  • Data: 2009-12-26 22:25:13
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: zbooY <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Gru, 17:38, "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> wrote:
    > ale widocznie ci co u
    > ciebie to montowali to policzyli sobie 10k za projekt i montaż, a resztę za
    > materiały, więc faktycznie niewiele byś zaoszczędził:O)

    projekty wachaja sie od 400 do 1200 (
    http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=pro
    jekt+wentyl*
    )ale zasada jest dosc prosta (to w koncu nie prad ani hydraulika)
    nawiewy i wywiewy jak najbardziej po przeciwnych stronach pomieszczen,
    wiec albo nawiew albo wywiew tymi samymi kanalami reszta conajmniej
    dzielona na 2, ot i cala filozofia, reszte mozna doregulowac na
    anemostatach gdy pomieszczenie ma 1/2 dlugosci sciany zewnetrznej o
    dlugosci 10m a to zwykle jest standardem...

    rownie dobrze mozna by pomontowac rury wentylacyjne a zaprosic
    jakiegos wentylatorowca na regulacje jak samemu sobie nie mozemy dac
    rady (zamiast kosztow kominiarza)

    > ta zwiększona sprawność przy mniejszym przepływie to tylko chwyt
    > marketingowy, bo będą to pojedyńcze procenty, sprawność jest ograniczona
    > przez prawa fizyki, mało kto o tym wie:O

    bo w rzeczywistosci sprawnosc wzrasta wraz z przeplywami, prawa fizyki
    dzialaja tylko dla wentylacji grawitacyjnej

    oszczednosc dla wywiewow/wyrzutni ciepla to tylko JEDEN z argumentow
    mam policzyc, bo juz mi sie nie chce w tym momencie, chyba, ze ktos
    nadal nie przekonany

    świąteczno-noworocznie

    z.