    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <iacc53$q1k$1@news.onet.pl> <4cc9c3b2$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacgim$99k$1@news.onet.pl> <4cc9d4ef$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacs2p$g1h$1@news.onet.pl> <4cca052e$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>
    <iaf01l$90l$1@news.onet.pl> <4ccb3738$0$22808$65785112@news.neostrada.pl>
    <iafeim$prh$1@news.onet.pl> <4ccb6749$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>
    <iah3l5$1ma4$1@news2.ipartners.pl>
    <4ccc3d94$0$20998$65785112@news.neostrada.pl> <iakohc$mu3$1@news.onet.pl>
    <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <ian7bq$edd$1@news.onet.pl>
    <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <iapv37$219$1@news.onet.pl>
    <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl>
    <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl> <iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl>
    <4cd10e71$0$22795$65785112@news.neostrada.pl> <iasr7d$ppr$1@news.onet.pl>
    <4cd1f758$0$21003$65785112@news.neostrada.pl> <iav4es$1e0$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Fri, 5 Nov 2010 00:13:58 +0100

    news:iav4es$1e0$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > To jest oczywiste i chyba ma tak kazdy, no moze kazdy. Mimo to za chleb
    > kwotowo place wiecej, za prad tez i za cala reszte tez. To, ze nie trace
    > tego co jest nie sprawia, ze inflacja na mnie nie wplywa gdyz relatywnie
    > za te same pieniadze co rok moge kupic mniej. Innymi slowy mimo ze
    > zarabiam

    Ależ co Ty opowiadasz???
    Kilkanaście lat temu za przeciętną wypłatę można było kupić znacznie mniej
    produktów spożywczych, RTV i czegokolwiek. Siła nabywcza rośnie od 1990
    szybciej od inflacji.

    > wiecej to wciaz mam tyle samo do dyspozycji liczone w sile nabywczej
    > pieniadza (w skrocie). To jest wlasnie inflacja mylona czesto wylacznie ze

    Masz więcej w sile nabywczej, bo nie zarabiasz tyle samo.
    Przeliczając na godzinę pracy, dostajesz za nią więcej dóbr.

> [...]
    > dwie: kosztowa i popytowa. Kosztowa to taka w ktorej wzrost cen powodowany
    > jest przez wzrost kosztow (powodzie, podatki i takie tam), popytowa kiedy
    > rosnie popyt (wzrost plac, akcji kredytowej itp.) Z inflacja popytowa
    > zwiazane jest inne zjawisko ktore musi analizowac RPP a mianowicie
    > przegrzanie koniunktury, ktore powoduje lawinowy wzrost kosztow i w
    > konsekwencji inflacji. To tak w skrocie. Przed inflacja nie da sie uciec
    > jednostkowo a im wyzsza tym wzrost gospodarczy moze byc wiekszy, bo wiecej
    > pieniedzy jest na rynku. Ale koszty inflacji moga byc bardzo wysokie, choc

    Jak już piszę. Chodzi mi nie tylko o zachowanie i zwiększenie siły
    nabywczej, ale także ucieczkę przed inflacją.

    > Alez skad. Zwracam tylko uwage, ze dywidenda 2,5% nie jest na zawsze tak
    > jak na zawsze nie sa jej wlasciciele tym bardziej w spolce akcyjnej i
    > traktujac akcje jako lokate kapitalu masz dodatkowy bonus w postaci
    > dywidendy.

    Dobra firma ma przynosić zysk akcjonariuszom konkretnie co rok w postaci
    gotówki na rachunku.

> [...]
    > kraju o tak kiepskich drogach PKP stoi tak kiepsko. U nas na konkurencje
    > patrzy sie jak na jakies tragiczne zlo konieczne. Widac to na przykladzie
    > dzisiejszej poczty czy wczesniej bankow, a tym czasem zdrowa konkurencja
    > to bardzo porzadane zjawisko. To impuls do rozwoju i optymalnego
    > zarzadzania. Konkurencja to postep i jakosc a monopol to ciagle nas
    > krojenie bez mozliwosci wyboru a zeby bylo smieszniej ze szkoda dla
    > monopolisty, bo pani Zosia od kanapek, pani Basia od herbaty, piec
    > sekretarek i dyrektorzy do kazdego podwladnego.

    Chciałem powiedzieć, że moim prywatnym zdaniem firma bez przerwy niby się
    rozwijająca i przepieprzająca zyski na inwestycje zamiast je dawać
    akcjonariuszom jest złą firmą. Ostatnio jest taka moda, że oni ciągle
    reinwestują zyski, a potem nagle przychodzi kryzys i straty oraz spadek
    obrotów. Okres najbardziej intensywnego rozwoju mamy już za sobą.

    > Mi potrzeba 300L i tyle uzyskalem taniej od Ciebie. Mnie kosztowalo to
    > trzy godziny pracy pompy o mocy 20W. Gdybym mial mniejszy zasobnik jaki Ty

    Znowu zapomniałeś o koszcie amortyzacji i utraconych zysków z kapitału.

    > moglbys miec mialbym 50C calkowicie uzytkowej wody prawie zupelnie za
    > darmo. W Twojej sytuacji instalacja moglaby kosztowac Twoje 3000zl.

    Interesującą mnie ilość wody uzyskuję znacznie taniej używając prądu, niż
    solarów.

    > Pewny jestes ze wszedzie? A wiesz jak szybko rozliczane sa transakcje na
    > tokijskiej gieldzie? Po jakim czasie masz pieniadze na koncie po
    > transakcji na GPW? Wiesz czemu? Uwazasz, ze to serwerownia i makler z
    > komputerkiem?

    A co to ma za znaczenie? Dla mnie żadne. W kontekście dyskusji jeszcze
    bardziej żadne.

    > No pewnie ze bez znaczenia. Po co komu ta wiedza, ale to Ty zaczales o
    > gieldzie, akcjach i serwerowni. Roznica polega na tym, ze mnie byc moze
    > interesuje wiecej i chcial nie chcial musialem to wiedziec. Dla tego
    > uwazam

    Ty wiesz jak to działa i nie korzystasz. Ja wykorzystuję to działanie dla
    osiągnięcia korzyści.

    > ze nie mozna porownywac zakupu solarow z zakupem akcji, bo po pierwsze i
    > najwazniejsze, sa ludzie ktorzy na tym nie znaja sie kompletnie, nigdy nie
    > widzieli zadnego biura maklerskiego i maja to gdzies. Inny ktos napisze,
    > ze

    I oby nie widzieli, bo tam nie ma nic ciekawego.

    > po co mu grac na gieldzie jak z Chin przezuci tyle towaru, ze tylko idioci
    > graja na gieldzie i traca czas. Nie powiemy przeciez, ze kazdy tak moze.
    > Dla mnie to tylko zarobek i nic wiecej. Nie ma nic wspolnego z
    > oszczednosciami, choc kapital obrotowy moze byc wiekszy.

    > Jakie?

    Amortyzacji i utraconego zysku z kapitału.

    > Instalacje czy grzanie?

    Na wszystko. Ja wydałem 600+200 na dwa punkty. Przewidywany koszt serwisu
    przez 8-15 lat 200 zł, czas użytkowania 8-15 lat.

> [...]
    > Instalacja CW to duzy zasobnik, pompa do cyrkulacji i solary z czego
    > zasobnik to pewnie polowa ceny. Bez solarow moglby byc polowe mniejsz i
    > pewnie polowe tanszy. Ta polowa to dodatkowy koszt, ale tego lata za dwa
    > miesiace dostalem fakture 0m^3 gazu. Za nastepne dwa miesiace 2m^3 gazu.
    > Moj sasiad prawie 400zl, minus oplaty stale 133zl przy kazdej fakturze
    > daje mniej wiecej moje oszczednosci, choc dziecko mam jedno wiecej, ale
    > nie mam kuchni gazowej. Za prad do zmywarki na pewno zaplacilem wiecej, bo
    > do zmywarki podlaczona jest ciepla woda.

    Nie mam żadnych wężownic. Bojlery elektryczne. I tyle.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/