  • Data: 2015-02-09 15:59:04
    Temat: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:06bb013e-79d9-4781-b46d-efbdc7b9c991@go
    oglegroups.com...

    > Mowiło sie ze walesa spitolił debate - z tym słynnym kukuryku.
    > Upieram sie ze media opinotwórcze tworza opinie i maja duze mozliwosci
    > utworzyc co chcą - jesli wszystkie chcą tej samej.

    E tam debata. Nie zmienia się zdania po jednej debacie. ZTCP (ale mogę się
    mylić bo dawno się tego uczyłem) to dane statystyczne z rynku
    amerykańskiego (tam mają debaty od lat) pokazuje że migracja głosów po
    debacie wynosi maksimum 3% - i to po takiej że jeden "zmiażdżył" drugiego.

    Osobiście pamiętam rozmowy w tamtych czasach (bo wtedy o polityce rozmawiało
    się zawsze i wszędzie - w kolejkach, w poczekalniach, w autobusach, w
    pracy - po prostu mimo, że opcje były skrajne to nikt się nie obrażał ani
    nie wyzywał drugiego za jego poglądy) najczęściej powtarzał się jeden
    motyw - on się lepiej prezentuje. Stąd też nie dziwi że u kobiet dostał
    więcej głosów niż u mężczyzn (zwykle kobiety są bardziej konserwatywne więc
    powinno być odwrotnie).

    > Nikt nie zmusza, owszem. Ale oglądalnosc to jest fakt, cyferka, i z tego
    > sie korzysta.

    Czyli gdyby ludzie nie oglądali TVN to albo TVN by zmienił profil albo
    przestał istnieć więc skoro go oglądają to znaczy że właśnie taka stacja im
    odpowiada.

    > A pamietasz jak jezdzili po naszym dzienniku, jaka to obciachowa gazeta i
    > zaglądac tam nie wypada? Jeszcze
    > 90te lata chyba...

    końcówka lat 90-tych - dokładnie 1998.

    Nie pamiętam aby ktoś po niej "jeździł". Sam ją kupowałem regularnie przez
    kilka miesięcy. Owszem głosy politowania i określenia "ciemnogród"
    słyszałem, ale "Dobro" zawsze było obciachowe. A ND wtedy był gazetą "dobrą"
    w ogóle nie zajmowali się bieżącą polityką, a sami siebie promowali hasłem
    "tylko pozytywne wiadomości" (czy jakoś podobnie) i kilka miesięcy w tym
    postanowieniu wytrzymali. Jak tylko to się zmieniło to przestałem ich
    kupować.

    > Żenada. Ale powiem to jasno -nie, nie uwazam.

    No to jak chcesz wymusić wyimaginowany pluralizm skoro widzowie wolą oglądać
    TVN i Polsat niż Trwam czy tv Republika?

    > Dlaczego dzieci w szkole sie uczą? Bo tak chcą? Nie - bo są zmuszane, bo
    > wiemy ze to dla nich dobre.
    > Ergi, a wiec co jest misją telewizji publiczej?

    Zapomnij o "misji". Tak długo jak nie będzie telewizji finansowanej z
    budżetu nie ma co marzyć o misji - TVP utrzymuje się głównie z reklam i musi
    "walczyć" o widza. Dlatego już od lat nie jest publiczna a co najwyżej
    komercyjno-publiczna.

    I uprzedzając Twoje wątpliwości - nie nie podoba mi się to że TVP nie jest
    misyjna. Uważam że telewizja misyjna jest potrzebna ale nie dyskutujemy o
    tym co ja bym chciał tylko co jest. Faktem jest że na dzień dzisiejszy nie
    mamy telewizji misyjnej.

    Ale nawet gdyby była to jak chcesz zmusić ludzi do jej oglądania? Chcesz
    finansować sztukę dla sztuki? Dzieci do szkoły owszem na siłę wyślesz ale
    ludzi przed telewizorem na siłę nie posadzisz.

    > a nie udowodni bo jest kryty przez media i układ, zatem w twoim rozumieniu
    > to musi byc porządny człowiek, winny jakis dupereli zaledwie.

    Powtarzam w moim mniemaniu on jest skompromitowany. Ale to nie upoważnia
    mnie to wyzywania go od bandytów.

    A gdyby był "kryty" to żadnej afery by nie było - od razu znalazłoby się 10
    prezesów spółek państwowych i każdy z nich by potwierdził że się z Nowakiem
    wymieniał zegarkiem bo taki mają zwyczaj.

    > ale domyslasz sie co by było gdyby próbowac zrobic referendum na ten
    > temat - byłby to kolejny wniosek spuszczony w kiblu. A wyniki byłyby,
    > spodziewam sie, podobne jak na słowacji...

    Na stronie GW był sondaż i 90% było za ale to oczywiście nie jest miarodajne
    bo wiadomo że na ich stronę nie wchodzi pełen przekrój społeczeństwa.
    Ale sądzę że większość Polaków byłaby za, bo za byłaby cała lewica,
    większość wyborców PO i część PSL, a to wystarczy.

    > nooo, próbujesz sprowadzic sprawe do absurdu,

    Nie, po prostu tłumaczę Ci powoli że na przestrzeni wieków wyznania się
    zmieniają a narody trwają.

    > Zrób bilans, czy nam sie opłacają te dzieci czy nie, grrrrr

    Nie opłacają teraz ale opłacą w przyszłości. (Jeśli oczywiście pozostaną w
    kraju.) Nie wiem, z czym dyskutujesz - napisałem wprost że dzietność jest
    korzystna dla państwa - ale to jest moje zdanie inni mogą mieć inne.

    > Jest to nieco zadziwiające. Wyszedłes z założenia ze swiat jest prosty i
    > dosc uczciwy, wykresy wskaźników gospodarczych idą w górę zatem prawda
    > jest blizej tej która głosi salon, niz oszołomska > prawica. Błędy sie
    > zdarzaja ale sa mozliwe do racjonalnego wytłumaczenia.

    Nie nie wyszedłem z żadnego założenia. Podchodzę krytycznie do wszystkiego
    co widzę, słyszę itd. Ale akceptuję to że inni myślą inaczej niż ja i mają
    takie samo prawo do decydowania o losach naszego wspólnego kraju.

    > Ale zeby to obronic musisz siegac do coraz bardziej komicznych argumentów,
    > w punktach były 1,2 i 3. Obrone konwencji odpusze.

    To dobrze, bo przypominam, że jaj jej nie bronię.

    > Teraz znów chcesz sie kłócic i udowadniac ze dzietnosc nie jest korzystna.

    A gdzie niby tak napisałem???

    Znowu zachowujesz się jak Użytkownik przypisujesz mi jakieś twierdzenie i z
    nim dyskutujesz.

    > Obrona owego miłego i racjonalnego swiata wymaga obrony twierdzen
    > absurdalnych...

    Jaka znowu obrona i czego? Przypominam jestem "zatwardziałym" konserwatystą.
    Nie odpowiada mi neoliberalizm obyczajowy - "to nie mój świat", ale
    dostrzegam to że inni mogą mieć inne zdanie i jeśli ich jest większość to
    mają prawo decydować. Tylko tyle i aż tyle. Nie pochwalam wiele z tego co
    widzę ale to akceptuje jako wolę większości.

    > i nie dałoby sie wyposrodkowac nieco owych waznosci?

    Ja mogę decydować tylko za siebie. Inni decydują za siebie. Jak ludzie będą
    kupowali "droższe ale ekologiczne" to przemysł szybko się przerzuci na
    ekologiczną produkcję. Ale wszelkie zmuszanie do kupowania droższego niby
    eko (np. tzw. żarówki energooszczędne) to IMO więcej szkody niż pożytku.

    > Aha, zamknąć, zniszyc mozna - ale górnikom nie oddac.

    Że co? Sugerujesz że ktoś zamknie kopalnię i porzuci sprzęt a budynki
    zniszczy? Przecież to jest majątek należący do nas wszystkich. "Zamknięcie"
    kopalni to tylko wywalenie (albo przeniesienie gdzieś indziej) darmozjadów a
    nie anihilacja majątku.

    > Opłacałoby sie, bo budzet by nie dopłacał, ale nie.

    Jak zamkną to też budżet nie będzie dopłacał o dodatkowo nikt za darmo nie
    dostanie naszego wspólnego majątku.

    > Zamknąć, wypłacic z budzetu odprawy, potem kuroniówki.

    Nic nie wypłacać. Jak spółka plajtuje to nie ma z czego wypłacić i tym
    darmozjadom też nic się nie należy.

    > Fajny model biznesowy, wcale bym sie nie zdziwił gdyby to poszło tą drogą.

    A ja bym się zmartwił bo to jawna niesprawiedliwość. Gdy plajtowały małe
    spółki w latach 90-tych to budżet ich pracownikom nic nie wypłacał.

    > Mnie się już nie chce szukać w KKK

    > a prosze bardzo KKK 1868

    > 1868 Grzech jest czynem osobistym; co więcej, ponosimy odpowiedzialność za
    > grzechy popełniane przez innych, gdy w nich współdziałamy:
    > - uczestnicząc w nich bezpośrednio i dobrowolnie;
    > - nakazując je, zalecając, pochwalając lub aprobując;
    > - nie wyjawiając ich lub nie przeszkadzając im, mimo że jesteśmy do tego
    > zobowiązani;
    > - chroniąc tych, którzy popełniają zło.

    No i? Ten punkt tyczy się spraw bieżących - widząc grzech mamy w nim nie
    uczestniczyć, nie aprobować, przeszkodzić i nie chronić tych którzy go
    popełniają.

    Jak to ma się do lustracji? Gdzie tu nakaz szukania winnych po 20 latach? To
    że ktoś ich nie szuka to nie znaczy że ich chroni. Owszem ten co widział ma
    obowiązek wyjawić ale gdzie nakaz by inni szukali?

    > cejrowski to podróżnik i na tym wyrósł,

    Pisałeś że nie jest obecny w mediach pokazałem że jest. No i owszem
    podróżnikiem był, ale wypłynął jako satyryk i dumny prawicowiec z "WC
    kwadrans" jako podróżnik to kilka lat później.

    > a terlikowski jest zapraszany jako jakis nadpapiez, zeby łatwo pokazac ze
    > kosciół otwarty byłby lepszy. Nudy.

    Nie wiem, co to "nadpapież", ani "kościół otwarty", natomiast jak wykazałem
    jest obecny w mediach w których według Twoich sugestii być obecnym nie
    powinien.

    Pozdrawiam
    Ergie