    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Date: Tue, 3 Feb 2015 13:19:23 +0100
    <c...@g...com>
    <mad8vd$78h$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <madgul$fmn$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <mafgt8$it5$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <manl3h$fv4$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mao36t$vd7$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    dyskusyjnych:444834e6-034a-4fe9-a0cf-e1f380a2cb5f@go
    oglegroups.com...

    > No nie bardzo rozumiem - problem nagrywania to problem skutecznosci służb
    > czyli jeden z wielu problemów państwa.
    > A tresc rozmów wskazuje na przestępców u władzy, który planują kolejny raz
    > oszukac naród by znów u władzy być. Dla ciebie sprawa słuzb jest
    > ważniejsza mimo ze właśnie tymi służbami beda
    > zarządzac owi osobnicy? To sie nie klei kupy...

    Bo Ty nie rozróżniasz zagrożenia zewnętrznego od wewnętrznego a ja tak.
    Skorumpowany minister czy (potencjalnie) niewierna żona to IMO mniejsze
    zagrożenie niż obcy wywiad lub włamywacz.

    Co z tego że minister będzie ok, jeśli państwa już nie będzie?

    > Jak wyżej - brak logiki. A brak logiki u wszystkich dużych mediów sugeruje
    > ochrone rzadu a nie obiektywnosc. A wiec skrecenie tematu.

    Ale zrozum, że to że _Ty_ oczekiwałeś innej kolejności działań wcale nie
    oznacza że to jest jedyne słuszne podejście. Ja np. oczekiwałem dokładnie
    takiej kolejności jaka została przeprowadzona.

    > Ta ekipa by ich nie wpusciła jako dużych, bo w imie pluralizmu wpusciłaby
    > na ostatnie miejsce gazetke podwórkową. A ze przez przypadek padło na
    > nich, trudno.I tez bys ich bronił - bo to tez
    > dobry punkt widzenia :)
    > A ja bym widział zasade zeby władza była zmuszona w pierwszej kolejnosci
    > zapraszac najbardziej opozycyjne media. W koncu to czwarta władza :)

    A kto miałby i wedle jakich kryteriów obiektywnie to oceniać? Są ludzie co
    twierdza że Tusk i Kaczyński to w rzeczywistości partnerzy, a cała zabawa
    koalicja kontra opozycja to szopka dla naiwnych :-)

    Powtórzę po raz ostatni jeśli wcześniej były ustalone jakieś reguły to
    należy się do nich zastosować, ale jeśli jakaś telewizja jest pomijana bo
    jest niewygodna to jest to karygodne. I tyle. Ale dopóki nie poznam tych
    reguł i powodu odmowy to nie mam zamiary się przyłączać do tłumu który widzi
    wszędzie spisek.

    > Jak zwykle domagam sie uczciwego traktowania wszystkich. Jesli sie
    > koncesja nie należała dla trwam, to nie należała sie równiez dla 3 innych
    > stacji

    A które to inne stacje popełniły takie same błędy?

    > a dziwnym trafem oberwała tylko telewizja
    > opozycyjna dla władzy.

    Znowu używasz słów na wyrost.
    Tak "oberwała" że w kolejnym konkursie specjalnie dla nich zarezerwowano
    jedno miejsce - nikt inny nie spełniał wymagań wystarczyło aby złożyli
    poprawny wniosek.

    > od upadłego DSS któremu zapomiano zapłacic?:/

    To nie ta autostrada.

    > Nie twierdze przeciez ze pieniadze nie zostały w kraju, pewnie w duzej
    > czesci zostały.

    No jak to twierdziłeś ze nam to wychodzi na niekorzyść. Skoro więcej
    pieniędzy zostaje w kraju niż wynosi nasz wkład to nam (jako krajowi) się to
    opłaca.

    > tak jest -liczyc trzeba całosc. Łącznie z nieprzeliczalnymi wartoscimi in
    > plus typu bezpieczenstwo i in minus typu wpływ saksistowskich ideologii.
    > Takiego zestawienia nigdy nie widzialem.

    Bo nie da się obiektywnie porównać korzyści finansowych i strat moralnych.

    Tym bardziej że dla mnie i dla Ciebie napływ ideologii pro-homo czy
    pro-gender jest czymś negatywnych a dla kogoś innego będzie czymś
    pozytywnym.

    > Pewna analogią jest sypanie kasy dla ratowania przed głodem w afryce.
    > Zewnetrzna kasa powoduje ze tam juz sie kompletnie nic nie opłaca. To
    > wcale nie pomaga mimo ze pozory wyglądają
    > dobrze.

    Ale to wszystko zależy od tego _co_ się za tą kasę kupi - rybę czy wędkę.
    Dlatego piszę o drogach bo to jest "wędka" lepsza sieć dróg to tańszy
    transport a więc bardziej konkurencyjna gospodarka.

    > generalnie padaja slabe polskie, powstaja file zagranicznych - ot
    > kolonizacja...
    > Mozna sie cieszyc jak murzyn z blaszki ze nam miejsca pracy budują, jasne
    > :)

    Masz klapki na oczach:
    pierwsze z brzegu z tematyki grupy: Fakro i Drutex, Oknoplast żaden z nich
    nie jest filią a wszystkie z roku na rok rosną. Już jesteśmy (jako kraj)
    największym producentem okien w Europie.

    No to może dla odmiany coś mniejszego? Ciuchy np. LPP, Rowery Kross
    (największy producent w Europie - producent nie importer) dawno przegonił
    Rometa.

    Już nawet lokomotywy _projektujemy_ i _produkujemy_ u nas.

    Tak naprawdę to braki mamy w elektronice (manta to w zasadzie importer a nie
    producent), sprzęcie foto (całkowity brak następcy PZO) i motoryzacji (za
    wyjątkiem Solarisa).

    wystarczy wziąć do ręki listę spółek notowanych na GPW, albo listę
    najbogatszych Polaków by zobaczyć ile jest polskich marek anie żadnych
    filii.

    > Moze tak, moze nie. Tylko dlaczego rzad do cholery nie pokaze na to jasnej
    > analizy.

    Bo jak rząd pokaże to Ty albo ktos inny powie, że to manipulacja. Dlatego
    takie analizy przeprowadzają ekonomiści i statystycy i tak co jakiś czas je
    publikują.

    > pewnie zacharski, czytałem jak to w ameryce bywał, potem cos w polsce była
    > druga ksiazka, ale tej nie czytalem.

    Zabij mnie, nie pamiętam.

    > sam piszesz ze najtansza dla nas energia jest z wegla brunatnego a pakiet
    > nam to utrudnia.

    Nie, najtańsza jest z elektrowni jądrowych, z węgla brunatnego jest droższa,
    ale ciągle dużo tańsza niż z kamiennego.

    Na razie _nie_ utrudnia bo zezwoleń na emisję jest wystarczająca liczba.

    > I na dodatej jest recznie starowany, juz cos tam gadali ze cena tych
    > pozwolen jest za mala to wycofaja ich czesc z rynku.

    Dlatego pisałem że to _może_ być dla nas problem, ale na razie nie jest.
    Dlatego zanim to będzie problem należy zacząć budowę elektrowni jądrowej -
    nie wiem dlaczego ciągle to pomijasz przecież tu akurat zarówno PO jak i PiS
    są zgodne że takie elektrownie trzeba stawiać.

    > To jest młotek który nad nami wisi

    Dlatego nie ma czasu do stracenie tylko trzeba wreszcie budować elektrownie
    jądrowe.

    > - i zobaczymy kto bedzie sielniejszy francuzi którzy chcę nam elektr.
    > jądrową stawiac czy niemcy z ich wiatrakami. Jak sie dogadają to młotek
    > spadnie :)

    Wiatraki są nierealne - mamy za mało terenów "wiatronośnych" by zaspokoiły
    nasze zapotrzebowanie. Tak mnie uczono na studiach i ZTCW nic się w tej
    kwestii nie zmieniło.
    No i są totalnym zaprzeczeniem ekologii - zabijają ptaki i psują krajobraz.

    A elektrowni atomowych wcale nie musimy kupować od Francuzów ZTCP dostaliśmy
    trzy oferty: Francuską, Amerykańską i trzeciego konsorcjum nie pamiętam,
    rosjanie też byli chętni ale im odmówiliśmy :-)

    > Silna gospodarka - owszem. Ale na przykładzie niemiec i francji i ich
    > silnymi gospodarkami widac ze to za mało. Przeciez te kraje w
    > przewidywalnym, czasie moga znikąć, stac sie jakims kalifatem > arabskim.
    > Zatem musimy miec jakąś ideologię, doktrynę o która mozemy sie oprzec i
    > którą mozemy swiatu sprzedac, pociągnąć za sobą.
    > I mam niejasne wrażenie ze jedyną sensowną, nienihilistyczna doktryna
    > będzie chrześcijanstwo.

    A dlaczegóż nie "Kantyzm" z jego (i moim) imperatywem? Jest tak samo
    nienihilistyczny :-)
    Choć ja osobiście nie mam nic przeciwko propagowaniu chrześcijaństwa - jak
    pisałem nieraz w moim interesie jest by mój sąsiad wyznawał przykazanie
    miłości bliźniego, zakaz kradzieży itd. A nawet zakaz zdradzania żon - bo
    wtedy Ty będziesz spokojniejszy o moją żonę :-)

    Piszesz "pociągnąć za sobą". A kto zechce słuchać ideologii słabeusza?
    Dlatego imo ważniejsze jest budowanie silnej gospodarki tak byśmy mieli coś
    do powiedzeni i by musieli nas słuchać.

    > Matematyka tak - ale celem długo falowym powinno być zeby to inni uczyli
    > sie polskiego a nie odwrotnie, eh, rozmarzyłem sie :)

    Bez sensu. Poza duma narodową nie widzę powodu by język prostszy i bardziej
    uniwersalny (angielski) zastępować językiem bardziej skomplikowanych zarówno
    w nauce jak i w używaniu.

    Chyba że najpierw zlikwidowalibyśmy nasze językowe "kwiatki" od odmiany
    imion i nazwisk zaczynając - Na dzień dzisiejszy nasz język jest po prostu
    niewygodny w użyciu więc jako utylitarysta nie będę po nim płakał. Choć
    sentyment pozostanie.

    Niemcy już to zrozumieli i wprowadzili pisownię "umlautów" z użyciem
    zwykłych liter alfabetu łacińskiego, a swoje narodowe "szarfes S" zastąpili
    dwoma zwykłymi. Każdy znak którego nie ma na podstawowej klawiaturze
    komputerowej jest skazany na wyginięcie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie