  • Data: 2009-04-14 11:53:11
    Temat: Re: Dzialka z wjazdem od poludnia
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5d335746-feda-45cd-9ae8-bc9c9ddb1140@k8g2000yqn
    .googlegroups.com...

    > Witam serdecznie wszystkich grupowiczów, a zwłaszcza tych, ktorzy
    > mieszkaja w domach na dzialce z wjazdem od poludnia.
    > Na takiej wlasnie dzialce, szerokiej na 23 m i dlugiej na 65 m, chce
    > zbudowac swoj dom, ale z powodu jej orientacji wzgledem stron swiata
    > mam duzy klopot w wyborem gotowego projektu. I wlasnie opinia tych,
    > ktorzy w takich domach mieszkaja byla by dla mnie najcenniejsza.

    Mam taką działkę (no trochę węższą) z wjazdem od południa. Dla nas
    priorytetem był podwójny garaż od ulicy. W tym momencie nie ma już co
    komboinować salon zostaje od ogrodu czyli północy, a kuchnia i hol po
    środku. Na piętrze pokoje dzieci od południowej strony, a strych (pom.
    gospodarcze) od północnej.

    > Południowcy - napiszcie jak macie zlokalizowane swoje domy i jak się w
    > związku z tym w nich czujecie?

    Obecnie mieszkam w domu na działce z wjazdem od południa, ale baz garaży
    więc układ jest taki, że salon jest od południa i zachodu i jest to IMO
    optymalne wykorzystanie słońca w domu. Jeśli chodzi o ogród to prawda - dom
    daje cień, ale za to można tam zrobić taras i uciekać przed słońcem w lecie.

    > - czy z przodu dzialki, z ogrodem schowanym za domem, ale za to
    > znajdujacym sie w cieniu tego domu?

    Zdecydowanie tak. Jak postawisz dom daleko to będziesz miał oświetlony
    ogród, ale za to z dojazdem do garażu. Dodaj do tego konieczność odśnieżania
    w zimie.

    > Wszędzie mówią o tym, że od pólnocy ze wzgledow ekonomicznych
    > praktycznie jest w ogole nie umieszczac okien, ale w tym wariancie nie
    > mialbym widoku na ogród

    Ja w nowym domu umieszczam kilka okien od północy i drzwi balkonowe. Z tą
    ekonomią to jest tak w zimie każdy chce okna od południa by wpuszczały
    słońce - darmowe ciepło, ale już w lecie każdy chce okna od północy by nie
    wpuszczały słońca - straconej energii na klimatyzację.

    Sumarycznie w naszym klimacie większa oszczędność jest z ciepła zimą niż z
    konieczności chłodzenia latem, ale nie są to takie kwoty które by miały
    decydować o tym czy warto robić okno tu czy tam. Decydować ma wygoda
    mieszkańców.

    Pozdrawiam
    Winetoo