  • Data: 2009-11-27 18:58:30
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:

    > Nie wystarczy, bo srednice w kazdym podejsciu jest taka sama, a
    > tym
    > samym woda szybciej poplynie tam gdzie ma najmniejszy opor, czyli
    > najblizej pompy. Dalej moze i w ogole. :-)

    Czekaj, ale mówimy tu o cyrkulacji, czy po prostu poborze wody i
    związanych z tym spadkach ciśnienia? Jeśli to drugie, to taka
    sytuacja może miec miejsce tylko przy równoczesnym poborze wody z
    kilku miejsc. W moim domu będzie mieszkała ogarnialna liczba osób,
    myślę że spokojnie można przyjąć max. dwie osoby czasem korzystające
    równoczesnie z wody, na to mom zdaniem stopniowanie rur powinno
    starczyć (chyba żebym się mylił, ale w takim razie poprosze o
    argumentację).
    A recyrkulacja - ta się łączy z rurą ciepłej wody dopiero na końcu
    całego obwodu, więc tu wogóle nie ma problemu.Po co zresztą ją
    łączyć wcześniej? To by przecież cały sens robienia recyrkulacji
    psuło.

    > Po co Ci dwie pompy?

    Pisałem wyżej - mam dwa osobne obwody CWU - jeden na parterze, drugi
    na poddaszu. Dwie niezalezne pompy dają mi tyle, że nie muszę
    mieszać cyrkulacją wody w całej instalacji po to, żeby za dnia mieć
    ciepłą wodę w kuchni czy parterowej łazience. W porze wieczornej
    kampanii łaziebnej z kolei zbędna jest recyrkulacja na parterze. A
    każdy obwód jest tak zrobiony, że od punktu rozdziału w kotłowni
    odchodzi jedna rura, przechodzi przez łazienkę i od niej kolejno
    odgałęziają się punkty łazienkowe, po czym kończy się w kuchni na
    punkcie kuchennym (to oczywiście opis dolnego obwodu, górny z
    poddasza działa analogicznie). Obok niej idzie rura recyrkulacji i
    dopiero w tejże kuchni się łączy z ciepłą wodą.

    > I jak chcesz to regulowac?

    Ja nie chcę regulowac wcale, ja drążę temat mniesięwydawania, że
    kryzowanie jest u mnie zbędne. A jak zrobić kryzę regulowaną - nie
    wiem, dlatego pytam, jak się to robi obecnie. Zaworem? Czy są jakieś
    specjalne patenty typu zawór grzejnikowy, ten ustawiany imbusem?

    J.