eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Wed, 15 May 2024 01:39:54 -0500
    <1c5gwcoavnify$.13a9nxx7er8r7$.dlg@40tude.net>
    <v10tr3$rvd$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v166gl$b0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v183p5$f79$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1860h$4ep$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v204t1$hta$1$ptoki@news.chmurka.net>
    <v20mpt$1u8$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    On 2024-05-14 16:58, io wrote:

    > Wystarczy by były ciągle wykorzystywane. Jak jest 'magazynowane w
    > sieci', jak to Shrek sobie pisze, to właśnie są ciągle wykorzystywane i
    > nawet mimo kosztu magazynowania, który niewątpliwie jest, zwracają się.

    Najpierw trzeba zmagazynowac. Problem z tym jest taki ze jak co drugi ma
    fotowoltaike to siec nie przyjmuje. Nie zmagazynowales, zaplacisz jak
    pobierzesz. Podwojnie bo i za przesyl.

    > Porównywanie tego z twoim smrodem nie ma jakiegokolwiek sensu bo twojego
    > smroda nikt poza Tobą nie chce, po prostu zanieczyszczasz ludziom
    > powietrze którym oddychają. Dowolny elektryk zużywa mniej energii i
    > niczego nie emituje bo nie ma jak. I w elektrowni też nie wpadają by tak
    > zanieczyszczały jak twój smród bo to po prostu absurdalne.

    Jak nie oddasz do sieci z fotowoltaiki to wyemitujesz. Nie mamy atomu.
    Wiekszosc pradu idzie z wegla. Szczegolnie jak ladujesz wieczorami/noca.

    > Można zrozumieć zarzuty do tego i owego, ale nie pisanie kompletnych
    > bredni jak to nasz świat uratuje używanie smrodów. Tak nie będzie.

    Nie imaginuj se. Nikt o ratowaniu swiata nie pisal.
    Piszemy o tym ze to sie nie spina finansowo wbrew temu co pisza fanboje.
    Piszemy o tym ze naiwne przewidywania fanbojow sprzed paru lat nie
    przetrwaly proby czasu.

    I nie ze to kowalski glupi i sie uparl na dizla. Problemem jest to ze
    insytyucje, rządy, projektanci i inzynierowie dali dupy.
    Ladowarek brak, mocy brak, auta sa przekombinowane, robia je zeby bylo
    taniej a sa drozsze. Producenci na nich maja strate, klienci maja drozej.
    Nawet autobusy elektryczne sie slabo sprawdzaja. Kila i gowno.
    Czytam jak to PHEV sprawny i pali tylko 4litry. A moja 16 letnia tojota
    pali 4.3 bez cudowania. To jest porazka. Ja bym chcial zeby tak nie bylo
    ale tak jest.

    --
    Lukasz