-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
Date: Tue, 22 Jan 2013 13:49:36 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 48
Message-ID: <kdm1t1$7q1$1@node2.news.atman.pl>
References: <50ef0691$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<kcutt7$43l$1@news.task.gda.pl>
<7...@g...com>
<kcv8gl$td8$1@news.task.gda.pl>
<f...@g...com>
<kd0l8k$me0$1@node2.news.atman.pl> <kd1qrl$r57$1@news.task.gda.pl>
<kd36ba$h50$1@node1.news.atman.pl> <kd47aj$nb6$1@news.task.gda.pl>
<kd60cv$rg7$1@node2.news.atman.pl> <kd74mi$vlr$1@news.task.gda.pl>
<kd8gir$8he$1@node2.news.atman.pl> <kd8ttr$683$1@news.task.gda.pl>
<kd90od$osk$1@node2.news.atman.pl> <kd94lp$m89$1@news.task.gda.pl>
<kdb2sb$nom$1@node2.news.atman.pl> <kdb4ek$7sv$1@news.task.gda.pl>
<kdbd61$27h$1@node2.news.atman.pl> <kdbgjc$2ub$1@news.task.gda.pl>
<kdblgf$5h8$1@node1.news.atman.pl> <kdbn18$i46$1@news.task.gda.pl>
<kdj4or$cvr$1@node2.news.atman.pl> <kdjae6$ivs$1@news.task.gda.pl>
<kdjhfs$44s$1@node1.news.atman.pl> <kdjmq3$hg8$1@news.task.gda.pl>
<kdls0m$fj3$1@node1.news.atman.pl> <kdm0jt$un4$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1358858977 8001 212.106.153.200 (22 Jan 2013 12:49:37
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Jan 2013 12:49:37 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <kdm0jt$un4$1@news.task.gda.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:463981
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kdm0jt$un4$...@n...task.gda.pl...
> Dobra.
> Poczatek byl taki, ze sugerowales zaniesc do sklepu towar jako niezgodny z
> umowa, bo sie zepsul. Twierdziles tez, ze jak wszyscy beda tak robic to
> nie bedzie tandety i niech sklep kopie sie z producentem.
> Z praktycznego punktu widzenia nie ma towaru bez gwarancji, wiec jaka dla
> klienta roznica poza zwinieciem sie producenta wynika z takiego
> zalatwienia sprawy i czemu mialoby to spowodowac, ze tandeta zniknie? Moze
> na tym sie skupmy to zrozumiem przebieglosc Twoich mysli?
Po pierwsze na wiele produktów nie ma gwarancji
producenta/importera/dystrybutora tylko umowa typu dostajesz +10%
zamówionego towaru i kop się sam z klientami w razie problemów.
Po drugie nie wiem, jak Tobie, ale wielu sprzedawcom szkoda czasu na obsługę
reklamacji więc jeśli na jakiś towar jest sporo reklamacji to się wycofują z
jego dystrybucji ergo tandeta znika.
Po trzecie w razie sporu to sprzedawca będzie chodził po sądach a nie
producent więc w interesie sprzedawcy jest załatwienie sprawy ugodowo,
szybko i sprawnie. Nie wiem, jakie masz umowy z producentami ale nie sądzę
aby pokrywali koszty zastępstwa procesowego. A z drugiej strony klient
często taką sprawę ma za darmo za pośrednictwem miejskiego rzecznika
konsumentów.
> Zakladam taki scenariusz: przynosisz cos do reklamacji. Powolujesz sie na
> niezgodnosc z umowa. Sprzedawca - co mu tam - przytakuje. Bierze towar,
> odsyla na reklamacje do producenta. Ty przychodzisz po tygodniu i
> odbierasz naprawiony sprzet. Zgadzasz sie?
Oczywiście, ale to najprostszy przypadek. Sprawa się komplikuje gdy
gwarancja producenta wynosi tylko rok, o ochrona z tytułu niezgodności trwa
dwa lata. No i jak wyżej pisałem w przypadku sporów też jest różnica.
> Jezeli tak, to gdzie tu widzisz potwierdzenie swoich tez? Sprzedawca
> chroni sie sam gwarancja, bo z nikim innym nie bedzie handlowal.
Po pierwsze są towary na który nie ma gwarancji. Po drugie często gwarancja
producenta jest krótsza niż ustawowy okres ochrony z tytułu niezgodności z
umową. Po trzecie w przypadku korzystania z niezgodności z umową spredawca
traci czas, a np. w przypadku gwarancji door to door obsługa zajmuje się
producent.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.13 14:34 Maniek4
- 22.01.13 16:01 Ergie
- 22.01.13 17:04 Adams
- 23.01.13 10:01 Maniek4
- 23.01.13 10:01 Maniek4
- 25.01.13 21:31 Aleksander
- 30.01.13 12:27 Ergie
- 30.01.13 14:01 Maniek4
- 30.01.13 15:19 rrr
- 30.01.13 15:21 Maniek4
- 30.01.13 15:30 Ergie
- 30.01.13 15:37 Maniek4
- 30.01.13 15:41 Kris
- 30.01.13 15:46 Kris
- 30.01.13 15:56 Maniek4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
- ale grupa siadła
- Jakie podatki za wynajem?
- Od którego dostawcy najnizszy abonament za prad?
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur
- 2024-09-06 ale grupa siadła
- 2024-09-05 Krzew-drzewo
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?