    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Mon, 3 Mar 2014 15:24:56 +0100
    <len5dm$vf7$1@news.task.gda.pl> <len689$8ae$1@node1.news.atman.pl>
    <len736$2po$1@news.task.gda.pl> <lenb3v$dit$1@node1.news.atman.pl>
    <lenbnh$aht$1@news.task.gda.pl> <lend1g$co0$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <0...@g...com>
    <lev0uo$anp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>
    <levefb$tht$1@news.task.gda.pl> <levmiq$8bq$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <lf0g0h$ijs$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <lf0kmt$opi$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <9...@g...com>
    <lf21om$eqa$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>

    dyskusyjnych:c60a4754-b422-4ef3-ac21-ac372b1d9cd6@go
    oglegroups.com...

    > Przedsiebiorca zarabiajac wiecej - wiecej placi swoim pracownikom.
    > Ty zdaje sie tego w ogole nie bierzesz pod uwage - ale nie dziwie sie, bo
    > taki "standard" narzucily na nas zachodnie korporacje i sieci handlowe.

    Bez jaj. Mam nieszczęście znać 2 sklepikarzy z małych podkarpackich wiosek:
    płacą pracownicom najniższa krajową i każda z nich chętnie przeniosłaby się
    do Biedronki. Jak w Nowym Targu powstał pierwszy market to na każde miejsce
    dla kasjerki było 300 chętnych osób, dlatego podejrzewam, że inni prywatni
    sklepikarze w okolicy wcale a wcale nie dzielą się zyskami z pracownikami.

    > Mam wielu znajomych przedsiebiorcow i 90% bardzo chetnie dzieli sie
    > zyskami
    > ze swoimi pracownikami, nie traktujac ich jak niewolnikow.

    Takich też znam, ale nie 90%.

    > Wiesz jakie warunki trzeba spelniac zeby dostarczac towary do sieci
    > handlowych? Juz to ktos pisal - trzeba ciac koszty na wszystkim - w tym
    > i na pracownikach. Tobie sie podoba ze wszyscy (dostawcwy, pracownicy)
    > zarabiaja grosze, a zyskuje tylko zachodni wlasciciel ktory dzieki
    > optymalizacji podatkowej nie placi podatkow w kraju?

    Nie nie podoba. Dla mnie po prostu świat nie jest czarno biały - Polski
    przedsiębiorca jest super a zachodni wyprowadza kapitał.

    > Dalej nie rozumiesz i wszystko odwrotnie pojmujesz

    Nie, nie pojmuję odwrotnie po prostu próbuję kilku osobom uświadomić, że
    świat nie jest czarno-biały jak to media i związkowcy malują.

    > - gdybysmy byli
    > bogatym krajem to kajmany przyjezdzalyby do nas.

    A to my mamy ciepłe morze?

    Nie jesteśmy i nigdy nie będziemy krajem turystycznym więc na to bym nie
    liczył, że do nas będą przyjeżdżać bogaci turyści i zarobimy na nich na VAT
    więcej niż nasi obywatele zostawiają w innych krajach.

    Pozdrawiam
    Ergie