonana.

    A jaki problem wykonać ją poprawnie? Wystarczy dołożyć staranności,
    sprawdzić w normach grubości przewodów dla danych zabezpieczeń
    nadprądowych, pamiętać o kilku innych drobiazgach (różnicówki, dodatkowe
    izolacje przy groźbie dużej wilgoci w np. łazience - każdy mający jakieś
    pojęcie o elektryce i czytaniu podręczników szybko wyszuka wszystkie
    potrzebne elementy).

    > tricków technicznych, które zna wyłącznie praktyk, że amator co czyta
    > forum nie ma szans zastosować. O wiedzy teoretycznej (jak np.

    ROTFL

    A niby jakie to triki? Czy może będzie klasyczne "wiem, ale nie powiem"?

    > przeciwporażeniówka) czy prawach prądowych nie wspominam bo to dla
    > części tutejszych fachowców ściema i zbędny balast. Wspomnę wyłącznie o
    > jednej rzeczy - normy. Niech gościowi stanie się coś z instalacją np. w
    > skutek przepięcia. Miał ubezpieczony dom a biegły z ubezpieczalni
    > stwierdzi choćby jeden bład lub brak to o jakiej kolwiek kasie można
    > zapomnieć.

    Owszem, ale jakie masz gwarancje, że tzw. fachowiec błędu nie popełni, a
    potem nie będzie strugał wariata "ktoś coś musiał dłubać"?

    > Acha. Masz coś do gości po zawodówce ? Pracuję z kilkoma i nie
    > zamieniłbym ich na nikogo innego. W tym kraju zwyczajnie brakuje gości
    > po zawodówkach, w przeciwieństwie do LO, które nic nie daje.

    Masz jakieś kompleksy względem LO?