    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Date: Wed, 22 Sep 2010 22:41:40 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:3a8e585f-0573-46bc-ac56-7618e2ff10a1@w4g2000vbh
    .googlegroups.com...
    > W przypadku kominka z płaszczem wodnym po jakimś czasie i tak będziesz
    > musiał wymienić wkład tego komninka, a zatem poniesiesz kolejny raz koszt
    > budowy takiego kominka, a cała zabudowa będzie musiał być robiona od nowa.
    > Podobnie też będzie w przypadku uszkodzenia kominka z rozprowadzeniem
    > ciepłego powietrza.

    Zawsze mi się marzył kominek ...

    Klimacik , ciepełko i romantyczna atmosfera ;)

    Dodatkowo mógłby przyczynić się do obniżenia kosztów ogrzewania. Na
    pewno nie nastawiam się na całkowite ogrzewanie kominkiem , ale
    pomyślałem że jako że mnie bardzo często w domu nie ma , mógłbym np.
    za pomocą pieca grzać do np. 16 stopni a po powrocie do domu napalić w
    kominku i zrobić ciepełko ...
    Ale raczej jakby służył do do "podgrzewania" a nie nagrzewania , bo
    nie chciało by mi sie palić cały czas ...
    Jak wrócę mogę napalić aby dzięki temu obniżyć koszty , ale nie
    nastawiam się na grzanie głównie kominkiem ...
    Sądzę że służył by do wspomagania pracy pieca i obniżania kosztów ...

    Płaszcza wodnego nie chce robić , bo czytałem że osmala się szyba i
    się "syfi" mocno ...

    Nie. Wystarczy przestrzegać dwóch zasad. Paliś wysezonowanym drewnem z
    drzew liściastych i utrzymywać temperaturę wody w obiegu na poziomie minimu
    60 st C. Sezonowac drewno najlepiej u siebie, czyli kupowac drewno do
    zużycia za dwa sezony grzewcze a palić kupionym dwa sezony temu.
    Ale jak pisał Plumpi taki kocioł jest drogi. Dobry kominek z PW kosztuje
    około 5 tyś zł - do tego jeszcze potrzebny jest osprzęt za jakieś 1,2 - 1,6
    tyś zł.

    Wg mnie cała ta sprawa z kominkami to nieporozumienie i lepiej doinwestować
    kotłownię. Po co dodawać sobie roboty przy dodatkowym ognisku w pokoju?
    Zrozumiałbym aspekt ekonomiczny gdyby zasadnicza ktłownia była gazowa (a nie
    daj boże na gaz płynny) lub olejowa. Gdy zasadnicza kotłownia jest
    stałopaliwowa to kominek wg mnie nie jest ekonomicznie zasadny. Jeżeli już
    musiałbym, to wybrałbym jakis ładny piec z wkładem szmotowym aby akumulował
    ciepło...
    --
    Jackare