  • Data: 2009-11-27 17:48:57
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Kryzy (ograniczniki przepływu) daje się po to, żeby ograniczyć
    > przepływ wody przez poszczególne odbiory. Muszą być zamontowane
    > już
    > poza główną arterią, a baterią.

    A jeśli u mnie rolę takiego kryzowania pełnią średnice rur (rury
    tworzące obwód - 25mm a od nich odchodzą poszczególne, krótkie
    odnogi do poszczególnych punktów poboru i te odnogi mają 20mm), to
    nie wystarczy?

    Poczytałem przed momentem trochę o kryzowaniu instalacji i
    generalnie wyszło mi, że stosuje się ją przy recyrkulacji robionej
    na zasadzie kilku równoległych obwodów (i że i tak gówno daje, o
    wiele skuteczniejszy, ale drogi jest zawór MTCV), u mnie tego nie
    ma, w recyrkulacji mam dwa osobne obwody z niezależnymi pompami.

    A swoją drogą... gdzie kupić obecnie kryzę i czy są kryzy nastawne
    (inne niż normalny zawór ze zdjętą wajchą)? Pamiętam jeszcze ze
    starych czasów, kiedy kryzy powszechnie montowały spółdzielnie
    mieszkaniowe w grzenikach CO, były to podkładki cynkowane, wiercone
    na wylot monety i tym podobne wynalazki.

    J.