  • Data: 2010-02-23 08:29:01
    Temat: Re: Jak tam Wasze fucktury za dwa cieplutkie miesiace?
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak juz sie pali to niech sie pyli. :-)
    > Przy rozladunku wegiel sie pyli, wiec nie wyobrazam sobie, ze mial sie nie
    > pyli.

    kupowałeś kiedys miał? nawet w lecie na hałdzie jest wilgotny

    (...)

    > Chlew jest prawie w kazdym momencie obslugi tego prymitywu.
    > Wybieranie cieplego popiolu to istny koszmar. Pylisty popiol fruwa
    > wszedzie, czyszczenie kotla to tez operacja niejednoroczna. Jak wychodze z
    > piwnicy to najpierw wychodze na snieg by buty oczyscic w sniegu z czarnego
    > pylu. No i rytualne rabanie drzewa na rozpalke.

    nigdy nie wybieram gorącego popiołu, bo nie mam takiej potrzeby
    do drewna mam krajzegę, a rąbanie też mi jeszcze nie przeszkadza

    > W kotlowni gazowej nie sprzatam prawie w ogole.

    > Nie wierze, ze u Ciebie podniesienie temperatury o 1C nie zwieksza zuzycia
    > mialu. Po prostu nie masz wplywu na jeden stopien i nie jestes w stanie
    > zauwazyc roznicy.

    może i zwiększa, ale nie w takim stopniu jak w gazie, na 4-ro drogowym
    ustawiam tylko mieszanie powrotu mniej lub bardziej i za moment mam ciepłej,
    bo temp. w obiegu jest mniejsza niż na kotle i zmieniam tylko proporcje wody

    > Nawet nie wiesz jak masz niewygodnie. Ja docenilem to dopiero w
    > listopadzie zeszlego roku. Niestety jeszcze do konca tej zimy bede targal
    > wegiel.

    też na starość pewnie docenię, ale na razie mi to nie przeszkadza

    > Jest tylko jedno dobrodziejstwo mialu majac wybor rzecz jasna, mial
    > wychodzi taniej. Cala obsluga to 19 wiek. Oczywiscie zdaje sobie sprawe,
    > ze ten jedyny pozytyw mialu moze determinowac wybor, ale bedac szczerym
    > nie ma czego chwalic. Osobiscie chetnie sprobuje rozstania z weglem. Inna
    > sprawa, ze jak masz wszystko przygotowane pod katem mialu to wiele sobie
    > upraszczasz i przyspieszasz. Ja niestety nie mam nawet piwnicy, wiec
    > pewnie czekalo by mnie taczkowanie i nawet nie wiem gdzie, bo kotlownia
    > spora, ale nie bardzo na mial.

    no właśnie jak budowałem to pomyślałem, aby to nie był 19 wiek

    > Sasiad moj budowlany zakupil sobie w zeszlym roku chyba tone mialu. Malo,
    > ze czulem u siebie kiedy doklada do kotla, to jeszcze jak wyjezdzalem
    > zauwazylem, ze drzwi do kotlowni ma otwarte a nimi tyle samo dymu leci co
    > kominem nad dachem.

    to chyba miał coś z układem kominowym nie tak

    (...)