eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Thu, 8 May 2014 15:37:35 +0200

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Można, sprzedaja kształtki z XPS ileś tam kpa nacisku (6 cm gruby),
    > układamy
    > i zalewamy betonem, po sprawdzeniu cen najczęsciej regnujemy oczywiście ;)

    Ok, zgoda w teorii można, choć nie jest to tak proste jak piszesz, bo
    jeszcze należałoby zapewnić absolutną szczelność okrycia styropianowego aby
    zimna woda wpływająca pod styropian nie wychładzała tych ław. Nawet drenaż
    na to nie pomoże w 100% bo robi się go na poziomie ław, a nie pod nimi. No i
    oczywiście to wszystko kosztuje majątek gdy tymczasem wystarczy pierwszą
    warstwę lub kilka (lub nawet całą ścianę) wymurować z betonu komórkowego.

    W praktyce jeszcze się z tym nie spotkałem. Owszem płyty kładzione na XPS
    tak, ale ławy izolowanej od spodu jeszcze nie :-)

    > Ja zrobiłem w ten deseń ale:
    > http://migrol.pl/temp/1.jpg
    > http://migrol.pl/temp/2.jpg
    > http://migrol.pl/temp/3.jpg
    > http://migrol.pl/temp/4.jpg

    I bardzo dobrze!

    Ja mam podobnie ale jeszcze prościej :-)
    Nie poszerzałem na dole pod ławy bo nośność była wystarczająca, natomiast u
    góry dałem styropian tylko z zewnętrznej strony.

    [ciach]

    > ściana fund. 25 cm
    > 1m3 betonu 250 zł - "po znajomości" ;)
    > 1m3 styro ~fasadowego ~ 130 zł
    > Czyli taniej wypełnić miejsce przez styro niz betonem,

    Dokładnie :-) Styropian jako wypełniacz jest ok.

    Druga zaleta to płaska ściana pod cokolik wystarczy dać siatkę i klej i już
    można dać tynk mozaikowy, albo płytki klinkierowe czy co tam kot chce.

    Pozdrawiam
    Ergie