  • Data: 2009-11-05 07:46:28
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ncd9s6-7rf.ln1@news.yarross.net.pl...

    > Co ma temperatura zewnetrzna do mocy grzania CWU? (pompa z wymiennikiem
    > gruntowym zeby nie bylo ze powietrznym)

    Ma tyle że przy -20 jest większe zapotrzebowanie na CO więc siłą rzeczy dla CWU
    może zabraknąć mocy grzewczej przy zbyt małej PC. Wtedy będziemy wybierać albo
    wychłodzić dom albo nagrzać dostatecznie wodę tak aby się do czegos nadawała. I
    jak tu ktoś wspomniał że podłoga zakumuluje to owszem ale to wystarczy na parę
    godzin. A potem? jeżeli nadal mamy za oknem -10 -20 nadal mamy deficyt ciepła w
    podłodze a CWU trzeba znowu podgrzać. Wiem jak zachowuje się podłogówka bo mam
    podłogówkę i wiem jak to wyglada to przy -20 na zewnątrz.
    W styczniu tego roku były ponad dwa tygodnie ciągłych mrozów. temperatura spadła
    nawet do -35. Przez dwa tygodnie miałbym dogrzewać CWU 4-6kW grzałką dlatego że
    PC zajęta by była uzupełnianiem ubytków ciepła w domu? Przecież to pochłonie
    sporo oszczędności z tytułu posiadania PC.
    Dla małego zbiornika 120l trzeba do podgrzania do 50C zużyć około 5kWh. Czyli
    grzanie przez godzinę. A to wystarczy zaledwie do niskiego napełnienia wanny lub
    dla dwóch osób pod przysznicem gdzie zużywa się średnio 50l na kapiel. A są tacy
    co wyleją nawet 100l pod przysznicem. A gdzie reszta osób? Wychodzi na to że
    podgrzanie wody to 2 godziny, kąpiel 4 osób kazda po 30min więc kolejne 2
    godziny więc ceremonia wieczorna trwać będzie średnio 3 godziny zakładając że
    woda w baniaku czekała już ciepła na pierwszą osobę o ile pozostałe czynności w
    domu przy których zużywa się ciepłą wodę nie spowodują że usłyszymy " kto zużył
    całą ciepłą wodę?"

    Marek