    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Date: Wed, 4 Feb 2015 12:50:10 +0100
    <a...@g...com>
    <madgul$fmn$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <mafgt8$it5$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <manl3h$fv4$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mao36t$vd7$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <maqecj$oeq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>

    dyskusyjnych:a2b1d3b7-e65f-4cee-a4d2-a0779eab8c0d@go
    oglegroups.com...

    > to tłumacze ze ci idioci odpowiadają równiez za służby.

    Znowu wyzywasz i generalizujesz.

    > ciach o mediach - nadal uważam ze media trzymaja parasol ochronny nad
    > rządem. Np sprawa zegarka nowaka - sprawa skierowana jest na to ze nie
    > dopełnił obowiazku wpisania zegarka do
    > deklaracji - co tak naprawde jest sprawą małej wagi.

    O ciesz się że w końcu zacząłeś stopniować wykroczenia. Zgadzam się że
    "pomyłka" w zeznaniu majątkowym jest mniej ważna od tego skąd się ten
    majątek wziął.

    Ale zauważ że pomyłki też mogą mieć różny kaliber: można zapomnieć o zegarku
    za 50 tysięcy albo o mieszkaniu za 500.
    Zauważ że Nowak jest _jedynym_ politykiem który w ostatnich latach poniósł
    realne konsekwencje błędnego oświadczenia majątkowego - został wywalony z
    rządu.

    > A wazne jest kto mu go dał - a jeszcze ważniejsze - za co.

    Rodzice zeznali że to prezent od nich - masz jakieś podstawy do twierdzenia
    że kłamią czy tylko powtarzasz insynuacje?

    Ja _nie_ wiem, czy rzeczywiście rodzice mu go dali czy był on za coś
    łapówką, ale przypominam aby kogoś oskarżyć potrzebne jest _uzasadnione_
    podejrzenie popełnienia przestępstwa.

    > co znaczy takie same?

    Tej samej wagi. Czym innym jest np. pomyłka w adresie a czym innym
    niespełnienie wymagań dotyczących zapewnienia finansowania. Zapoznaj się ze
    sprawą to pogadamy.

    > czy to korzystne nalezy przeanalizowac pod katem wpływu na polske w
    > kolejnych dziesiecioleciach -jesli osłabi moral, rodzine na wzór obecnygo
    > zachodu to jest niekorzystne i tyle.

    Ale niby dlaczego? Ty uważasz, że państwo powinno się opierać o rodziny, ja
    się z tym zgadzam, ale są tacy co uważają że wszyscy powinniśmy żyć w
    wolnych związkach i co im zrobisz? Dlaczego uważasz że Twoja ocena na temat
    tego co jest słuszne jest bardziej rzetelna od innych?

    > transport niczego nie wyprodukuje. Mógłby ułatwic produkcje gdybysmy mogli
    > uzywac kasy na wedke. Ale wydajemy (oprócz dróg) na rybe.

    ZTCW to właśnie większość kasy wdajemy właśnie na transport.

    > swietnie ze mamy jakies polskie firmy. Ale sieci handlowych to juz chyba
    > nie.

    No produecnta statków kosmicznych też nie mamy i co z tego? Każdy może
    założyć firmę jaką chce i produkować co chce. Jak chcesz to załóż polska
    sieć marketów.
    Przypominam że największą sieć (Biedronka) założył i od zera zbudował Polak,
    a dopiero później ją sprzedał.

    > Rolnicy mają sie słabo - a za rok zagranica bedzie mogła wykupowac
    > grunty - opozycje zgłosiła projekt zeby to zablokowac ale rzad trzyma go w
    > szufladzie.
    > Mnie sie to wszystko nie klei.

    ROTFL. Teraz to pojechałeś po całości. Mam rodzinę na wsi i od kilku lat
    znowu na wsi mieszkam. Żadna grupa społeczna nie zyskała tyle w ostatnich
    latach co rolnicy. Praktycznie każdy rolnik jest milionerem. (ciężko o
    gospodarstwo warte mniej) przy tym płacą minimalne podatki (jeśli w ogóle) i
    dostają kasę za samo posiadanie ziemi. Osoba zarabiając średnią krajową
    nigdy nie dorobi się takiego majątku jak ma przeciętny rolnik.

    > nie widziałem takiej uwzgledniającej szerszy kontekst. Tylko zachwyt ile
    > dostalismy...

    No to pytam po raz kolejny kto miałby oceniać te pozostałe (nieekonomiczne
    kryteria)? Ty, ja, czy jakiś tęczowy działacz LGBT?

    > mnie tłumaczenie ze konwencje "na razie" nie jest zagrozeniem bo niemcy
    > nie krzykneli nie przekonuje - trzebabyło jej nie podpisywac - to mogliby
    > se krzyczec.

    Można w ogóle nie ograniczać CO2 i niech się następne pokolenia martwią...
    _Większość_ Europejczyków jest innego zdania więc nie widzę powodu (nawet
    jeśli to bez sensu) byśmy się wyłamywali z naszych wspólnych zobowiązań.

    > tak -ale na własnych warunkach. A nie podstawieni pod scianą gdy nam
    > wegiel wyłączą.

    No to je w końcu budujmy, zamknijmy kopalnie głębinowe a Niemcom pokażmy
    język. Przypominam gdyby nie dopłaty do górnictwa to te kopalnie już by
    mogły dawno stać. Ale do tego trzeba aby wszyscy (koalicja i opozycja)
    powiedzieli w końcu stop z marnowaniem kasy na kopalnie budujemy
    elektrownie.

    > a na czym ten kantyzm polega - pytam w kontekcie przemian na zachodzie,

    ,,Postępuj tylko wedle takiej maksymy, co do której mógłbyś jednocześnie
    chcieć, aby stała się ona prawem powszechnym".

    > czy mógłby zablokować takie zmiany jak tam?

    Które? Tzw, poprawność polityczna i nadawanie większych przywilejów
    mniejszości? Myślę że tak. Nazywanie odmienności normą też, ale jeśli tych
    "innych" będzie większość to ani Kant ani Chrystus nie pomogą bo nikomu
    niczego nie narzucają. Ale zarówno Kant jak I Chryztus wymagają by to
    człowiek sam ograniczał swoją wolność postępowania dbając o dobro innych.

    > mnie daleko do bycia europejczykiem pod warunkiem wyzbycia sie mojej
    > kultury.

    Używasz staropolskiego systemu miar i wag czy może metrycznego? Tu nie o
    kulturę chodzi ale o wygodę język to tylko narzędzie służące do komunikacji
    i jeśli tę komunikację łatwiej prwowadzić z użyciem innego narzędzia to
    czemu nie?

    > Dlatego gdyby polska była silna oni uczyliby sie naszego jezyuka
    > niezaleznie od jego trudnosci. (patrz popularnosc chinskiego). Ale to
    > gdybanie -daleko nam do bycia potęgą.

    Mylisz siłę z liczebnością. Chińskiego się uczą bo poznając ten jeden język
    dostajesz możliwość kontaktowania się z miliardem ludzi, a poznając polski
    tylko 40 milionami więc to logiczne że więcej osób będzie miało powód by
    poznać chiński niż polski.

    Niezależnie od tego jak silnym będziemy krajem jeśli nas będzie tylko 40
    milionów nikt nie będzie tworzył specjalnych wersji stron internetowych w
    naszym języku w pierwszej kolejności bo chcąc dotrzeć do jak największej
    _liczby_ odbiorców najpierw stworzy wersję chińską, hinduską angielską i
    hiszpańską.

    > A czytałes resortowe dzieci?

    Tylko fragmenty, bo to nie mój poziom. Ja ludzi oceniam po tym kim są a nie
    po tym czyimi dziećmi są, bo nie ich winą jest że ich rodzice byli bogaci.

    Frondę czytuję (nawet kiedyś prenumerowałem), dokumenty IPN też, ale tylko
    do momentu gdy opisują fakty a nie insynuacje.

    To że jakiś dziennikarz jest synem jakiegoś PRL-owskiego wiceministra to
    może być fakt (sam w sobie bez znaczenia ale fakt), to że miał łatwiejszy
    start to na pewno prawda (ale czy to jego wina że miał bogatych rodziców),
    ale już twierdzenie że "dlatego" że miał takich rodziców pisze tak albo
    inaczej to już czysta insynuacja i polowanie na czarownice - a w tym brać
    udziału nie zamierzam.

    U mnie każdy dziennikarz odpowiada sam za siebie i jeszcze nie natrafiłem na
    takiego któremu mógłbym zaufać niezależnie od tego z której strony sceny
    politycznej pisze swoje relacje. Zarówno taki Lis który pisze "każdy kto
    czyta książkę za którą nie zapłacił jest złodziejem" wrzucając do jednego
    worka tych co książkę pożyczają albo dostają na prezent i tych co czytają
    kopię ściągniętą z sieci. Jak i taki Terlikowski który po raz kolejny
    krytykuje papieża a po chwili się okazuje że nie zrozumiał jego wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    Ergie