    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Fri, 4 May 2012 08:09:00 +0200

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:jnubh8$139m$1@news2.ipartners.pl...
    > Naczynie ma za zadanie przejąć nadmiar ciśnienia bo to nadmiar ciśnienia
    > zagraża instalacji a nie nadmiar cieczy choć jedno z drugim ma bezpośredni
    > związek.

    Nadmiar ciśnienia zagraża instalacji a likwiduje sie go poprzez przejęcie
    nadmiaru cieczy. Nie da sie przejąć namiaru ciśnienia :-)

    > Nie prawda. Glikol pod ciśnieniem 2bar wrze w temperaturze około 140stC

    Ale co nieprawda? Ja nie pisze o 140 stopniach a 180. Zgodzisz sie zapewne
    ze mną ze 180>140 zatem i ciśnienie wrzenia w 180stopniach > 2bar. A
    ponieważ zależność nie jest liniowa to wyjdzie jakies 17bar.

    > Nie prawda. 140 stopni. Sprawdzone u mnie.

    pisales wczesniej o temperaturze stagnacji u siebie 160-180 stopni, to nie
    ja wymyśliłem. Wiec te 140 to troszke mało jak na porządne solary, prawde
    mówiąc bliżej im do samoróbek pomalowanych czarną farbą :-)

    > Nie prawda poniżej 2 bar. U mnie w instalacji jest na zimno 1,8bar
    > naczynie ma ciśnienie wstępne 1,6bar podczas gdy w instalacji panuje
    > 100-110stC rośnie do 1,9-2bar.

    ale co znowu nieprawda? :-) Jak piszesz 110 to 2bary, czyli moje założone
    130 to wiecej niz 2 bary. Czyli 4bary.

    b.