eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFiskars zastanów się zanim kupiszRe: Fiskars zastanów się zanim kupisz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
    Date: Tue, 22 Jan 2013 13:49:36 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <kdm1t1$7q1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <50ef0691$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcutt7$43l$1@news.task.gda.pl>
    <7...@g...com>
    <kcv8gl$td8$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    <kd0l8k$me0$1@node2.news.atman.pl> <kd1qrl$r57$1@news.task.gda.pl>
    <kd36ba$h50$1@node1.news.atman.pl> <kd47aj$nb6$1@news.task.gda.pl>
    <kd60cv$rg7$1@node2.news.atman.pl> <kd74mi$vlr$1@news.task.gda.pl>
    <kd8gir$8he$1@node2.news.atman.pl> <kd8ttr$683$1@news.task.gda.pl>
    <kd90od$osk$1@node2.news.atman.pl> <kd94lp$m89$1@news.task.gda.pl>
    <kdb2sb$nom$1@node2.news.atman.pl> <kdb4ek$7sv$1@news.task.gda.pl>
    <kdbd61$27h$1@node2.news.atman.pl> <kdbgjc$2ub$1@news.task.gda.pl>
    <kdblgf$5h8$1@node1.news.atman.pl> <kdbn18$i46$1@news.task.gda.pl>
    <kdj4or$cvr$1@node2.news.atman.pl> <kdjae6$ivs$1@news.task.gda.pl>
    <kdjhfs$44s$1@node1.news.atman.pl> <kdjmq3$hg8$1@news.task.gda.pl>
    <kdls0m$fj3$1@node1.news.atman.pl> <kdm0jt$un4$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1358858977 8001 212.106.153.200 (22 Jan 2013 12:49:37
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Jan 2013 12:49:37 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <kdm0jt$un4$1@news.task.gda.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:463981
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kdm0jt$un4$...@n...task.gda.pl...

    > Dobra.
    > Poczatek byl taki, ze sugerowales zaniesc do sklepu towar jako niezgodny z
    > umowa, bo sie zepsul. Twierdziles tez, ze jak wszyscy beda tak robic to
    > nie bedzie tandety i niech sklep kopie sie z producentem.
    > Z praktycznego punktu widzenia nie ma towaru bez gwarancji, wiec jaka dla
    > klienta roznica poza zwinieciem sie producenta wynika z takiego
    > zalatwienia sprawy i czemu mialoby to spowodowac, ze tandeta zniknie? Moze
    > na tym sie skupmy to zrozumiem przebieglosc Twoich mysli?

    Po pierwsze na wiele produktów nie ma gwarancji
    producenta/importera/dystrybutora tylko umowa typu dostajesz +10%
    zamówionego towaru i kop się sam z klientami w razie problemów.

    Po drugie nie wiem, jak Tobie, ale wielu sprzedawcom szkoda czasu na obsługę
    reklamacji więc jeśli na jakiś towar jest sporo reklamacji to się wycofują z
    jego dystrybucji ergo tandeta znika.

    Po trzecie w razie sporu to sprzedawca będzie chodził po sądach a nie
    producent więc w interesie sprzedawcy jest załatwienie sprawy ugodowo,
    szybko i sprawnie. Nie wiem, jakie masz umowy z producentami ale nie sądzę
    aby pokrywali koszty zastępstwa procesowego. A z drugiej strony klient
    często taką sprawę ma za darmo za pośrednictwem miejskiego rzecznika
    konsumentów.

    > Zakladam taki scenariusz: przynosisz cos do reklamacji. Powolujesz sie na
    > niezgodnosc z umowa. Sprzedawca - co mu tam - przytakuje. Bierze towar,
    > odsyla na reklamacje do producenta. Ty przychodzisz po tygodniu i
    > odbierasz naprawiony sprzet. Zgadzasz sie?

    Oczywiście, ale to najprostszy przypadek. Sprawa się komplikuje gdy
    gwarancja producenta wynosi tylko rok, o ochrona z tytułu niezgodności trwa
    dwa lata. No i jak wyżej pisałem w przypadku sporów też jest różnica.

    > Jezeli tak, to gdzie tu widzisz potwierdzenie swoich tez? Sprzedawca
    > chroni sie sam gwarancja, bo z nikim innym nie bedzie handlowal.

    Po pierwsze są towary na który nie ma gwarancji. Po drugie często gwarancja
    producenta jest krótsza niż ustawowy okres ochrony z tytułu niezgodności z
    umową. Po trzecie w przypadku korzystania z niezgodności z umową spredawca
    traci czas, a np. w przypadku gwarancji door to door obsługa zajmuje się
    producent.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1