  • Data: 2009-11-27 17:30:33
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:heot6i$op8$1@inews.gazeta.pl...

    > Jacku, a możesz coś więcej o tych kryzach napisac? Gdzie stosować, jak
    > dobierać?
    >
    > Swoją instalację CWU własnie robię, cyrkulacja wygląda u mnie tak, że
    > przede wszystkim jest rodzielona na dwa obwody (będą dwie osobne pompy):
    > osobno poddasze (z sypialniami) i osobno parter, a w każdym z tych obwodów
    > idea jest taka, że rura od recyrkulacji po prostu sobie idzie do najdalej
    > położonego węzła instalacji (wcześniejsze są "w szeregu", ten najdalszy
    > jest jakieś 15m od kotła) i tam się łączy z rurą ciepłej wody. Żadnych
> [...]

    Kryzy (ograniczniki przepływu) daje się po to, żeby ograniczyć przepływ wody
    przez poszczególne odbiory. Muszą być zamontowane już poza główną arterią, a
    baterią.
    Dzięki temu odkręcając kurek z wodą w jednym miejscu nie powodujesz spadku
    ciśnienia i przepływu w innym. Ponadto takie kryzowanie pozwala zaoszczędzić
    wodę oraz energię potrzebną do jej grzania.
    Kryzy mają określone przepływy i tak się je dobiera, aby strumień wody
    zapewniał odpowiednią ilość przepływającej wody.
    Oczywiście dobór zależy od preferencji domowników oraz posiadanego
    przyłącza, licznika oraz instalacji.