  • Data: 2017-04-07 20:35:46
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-07 o 12:40, Maniek4 pisze:

    > Nigdzie nie pisalem o lutowaniu miedzi.

    Ale przekonywałeś, że jest to banał.

    > Poza tym lutowalem z ciekawosci i sam dobrze wiesz, ze to banal.

    Banał, a mimo to widziałem wiele razy spieprzone lutowania. Wniosek z
    tego, że jednak nie banał skoro niektórym to nie wychodzi. To, że Ty czy
    ja wiemy jak się robi nie oznacza, że poradzi sobie z tym przeciętny
    Kowalski.

    > Najwiekszy problem to chyba wymiarowanie krotkich elementow a nie ich
    > samo lutowanie.

    Wymiarowanie to banał. Chyba nie ma ludzi, którzy nie potrafią się
    posługiwać miarką i nie potrafią dodawać liczb.

    > Gdybym mial to robic sam to robilbym to zwyczajnie dluzej, bo
    > musialbym najpierw ogarnac dlugosci kielichow i sama armature. Do
    > jednej operacji po prostu nie chcialo mi sie doktoryzowac. Druga
    > sprawa to ten sam czlowiek doprowadzal mi gaz, wiec sila rzeczy sprawa
    > jakby oczywista, lacznie z podlaczeniem hydraulicznym kotla. Poza tym
    > nie widze w tym nic skomplikowanego, czego nie moze wykonac przecietny
    > operator kosiarki do trawy.

    A jednak wiele osób to przerasta. Poza tym cały czas potwierdzasz to co
    napisałem wcześniej, że fachowiec, który tym się trudni, zrobi to
    szybciej i lepiej.

    > Takich Polaczkow jak ja uczy zycie, kiedy juz zaplacimy, bo sie nie
    > znamy. Jak zaplacimy drugi raz to bardziej szanujemy swoje pieniadze
    > na co wy reagujecie "byle tanio". Nastepnym razem nasz instynkt
    > samozachowawczy kaze nam bronic sie przed niekompetentnymi
    > budowlancami - krwiopijacami, ktorych chu strzela, ze jeleni jest
    > coraz mniej.

    Dobry fachowiec jest rozchwytywany i ma swój rynek z poleceń.

    > A czego ja nie rozumiem? Od poczatku sugerowalem miedz jako latwiejsza
    > w obrobce i niewymagajaca specjalistycznych narzedzi. Napewno mi
    > odpisujesz?

    W czym łatwiejsza i od czego?
    Miedź lutowana lutem twardym jest łatwiejsza do obróbki od uciętej na
    wymiar rury karbowanej, której końce masz już zaprasowane i wystarczy
    tylko dokręcić nakrętki?
    Maniuś weź się ogarnij trochę.
    Miedź musisz wymiarować, obcinać, lutować złączki itd.
    Rurę karbowaną kupujesz na wymiar. W sklepie prosisz o zaprasowanie.
    Przywozisz ją w jednym kawałku np. 10 czy 15m i wyginasz w palcach
    kolanka i łuki jak chcesz i w którą stronę chcesz. Jak masz nadmiar rury
    to wyginasz ją w kilka eSek lub ścieśniasz. Czynność prostsza od je...ania.
    Twoje problemy i złe doświadczenie były tylko i wyłącznie efektem
    niewiedzy, że do takiej rury powinno się używać pogrubionych nypli, a Ty
    zamiast posłuchać mojej rady, fachowca, który ma duże doświadczenie z
    takimi systemami to pierdzielisz od rzeczy i dorabiasz jakieś durne
    ideologie o wyższości ....

    > Nie wiem tego i ja, bo rozkrecac nie zamierzam. Zestaw byl gotowy,
    > kompletny.

    Widać przygotował Ci go taki sam kompletny ignorant jak Ty.
    Przyznaj się jak się nazywał ten market zatrudniający takich głąbów?

> [...]
    > fachowcow pedalow, co dla zysku wkladaja goowniane elementy, albo
    > znaja sie na tym tak samo jak ja. I jak widzisz moje stwierdzenie ma
    > sens. Bo system jest klopotliwy. Wystarczy (tylko prawdopodobnie)
    > zastosowac niewlasciwy a wygladajacy niemal identycznie nypel i caly
    > system lezy. Moze byc przy tym niebezpieczny, bo kto chcialby dostac
    > glikolem o temp. powyzej 100C po oczach? Ogolnie mozna powiedziec, ze
    > jest skomplikowany, wymaga specjalnych narzedzi i szczegolnej uwagi.
    > Przy tym jest drozszy od innych mozliwych. No wiec tak, jest gowniany

    Nie dorabiaj ideologii, bo nie masz racji.

    Przecież jak montujesz rury miedziane to chyba nie próbujesz kleić ich
    ze złączkami PVC. Przecież kolanka i trójniki wyglądają identycznie jak
    miedziane, a że są białe ...

    Podobnie też z tym systemem. Chciałeś go zastosować to trzeba było się
    dowiedzieć jak ten system powinien wyglądać, a nie pisać farmazony na
    grupach dyskusyjnych.