  • Data: 2017-04-07 11:22:27
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 10:54:49 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Aby Wam uzmysłowić o jakich kwotach mówimy to kilka stów kosztuje
    > porządny obcinak do rur.
    > Komplet kalibratorów do rur PEX ponad 1000zł.
    > Zaciskarka (prasa) do rur miedzianych z kompletem szczęk to koszt ok.
    > 7-10 tys. zł. Jedna szczęka do rur miedzianych czy stalowych lub PEX
    > (tylko jeden typ i jeden wymiar) itd. to wydatek ponad 800zł.

    Zajebisty fachowiec skoro do wymiany wtyczki przy żelazku potrzebuje tego wszystkiego
    co wyżej wymieniłeś. Daj namiary na takiego, zlecę mu wymianę wtyczki i popatrzę do
    czego użyje obcinaka do rur, kalibratora zaciskarki itp
    A i zapomniałeś o koparce za pół miliona bo takie też bywają a czasami konieczność
    wykopania rowu jest

    > Jeżeli chodzi o narzędzia do elektryki. To za sam nóż Knipex-a do
    > rozcinania i zdejmowania izolacji trzeba wydać ok. 200zł. Ręczna
    > zaciskarka do konektorów i tulejek na przewody to wydatek ponad 400zł.

    Fajnie że napisałeś może sobie kupie. Mnóstwo wtyczek do tej pory wymieniałem nie
    będąc świadom istnienia noży za 200zł i zaciskarek za 400zł.
    Aczkolwiek co do noży to może i racja- często jak żona nie widzi to izolację zdejmuję
    kuchennym Fiskarsem jak mi się nie chce szczypiec do ściągania izolacji(takich za
    kilkanaście zł ale działają lat kilka już) w garażu szukać.
    A komplet takich Fiskarsów to coś w cenie tego Knipexa chyba

    > Oczywiście amator może rozkręcić wtyczkę, izolację zestrugać nożem
    > kuchennym, a końce przewodów tak owinąć na śrubce, żeby jako tako się
    > trzymało.
    > Czy jakość będzie taka sama jak wykonana profesjonalnymi narzędziami? Nie.

    Śmiem twierdzić że przy tak banalnej robocie jak wymiana wtyczki jakość będzie ta
    sama. No czasami ta zrobiona przez fachowca Knipexem będzie gorsza bo wśród fachowców
    odsetek paproków spory.

    > Po poleceniach. Jak fachowiec jest bez polecenia to zawsze można >go
    > poprosić o referencje i wtedy można porozmawiać z kimś, u kogo wcześniej
    > już fachowiec robił.

    I się dowiesz że dobrze zrobił, wszystko działa. A że inwestor nieświadomy ze
    podpięcie kotła bezpośrednio pod podłogówkę to średni pomysł i że fachowiec mógł to
    zrobić lepiej to już inna bajka
    Pewnie czytasz posty na tej grupie- sporo jest takich gdzie różne rzeczy sa
    spierdzielone itp. W większości spierdzielili to fachowcy a inwestorzy jak się
    zorientowali że cos nie tak to tu pytaja i proszą o opinię.

    > Poza tym wykładnikiem musi być jakość roboty, a nie jej cena.
    Tylko że o jakości przekonujesz sie po robocie najczęściej. Człowiekowi któremu w
    watko niżej beton na ławy w błoto wlali raczej nie obiecali ze tak zrobią. Pewnie
    umawiał się ze zrobią zgodnie ze sztuka a wyszło jak wyszło.

    > Dlaczego nie skomentowałeś i nie uświadomiłeś sąsiada?

    Ja pare razy próbowałem- np mężowi koleżanki z pracy mówiłem że szczyty mu wymurowali
    źłe to spojrzał na mnie jak na wariata.
    Kilku znajomym którzy chaty ocieplali wspomniałem żeby fachowcom uwagę zwrócili żeby
    styro kleili jak producent zaleca czyli na ramki a nie na placki tez sugerowałem. Po
    rozmowach z wykonawcami patrzyli na mnie jak na wariata trochę.
    Ze 3 lata temu pisałem o koledze który poddasze w nowym domu ocieplał wełna między
    krokwie i na to płyty. Mówiłem mu że na krokwie też wełna nie zawadzi+ plus tam inne
    rzeczy(folie itp).
    Dosłownie jak na wariata na mnie patrzył.