  • Data: 2019-07-26 16:53:56
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Myjk napisał:

    > No właśnie, ale niektórzy tego nie pojmą, bo nie chcą (albo
    > nie potrafią) pojąć. Za krótki wzrok mają aby to objąć.

    Kilka lat temu zabrali mnie dojednego nawiedzonego, który chciał
    się ze mną zakładać, że już za rok, za momencik, będzie miał
    urządzenie do ładowania akumulatorów samochodu odpadową energią
    elektromagnetyczną z powietrza. Oczywiście jako człowiek uczciwy
    odmówiłem zakładu ("o każde pieniądze", jak proponowała druga
    strona. Potrafię pojąć jakimi drogami chodzą myśli wynalazców
    perpetum mobile.

    > Za to w dzień mniejsza emisja z tej elektrowni, bo pracują PV.

    A jak się ma ta mniejsza dzienna emisja do niemożności chwilowego
    zmniejszenia mocy turbozespołu? Czy wręcz do utrzymywania wszystkich
    na najwyższej mocy -- by nocą za grosze sprzedawać "jałową energię"?

    > Ale to oczywiście mało istotne.

    Bardzo istotne.

    > Ale była o tym dyskusja niedawno w wątku o PV. To jest już powszechne, kWp
    > mógłby już teraz kosztować poniżej 3000zł/kWp. Ale kosztuje średnio 4600.
    > I tylko dlatego nadal nie ma większości.

    Czyli jak PV będzie po 3000zł/kWp, o to pompociepłowcy bez PV się zapłaczą,
    bo elektrownia im wypowie umowy na tanią energię w nocy?

    --
    Jarek